Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stabilt vekt siste 4 uker

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-11, 16:40   #1
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Stabilt vekt siste 4 uker

har vært på ketose i 5 uker snart men vekten stoppet helt stille siden 2.uka i ketose. gikk ned ca 3kg 1. uka. spiser under 20 karbo per dag og de kommer fra som ofte fra grønnsaker. spiser egg hverdag til frokost, som ofte steker med smør (1ss).

Lunsj; kylling,tunfisk, kjøttdeig, rekker sterker i smør(2ss) med grønsaker blomkål, brokoli, sopp(ca 150gr tilsammen)

Middag kylling, fisk(laks) og kjøtt som ofte koker jeg og har litt grønnsaker ved siden.

har slutter å spise kvelds mat føler meg ikke lenger sulten
Jeg lurer på noen av dere har også hadde problemer med å gå ned i vekt rett etter at dere har startet opp med ketose. Trenenr alt for litte p.g.a minfunksjonshemme har en lam fot.Drikker ca 3l vann på endag. Har forsatt motivasjon men er litt skuffet over at vekten er forsatt stabilt.
info om meg
36 år, mann
høyde 170cm
vekt 103 ved start nå 100kg
På fprhånd Takk

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 17:30   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

har vært på ketose i 5 uker snart men vekten stoppet helt stille siden 2.uka i ketose. gikk ned ca 3kg 1. uka. spiser under 20 karbo per dag og de kommer fra som ofte fra grønnsaker. spiser egg hverdag til frokost, som ofte steker med smør (1ss).

Lunsj; kylling,tunfisk, kjøttdeig, rekker sterker i smør(2ss) med grønsaker blomkål, brokoli, sopp(ca 150gr tilsammen)

Middag kylling, fisk(laks) og kjøtt som ofte koker jeg og har litt grønnsaker ved siden.

har slutter å spise kvelds mat føler meg ikke lenger sulten
Jeg lurer på noen av dere har også hadde problemer med å gå ned i vekt rett etter at dere har startet opp med ketose. Trenenr alt for litte p.g.a minfunksjonshemme har en lam fot.Drikker ca 3l vann på endag. Har forsatt motivasjon men er litt skuffet over at vekten er forsatt stabilt.
info om meg
36 år, mann
høyde 170cm
vekt 103 ved start nå 100kg
På fprhånd Takk

Du må bare være tålmodig, kroppen trenger tid til og omstillle seg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 17:35   #3
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Hvor lenge tålmodig jeg må ned minst 15 kg til juni p.g.a foten min.
Ja håper tiden er gode medisnen. takk for du svarer

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 17:38   #4
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

jeg hadde prøvd å spise mer fett ... funker for meg. bra å ikke spise på kvelden syns jeg. Lykke til

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 19:27   #5
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Takk for svaret marella kunne du skrive hvordan du spisser på en dag. og aktiviteter.

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 20:07   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

Takk for svaret marella kunne du skrive hvordan du spisser på en dag. og aktiviteter.

Desverre liten aktivitet (om man ikke teller til og fra bilen, og butikk-vandring, hehe...) Neida, jeg trener styrke stort sett 2 ganger i uken, men ikke hard trening. Dette skjer hos en fysioterapi, så det er veldig moderat. Jeg går en tur AV OG TIL når jeg gidder. Ellers er det jo aktiviteter som vanlig husarbeid. Så du skjønner, jeg er ikke så flink til å trene. Men har gått ned 16 kg siden 8.oktober.

Mat: Vanskelig å si hva jeg spiser, husker ikke så godt i ettertid... Men jeg spiser lite lavkarbobrød-for da går jeg ikke ned. Men spiser det og lavkarbo-knekkebrød når jeg blir veldig lei av annen mat, innimellom. Ellers så har jeg spist mye egg og bacon, men ikke den siste mnd, ble så lei. Jeg har også spist mye hjemmelaget blomkålsuppe med fløte og mye smør i. (fett med andre ord.) Jeg har også spist litt laks, kjøttdeig og kylling med tilbehør som brokkoli, blomkål, sopp, squash, litt løk, salat, tomat eller agurk. Jeg spiser også grillet kylling og ferdigstekt ribbe innimellom.

Dette blir veldig uoversiktlig, men jeg spiser så forskjellig hele tiden, men laget av de samme tingene... jeg spiser valnøtter HVER dag til snacks på kvelden. (ca 50-100g) Spiser som oftes ikke etter kl 17-18. Spiser ikke før kl 10. (så da er vel dette Ketolyse med periodisk faste?) Spiser aldri (utenom en dag) gotteri, spiser av og til en tyggis, og av og til litt krem. (tines krem-sprute-flaske).

Om du ser på denne linken, ser du hva jeg og andre spiser i løpet av en dag... Jeg har ikke skrevet så mye i det siste der... "Hva har du spist i dag?"

