Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)Ville absoluu begynt å bake igjen, for du kan dessverre ikke få i pose og sekk
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)
Vekten raste fra 79 til 71 på lavkarbokosthold våren 2010. Var veldig flink hele det året, men har hatt litt skylapper og spist mye "vanlig" mat. Men altså da smør og fløte omtrent som før... Kiloene har kommet gradvis tilbake nå, er nå tilbake på 79. Vil ned igjen til 71. Da var jeg jo flott! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)Vektendringer påvirker kolesterolnivået i blodet. Når du går ned i vekt frigjør fettlagrene fettsyrer for bruk som energi. Samtidig frigjøres en del kolesterol, som kroppen må kvitte seg med. Om du tar blodprøvene i en periode der du går ned i vekt, kan prøvene vise høyt kolesterol pga dette.
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2011
![]() |
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)Korleis fortsatte denne historien? Vore hjå legen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)Legen hadde jo satt opp time for meg i begynnelsen av januar, som jeg stilte spørsmålstegn ved i "diskusjonen vår". (Hvorfor hadde jeg ikke fått informasjon om årsaken til at hun hadde satt opp time, det stod jo bare "etter avtalt tema".) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF/Egenkomponert
![]() |
![]() |
#31 |
Medlem
Medlem siden: Dec 2011
![]() |
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)Du er tøff!! Eg blir alltid veldig persille i møte med leger og syns det er vanskelig å "protestere" på noko som helst. Når du er sykepleier så har du jo litt autoritet sjølv også. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() |
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)Hvor lang tid tar det å få svar på en kolesterolprøve. Skal den taes fastende? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egendefinert
![]() |
![]() |
#33 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fikk kjeft av legen pga lavkarbokosthold (trenger innspill!)Vet ikke hvor lang tid det tar å få svar, men den skal tas fastende
![]() |
![]() |
#34 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor lang tid det tar, kommer an på hvor du bor og hvor prøven må sendes for å analyseres etc. Her er det kort vei til nærmeste sykehuslaboratorie og svarene kommer elektronisk, så det tar maks 3 dager!
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om de får kjøttpålegg på skivene senkes GI. Sønnen min vil ikke ha brød mer etter at han fikk nøtter av alle typer, kjeks jeg lager med mandelmel og sukrin, han spiser kald ferdig stekt kyllingfilet daglig, noen ganger to ganger om dagen, så jeg foreslår at du lar de smake noe godt så de heller vil ha det og kun spiser brød i barnehagen, eller at du til og med der kan bringe med dem kjøtt/egg/ost/nøtter/hjemmebakt. Trikset kan være å begynne å bake, altså. Selv om du ikke har gjort det så mye til så kan det være verdt investeringen. Med litt kakao i røra blir det blir det sunn kake de kan spise når som helst.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trenger innspill pga vektstopp | FrkMarge | LCHF | 26 | 17-09-11 20:24 |
Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikk vite | trude.lutt | Stoffskifte / hormonproblemer | 28 | 07-07-11 21:24 |
Trenger litt kjeft, nå! | matitt | Lavkarbo generelt | 9 | 26-08-09 13:09 |
Veldig fersk og trenger innspill | Sukkersøt | Lavkarbo generelt | 7 | 10-08-07 12:51 |
Fikk strengt brev fra legen min i dag... | Maya2006 | Spørsmål og svar | 22 | 17-08-06 17:43 |