Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
24-05-11, 16:34 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
|
Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikk viteVar hos legen i dag, og ble bare helt satt ut. har hatt lavt stoffskifte i 14 år, og aldri vært stabil. Svinger opp og ned, Har også PCOS og insulinresistens. Ba om å få støttemed i form av Liothyronin, med det sa legen nei til Ikke godkjent av den "gode side" (legens ord) Ba om å bli sendt til Aker, men der tar de ikke inn folk hvis ikke det er veldig spes saker. Sa at jeg kjente flere som har fått denne medisinen, da svarte legen at dette var alternative leger..... |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
24-05-11, 16:47 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
|
Sv: var hos legen i dag, og mistet alt håp...Noen blir ikke friske var det jeg fikk vkjedelige med sånne leger altså :klemme: håper det ordner seg og at den andre legen du skal til hjelper deg , for å gå ned i vekt så bør jo medisineringen av stoffskifte være noen lunde på plass også da det bør jo en høyutdannet lege vite da.
24-05-11, 17:05 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
|
Sv: var hos legen i dag, og mistet alt håp...Noen blir ikke friske var det jeg fikk vEr dette fastlegen din? Jeg vet ikke hvor lenge du har gått hos han, men om du ikke føler han hjelper deg, går det ann å bytte lege. |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! |
24-05-11, 17:19 | #4 |
Medlem
|
Sv: var hos legen i dag, og mistet alt håp...Noen blir ikke friske var det jeg fikk vHar vært på Aker tidligere og da jeg nevnte det at jeg sliter enormt med hukommelse, fikk jeg til svar; Jeg må også skrive lapper! |
24-05-11, 17:33 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
|
Sv: var hos legen i dag, og mistet alt håp...Noen blir ikke friske var det jeg fikk v
Måtte slå sammen disse to setningene for å få frem poenget; Jeg hadde uten tvil gått over til "the dark side" dersom de kan bidra til større hjelp. |
Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg |
24-05-11, 18:23 | #6 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
|
Sv: var hos legen i dag, og mistet alt håp...Noen blir ikke friske var det jeg fikk v
Jeg har også lavt stoffskifte og har hatt det i mange år. Jeg er vanskelig å stabilisere og går nå på en høy dose levaxin. Likevel nekter fastlegen min å henvise meg til spesialist, sier hun selv kan så mye om dette at det ikke er nødvendig |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert |
24-05-11, 19:39 | #7 |
Seniormedlem
Hvor: 770 meter over havet
|
Sv: var hos legen i dag, og mistet alt håp...Noen blir ikke friske var det jeg fikk vJeg har også lavt stoffskifte, Hashimoto og knutestruma.
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt. Sist redigert av BenteR : 24-05-11 kl 19:58. Årsak: trykkleif |
Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid |
24-05-11, 19:54 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikkJeg forstår ikke hvorfor dere ikke er under endokrinologenes beskyttende hånd for lenge siden? Fastlegen har jo alt for lite kunnskap om slike komplekse diagnoser, kan dere ikke insistere på å få komme til spesialist? Dessuten er det fritt sykehusvalg i Norge, så ingen MÅ dra til en spesialist fastlegen henviser til, bare be om få henvisningen i handa, sjekk ut Fritt sykehusvalg og send dit dere mener selv dere får best hjelp |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
24-05-11, 20:00 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikk
24-05-11, 20:02 | #10 |
Seniormedlem
Hvor: 770 meter over havet
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikkDet er endokrinolog som veileder fastlegen min. Var der for to år siden, og stoffskiftet var altså ikke noe å bry henne med; det fikser fastlege og levaksin
24-05-11, 20:07 | #11 |
Seniormedlem
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikk
Bytt spesialist, og send klage på hun du har! Dessverre er det slik at ofte må man kjempe mye av kampen for å bli frisk selv... og da må man bare gå videre når man møter leger som ikke er interesserte i å hjelpe deg på veien til bedre helse... herlighet jeg har møtt mange idiotiske leger selv... jeg dro aldri tilbake dit |
24-05-11, 20:09 | #12 |
Utforsker
Hvor: Akershus
Alder: 58
|
Dessverre er det ikke så mange som opplever endokrinologer som noen beskyttende hånd når det gjelder nettopp slike stoffskifteproblemer og regulering og medisinering av disse. Les gjerne boka til Per Egil Hegge "Og så må du ikke stille spørsmål". Den er ute av trykk, men kan leses på nettet. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat |
24-05-11, 20:18 | #13 |
Seniormedlem
|
Skjønner det - og har lest boka på nett for lenge siden Det ser ut til at man må komme inn til noen med god kunnskap og mye empati i slike situasjoner... |
24-05-11, 20:22 | #14 |
Seniormedlem
|
En henvisning er privat eie. Alle kan be om å få den med seg og levere den inn der det passer...
