Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vektnedgang stoppet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-12-11, 22:54   #26
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.218
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: ønsker tips og råd

Jeg bruker en del Bearnaisesaus laget på smør og fløte til maten, godt og inneholder en del fett. Egg er også en god fettkilde, med over 50% fett. Hva med å bruke mer kjøtt med naturlig fettinnhold, som nakkekoteletter, entrecote etc i stedet for den magre kyllingen? Og om du spiser kylling, spis skinnet også, det er den feteste delen av kyllingen. Fet fisk er også bra, f.eks laks. Med under 20 gram karbo må du få energien din fra fett, og det er det forsvinnende lite av i den dietten din. Ellers blir du slapp og kraftløs, og vekttapet ditt stopper opp...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 11:45   #27
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

3. uka i ketose med stabil vekt

hei
idag er det den 3. uka jeg har begynte på ketose. Spiser under 20 karbo per dag. Gikk ned i første dagene men siden er bare stabilt vekt.
Frokost. ofte egg(kokt eller stekt i meire smør ca. to ss) bruker også litt cootage cheese(2 ss) ikke hverdag men noen dgaer spiser litt makraell i boks. lunsj stekt grønnsaker(brkoli, blomkål,sopp) i smør og blandes med, vairere fra dag til dag, tunfisk,(en og halv boks),kylling(ca 100gr), kjøttdeig( ca100gr)

Middag kokt eller stekt i smør kjøtt, kylling, laks ca 200grm. litt avagurk og salat. og steker grønsaker som lunsj.
spiser 20 gr vallnøter i løpe av dagen.
Vil ha tips og råd.

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 15:08   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 3. uka i ketose med stabil vekt

de første dagene/ukene slipper du vann. Så kan det ta fra dager til uker til fettforbrenningen setter i gang. Tålmodighet er eneste middel mot det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 19:42   #29
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 3. uka i ketose med stabil vekt

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

Vil ha tips og råd.

Hello beautiful!

One advice, and you should really listen carefully, because I will only say this once: "Patience and a lot of willpower"

  Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 19:45   #30
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 3. uka i ketose med stabil vekt

Jo forresten, her er et til som kan være greit å prøve ut. Drikk vann. Mye vann. Verdt å prøve ut en 2-4 liter om dagen for å se om det hjelper på. Noen må ligge på 2-3 liter, andre må ligge på 4-6 liter (jeg måtte ligge på det siste) for å "hjelpe" kroppen litt.

Vann er drivstoff for kroppen. Fungerer som en grei katalysator for mange prosesser i kroppen.

Verdt å prøve?

  Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:31   #31
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: 3. uka i ketose med stabil vekt

driker ca 3L vann omdagen. er helt ny vi får se. spiste mye fett idag for første gan i mitt liv folk rundt meg sier at jeg har gått ned men vekten sier ikke akurat det samme

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 22:49   #32
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: 3. uka i ketose med stabil vekt

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

driker ca 3L vann omdagen. er helt ny vi får se. spiste mye fett idag for første gan i mitt liv folk rundt meg sier at jeg har gått ned men vekten sier ikke akurat det samme

Har du målt deg med målebånd? Det er endel som opplever at vekten ikke går særlig ned, men at det minker med centimetre, dvs. at fett blir omdannet til muskler, og det er jo bare bra!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 18:46   #33
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Vil høre fra dere

hei
nesten ikke gikk ned litt over tre uker nå. bare vil høre fra dere som hadde i vært i samme sitvasjon. Hvordan gikk det?

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 20:45   #34
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vil høre fra dere

3 ukers stillstand er ikke uvanlig. Hvor lenge har du holdt på? Hvor mange kilo skal du ned? Hva mener du med egenkomponert?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 21:55   #35
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Vektnedgang stoppet

Hei, jeg slo sammen alle trådene dine som handlet om det samme, så ser du alle svarene samlet.

mvh
Admin

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 22:17   #36
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: ønsker tips og råd

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

jeg vet forsatt ikke vet hvor mye fett man skal ha på en dag? hvis noen kunne gi meg noen eksempler med mengde hadde jeg vært veldig glad.

Det kommer an på resten av matinntaket ditt. Legg alt du spiser inn på diett.no , så får du se hvordan fordelingen blir.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt har stoppet opp grønnsak Ketolysekuren 10 25-08-11 22:59
Vekta har stoppet! Speyer Spørsmål og svar 6 23-10-10 14:50
Vekten har stoppet entotre Lavkarbo generelt 13 29-07-10 19:48
Det har stoppet opp Lillemeg1 Ketolysekuren 32 25-07-10 15:31
Stoppet litt opp LaVidaE Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 01-12-09 20:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no