Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Jeg kapitulererJeg gir meg, etter 5 uker på lavkarbo/ketose har jeg gått opp 1 kg. Jeg har bare 5 kg å ta av, og selv med 1500 kcal om dagen gikk jeg ikke ned. Og hva er poenget med lavkarbo da, når man må gå rundt å være sulten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: moderat HFLC, 25 carb daglig
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg kapitulererNå er det vel et ganske kjent faktum at ikke alle normalvektige går noe særlig ned i ketose, siden det er vektregulerende. Siden du faktisk gikk opp i vekt virker det ikke som kroppen din er helt enig i at du har noe overflødig vekt å ta av. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Jeg kapitulererjavel...
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Sv: Jeg kapitulererJeg synes det er flott jeg at det er noen her inne som vil dele av sin erfaring uten å bli analysert ihjel. Ts har prøvd lavkarbo i 5 uker og gått opp. Ja det betyr vel kanskje da at lavkarbo ikke er en vidunderkur som passer de fleste det da. Det vil alltid være unntak. 5 uker på lavkarbo med kun 1500 kal bør gi bedre resultater enn å gi vektøkning så fremt du ikke har en bmi på 18 da.... |
![]() |
![]() |
#5 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg kapitulerer
Hvorfor er ikke lavkarbo, med dens rene og naturlige mat for alle? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#6 |
Jeg kan og jeg vil!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Hvor: Sørlandet
Alder: 41
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg kapitulererFå rævva vekk fra dataen å tren
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 39
![]() ![]() |
Sv: Jeg kapitulererVar bare måten du sa det på. Hadde jeg vært TS, så hadde ikke jeg likt en sånn kommentar midt i fortvilelsen over at prosjektet mitt ikke funka. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 80/15/5
![]() |
![]() |
#11 |
Jeg kan og jeg vil!
Sv: Jeg kapitulererIkke la dette bli en krangletråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er litt bastant å si at ALLE offentlige lavkarboforkjempere sier at man må trene for å bli kvitt pyntekilo. Mulig du har rett, men det har jeg ikke helt registrert og jeg mener å følge med sånn ganske bra og over flere år. Men det har jeg ikke behov for å diskutere. Det stemmer ihvertfall ikke for meg samme hva de lærde sier. Jeg klarer å ta av pyntekilo uten å trene (skulle gjerne trent, men for tiden har jeg ikke fått til det), men det krever mer bevisshet og "forskning" på hva som funker og ikke i forhold til mengde proteiner, fett, kh og forholdet de imellom... Og å erkjenne at f.eks. små utskeielser stadig vekk, samt mye ost f.eks. ikke funker om JEG vil NED, men funker om jeg bare skal vedlikeholde nåværende vekt. For meg er det uansett livsstil over flere år og ikke slankekur med tanke på å vende tilbake til HKLF noengang. Og selv om pyntekiloene bruker lang tid på å forsvinne så viser målbåndet stor fremgang bare de to siste månedene - og jeg har ikke trent. Stort sett redusert litt på proteiner, fortsatt mye fett, mindre melkeprodukter, men fortsatt litt, samt færre utskeielser. Ikke at jeg sitter på baken heller med tre barn og full fart.
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp. Sist redigert av Chamomilla : 06-12-11 kl 12:05. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg kapitulererSvarer på pm jeg så ødelegges ikke tråden.
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Jeg syns det er fint at du lager en sånn tråd jeg. For da får vi dette perspektivet også. At du har bare litt du skal ned men får det ikke til. Samtidig så syns jeg at det kanskje blir litt sterkt å si at det ikke virker på din kropp,- enda. For selv om du syns at 5 uker er lenge så er det ikke det. Har du gått på lavkarbo/ketolyse tidligere? Hvordan spiste du i forkant av dette? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Let the war begin? Må ALT være en krig med to sider for deg?? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Dette blir en digresjon, så Ts - se bort i fra dette svaret.
![]() |
![]() |
#17 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Jeg kapitulererJeg har spist under 25 kh om dagen, og gikk helt bananas med ketosestix, så det er ingen tvil om at jeg spiste "riktig". I begynnelsen spiste jeg ganske mye, fikk i meg mye fett fordi jeg elsker oster, gjerne sammen med creme fraiche og kjøttdeig og chilli. Kunne gumle i meg en halv brie uten problemer. Etter tre uker uten vektnedgang, satte jeg ned kaloriforbruket til 1500, var oppe i 2000 i begynnelsen, men etter to uker på 1500 kcal, gikk jeg altså opp i vekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Sv: Jeg kapitulererÅ være i ketose er ikke ensbetydende med å gå ned i vekt. Siden du ikke pr. definisjon er overvektig og lavkarbo er vektregulerende, så kommer du sikkert ikke til å gå ned på den måten du spiser på nå. Dessverre
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Bare sånn for å klargjøre litt: Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang. Jeg har spist lavkarbo i to år, og har en hel del mer enn deg og gå ned, og har liten vektnedgang. Nok om det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#20 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Jeg kapitulererTusen takk for langt og velskrevet svar! Du har nok rett i at det er en evig kamp med de 5 kg. Trening har dessverre liten effekt på vektnedgang, da jeg tidligere har trent aktivt i lang tid uten å gå ned et gram i vekt. Men jeg blir, som du sier litt strammere i kroppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Sv: Jeg kapitulererHar du lest deg noe særlig opp på lavkarbo egentlig? Lavkarbo er alt mellom 0 og 150 gr. karbohydrater hver dag, og bare fordi kroppen din ikke responderer på ketose, betyr det ikke at du må gi opp LCHF av den grunn. Jmfr Lutz kan du ligge opptil 72 gr. karbohydrater pr. dag før du må begynne å tenke på hvor mye fett du inntar.
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ned bare fem kilo tar tid. Kanskje et år.Dette er en sunn måte å spise på, det er en slags faste mn uten å sulte. Hva skl du gjøre nå da? Bare lavkalori? Lavkalori på høykarbo funker mye dårligere enn med lavkarbo, så å kaste inn håndkledet er kun dumt. At du har gått opp skyldes vann. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#23 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Jeg kapitulererJeg spurte om råd da jeg ikke gikk ned i vekt, og da fikk jeg råd om å både spise mer fett og mindre fett. Ingen fortalte meg at det faktisk kunne være en mulighet at jeg ikke ville gå ned. Derfor synes jeg det er greit å bringe det på rene at HFLC ikke nødvendigvis virker på alle. Sist redigert av elinm : 12-12-11 kl 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Jeg kapitulererYrla |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Sv: Jeg kapitulererFor min del, og med mine "pyntekilo" er trening svaret, og lchf så klart |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|