24-05-11, 20:26 | #15 |
Seniormedlem
|
Jepp, men hvor mange gjør det i praksis? |
24-05-11, 20:31 | #16 |
Seniormedlem
|
Mange, når de er klar over det!
24-05-11, 20:34 | #17 |
Medlem
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikkDet var en endrokrinolog å¨Akes som svarte meg: "jeg må også skrive gule lapper" da jeg prøvde å forklare at hukomelsen min er helt borte...... I dag da jeg fortalte fastlegen at jeg ikke finner ord, eller ikke husket hva skolen til sønnen min heter svarte hun "dette har ikkenoe med stoffskifte å gjøre, du er sliten"........ Mitt svar var da; "det kommer jo av at jeg er lav på fritt T4" |
24-05-11, 20:35 | #18 |
Seniormedlem
|
Æhhhh. Tro meg av og til er for mye FOR mye!
24-05-11, 21:04 | #19 |
Seniormedlem
|
Poenget mitt var at alle relevante detaljer rundt situasjonen må med, ikke at man skal skrive essay |
24-05-11, 21:07 | #20 |
Seniormedlem
|
Du trenger ikke ta inn over deg resten av livet på en dag - altså i dag. Jeg har full forståelse for at du er frustrert, men du er sterk og har kjempet lenge for å bli frisk - og det vet jeg du vil fortsette med Løsningen kommer når du minst venter det Personlig har jeg bestilt time hos Balderklinikken om ikke lenge, fordi jeg er usikker på om det offentlige helsevesen vil klare og finne utav hva som er problemet... |
26-06-11, 23:46 | #21 |
Seniormedlem
Hvor: Austevoll
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikkHvordan går det med deg?? er spent på om du har vært til spesialist og fått noe hjelp
30-06-11, 23:01 | #22 |
Medlem
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikkSkal til Balder klinikken om en uke, er spent! kommer til å be om å få prøve liothyrin. Økte dosen på Levaksin i mai, går nå på 175 mg x 4, 150 mg x3 i uken. Har ikke gått opp ved siste blodprøve tatt 4 uker etter doseendring. Ligger forsatt lavt på fritt T4. Spesialist skal jeg til i august....... |
30-06-11, 23:23 | #23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikkJeg hadde slike symptomer som deg, mistet ord for flere ting, glemte og var helt ute. Fant sonjas stoffskifte forum og ble der oppmerksom på Armour, ett ikke syntetisk stoff. ba legen om dette og fikk det godkjent. Man må søke på spesielle papir, men det var ingen problemer med det. |
Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... |
30-06-11, 23:51 | #24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikkBytt til Lava sin fastlege!! Høres ut som et bra legeemne, hører på pasienten og sier at da går det sikkert bra, dette ordner hun selv... |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen |
01-07-11, 10:06 | #25 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Sv: Var hos legen i dag, og mistet alt håp... Noen blir ikke friske var det jeg fikkOvergang til Erfa/armour kan ha sine egne problemer når man har gått lenge på levaxin. (Les - omstillingsproblemer da stoffene er vidt forskjellig og krever forskjellige ting av kroppen.)
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
I går fikk jeg vite at min bror har fått kreft, nå trenger jeg hjelp av dere! | Thalen | Lavkarbo generelt | 21 | 31-07-09 11:22 |
Ønsker å vite at jeg IKKE er i ketose! Stole på stix? | bella donna | Ketolysekuren | 3 | 22-06-09 11:25 |
Fikk strengt brev fra legen min i dag... | Maya2006 | Spørsmål og svar | 22 | 17-08-06 18:43 |
Smør blir friskmeldt i dag på "Verdt å vite" | janmesi | Nyheter / media | 11 | 28-02-06 10:52 |