Bare spør om det er noe du lurer på. Lykke til. Ps, om du kjenner deg slapp eller kvalm, prøv å spis fetere mat som nøtter, majones, kjøtt med fett osv... (vet majones ikke er det sunneste...) Og så har jeg glemt å nevne ost og rømme. Spiser det gjevnlig som tilbehør. Feks stekt kyllingfilet med norsk cheddarost som er smeltet på toppen. Ta deretter majones med litt Tigersaus i på toppen. Med bacon, servert med salat. mmm

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 20:18   #7
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

takk marella
jeg spiser desevere ikke svin da blir ikke bacon på meg ellers spiser jeg en del fett gjennom smør, rømme, kjøtt og fisk. er forsatt usiker på om har nok fett inntak på en døgn. du var veldig flink d er kjempe bra å gå ned så mye. hvor mange ganger spiser på en dag?

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 20:21   #8
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

takk marella
jeg spiser desevere ikke svin da blir ikke bacon på meg ellers spiser jeg en del fett gjennom smør, rømme, kjøtt og fisk. er forsatt usiker på om har nok fett inntak på en døgn. du var veldig flink d er kjempe bra å gå ned så mye. hvor mange ganger spiser på en dag?

3 ganger om dagen. kl 10, kl 15 og kl 17-18 sånn ca. Av og til på kvelden også om jeg kjeder meg veldig...

Har du prøvd å legge inn det du spier på diett.no?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 21:06   #9
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Litt mer smør på grønnsakene og kutt litt på rømme og fløte, så skal du se det løsner. Dette går bra!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 21:57   #10
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Hei Surfeline
Takk for svaret
jeg bruker smør bestandig når jeg bruker grønsaker. men vet ikke om d er nok smør på endag. min smør kilde ofte er ekte meire smør. bruker egentlig ikke mye fløte og rømme men siste to uker har brukt en del ikke mye. hvor mange gr av smør må jeg ha? spiser egg hverdag kanskje kutte litt på egg )

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 21:58   #11
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

Hei Surfeline
Takk for svaret
jeg bruker smør bestandig når jeg bruker grønsaker. men vet ikke om d er nok smør på endag. min smør kilde ofte er ekte meire smør. bruker egentlig ikke mye fløte og rømme men siste to uker har brukt en del ikke mye. hvor mange gr av smør må jeg ha? spiser egg hverdag kanskje kutte litt på egg )

Tar du vitaminer og omega 3? Tror det er viktig for at kroppen skal fungere maksimalt og forbrenne fett... Iallefall omega 3.

Jeg tar Ketolyse-vitaminene pluss jern og omega 3 hver dag...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 22:06   #12
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Fløte og slike ting kan være en partystopper. Det kan hindre vektnedgang. Hos meg er det håpløst. Men hvis jeg ikke spiser noe som inneholder melk går jeg ned.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 22:07   #13
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

tar ingentin form av vitaminer. bare spiser mat og drikker vann. kan man kjøpe Ketolyse-vitaminene på apotek? skal kjøp meg omega 3 tableter imorgen på butikken. takk for tipsen

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 22:25   #14
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

tar ingentin form av vitaminer. bare spiser mat og drikker vann. kan man kjøpe Ketolyse-vitaminene på apotek? skal kjøp meg omega 3 tableter imorgen på butikken. takk for tipsen

billigere å kjøpe på nettet. Og da får du det tilpasset og når du skal ta hver enkelt tablett. Må ikke ta alle vitaminer samtidig... Det er dyrt med vitaminer, men jeg har stor tro på dette.

Link her, trykk...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 22:36   #15
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

jeg ser d er to typpe hvilken av den eller skal ha begge.
Ketolysetabletter : Krom+kalium+Kalsium mm.100 stk eller Ketolysetabletter : Selen + sink + vitaminer 50 stk

beklager for jeg tar din tid.

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 22:59   #16
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

jeg ser d er to typpe hvilken av den eller skal ha begge.
Ketolysetabletter : Krom+kalium+Kalsium mm.100 stk eller Ketolysetabletter : Selen + sink + vitaminer 50 stk

beklager for jeg tar din tid.

begge, plus magnesium. 3 pakker. Lønner seg å kjøpe dobbelt, da sparer du en stk porto...

Bare koselig å hjelpe, noen har hjulpet meg også

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:09   #17
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Takk for alt hjelp jeg fikk Marella ønsker deg godt nyttår. kommer sikert å spøre forsatt )

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-12-11, 23:11   #18
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

Takk for alt hjelp jeg fikk Marella ønsker deg godt nyttår. kommer sikert å spøre forsatt )

Det er bare å spørre til fingrene blir blå og tastaturet begynner å koke!!

Godt nyttår til deg også!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:27   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Stabilt vekt siste 4 uker

Kroppen din bruker nok lengre tid pga sykdommen, så bare fortsett å spise som du gjør. Du blir uansett friskere i ledd og på innsida. Så kommer kroppen etter når den føler for det. Siden kroppen ikke er en maskin man kan stille inn er det umulig å kreve deadliner av den desverre...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye kan jeg gå ned i vekt på 10 uker? Ketolyse funker! Generell diskusjon 2 12-11-10 11:19
4 uker i ketose - når begynner man å gå ned i vekt? inot Ketolysekuren 22 11-08-10 21:27
Seks uker i ketose, null vekttap de siste to ukene hyaloid Lavkarbo generelt 13 16-10-09 01:48
Hvilken diett for å holde blodsukkeret stabilt, men ikke gå ned i vekt? krokodillen Spørsmål og svar 2 04-07-09 06:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no