Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du spiser ikke variert!Menneskeheten oppstod FØR landbruksrevolusjonen. Det er først de siste årene vi har blitt teitere, sykere og feitere...
![]() |
![]() |
#27 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du spiser ikke variert!
Jeg liker brokkoli... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
![]() |
![]() |
#28 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Alder: 36
![]() |
Sv: Du spiser ikke variert!Jeg har samme problemet med enkelte familiemedlemmer, som ikke ser verdien av å sette seg inn i temaet selv, og spiser VG og gjengen med hud og hår. Her fungerer selvsagt ingen av de utmerkede argumentene FOR lavkarbo (de har jo allerede blitt "motbevist" av tabloidene). Jeg pleier rett og slett å si at jeg nekter å diskutere kosthold med personer som henter sin såkalte kunnskap fra tabloidaviser og andre useriøse kilder. Funker ofte! Helt utrolig hva som kan kalles journalistikk i dag. Skremmende. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hahaha, genialt! Minner meg om et av mine første møter med en ernæringsfysiolog på Vestfold Sentralsykehus som skulle hjelpe meg med diabeteskost (hennes spesialitet) for drøye 10 år siden. Mamma var med på konsultasjonen og spurte litt bekymra om det var bra at jeg tok proteinshakes etter trening. Til svar fikk vi hånlatter (gudekompleks, wooho!) og beskjed om at denslags bare var tull for man fikk like mye protein fra ei skive gulost som fra denne shaken. Sist redigert av plastbox : 30-12-11 kl 09:49. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#30 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Meninger har ingen plass i det vitenskapelige rom. Jeg foretrekker "Jeg kunne sagt meg enig med deg, men da hadde vi tatt feil begge to." |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#32 |
Medlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
![]() ![]() ![]() |
Sv: Du spiser ikke variert!Bare for moro, gå til legen og ta en blodprøve. Om den viser det min viste i dag er det bare å sende den rekomandert til mammsen og resten av familien. Trenger ikke argumentere eller diskutere noen ting. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() |
Er jo dette jeg har gjort, men det slo heller tilbake på meg ettersom det var ekstremt dårlige resultater... Venter på nye, så får man håpe de er litt bedre.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du spiser ikke variert!Holdt på å lage meg litt mat i går, ei knapp halv boks med creme fraiche som eg hadde nokre båtar med mandarin oppi og litt nøtter...... so stakk en selektning nasa si borti og utbraut..... 'kva er dette her....' "maten min" sa eg..... som då fikk en sånn kommentar til svar... 'Å herrrrre guuuud' |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du spiser ikke variert!Jeg opplever nesten daglig at noen har lest ett eller annet om lavkarbo, og nevner det for meg etterpå. Da er det gjerne noe sånt som "det stod i VG i går at lavkarbo ikke er bra". Etter å ha sagt det venter de alltid i spenning og stirrer på meg i håp om at jeg skal bryte sammen å si "Oj, da har jeg jo tatt helt feil!" Jeg synes det er ganske morsomt, og jeg vet at absolutt ingenting jeg sier vil gå hjem, men jeg må jo si noe allikevel. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Du spiser ikke variert!Du får minne faren din på at det er ganske så mange kalorier i en stol også, men du blir neppe feit av å spise en like fullt. Han trenger kanskje en oppfriskning på den faktiske meningen bak ordet kalori, og enda en på at en menneskekropp er hakket mer kompleks enn en forbrenningsmotor. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Se på det jeg spiser? Går ikke ned | Imp | Lavkarbo generelt | 7 | 10-10-11 11:43 |
Hva er sunn og variert skolemat? -Drevon tett på nett nå | Cassiopeia | Lavkarbo generelt | 7 | 23-08-11 02:58 |
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok | Mellon | Lavkarbo generelt | 1 | 27-04-09 10:26 |
Tips til variert drikke | Trolla | Ketolysekuren | 7 | 10-01-08 15:53 |