Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Skyld og skam - hvorfor blir vi tjukke?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-12, 22:55   #26
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Skyld og skam - hvorfor blir vi tjukke?

Har lest på bloggen til kari i dag og jeg blir trist, veldig trist. Hun blir bejublet for å "tørre å si det som det er", hun var mitt store idol da hun var "glade trenings Kari"og ikke utalte seg bråsikkert om andre menneskers liv.. Nå?-not so much...

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 23:37   #27
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Skyld og skam - hvorfor blir vi tjukke?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg er også en av de som av og til innimellom føler skam over overvekten og hva jeg liker best av mat. Jeg hater at jeg har og av og til også nå stress-spiser søtsaker. At det virker som hjernen min og bevisstheten min ikke er enige om hvem som bestemmer. At det er så VANSKELIG!

Ja, det er utrolig vanskelig... Jeg har en søster som er tynn og jeg vet at vi valgte forskjellig mat i barndommen. Jeg har nå sluttet med alt jeg spise før - nesten, unntatt kjøtt og grønnsaker. Jeg var en sånn type som tok litt mer pasta og salat og mindre kjøtt, litt mer ris og saus enn kjøtt, tjukke brødskiver med lite pålegg og litt potet (gjerne som pålegg). Alt det er det selvsagt slutt på og jeg snegler meg avgårde... Min trøst akkurat nå er at dersom jeg aldri mer går ned ett eneste gram til - så er jeg iallefall frisk og jeg kommer sannsynligvis heller ikke til å bli syk av fedme fordi jeg har blodsukkerkontroll. Når jeg får lysta (som i dag) - så forsøker jeg å fokusere på noe annet og det har gått bra i dag En treningsøkt hjelper mye - og når sommeren kommer kan jeg ut å gjøre ting ute. Akkurat nå er det litt mørkt og utrivelig.

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Svar

Emneord
eli rygg, skam, skyld, trøst, tynn


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening? mio87 Trening 4 06-09-11 22:56
Hvorfor sprekker jeg når jeg bare blir deppa? Bindi Spørsmål og svar 20 17-07-11 23:11
Hvorfor blir jeg logget av hele tiden? Fru Potethode Spørsmål og svar 5 01-07-11 17:21
Hvorfor blir man dårlig av karbo? scubadoo Spørsmål og svar 9 06-04-11 12:53
Tjukke i hue? LenaBeatrice Mer enn 30 kg overvekt 18 06-11-09 20:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no