Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-09-11, 00:27   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening?

heisann

alltid hatt stiv rygg, men av en eller annen grunn så blir den stivere nå når jeg har begynt og trene. hele øvre rygg er som en pinne akkuratt nå.

er dette bare noe som liksom blir verre før det blir bedre på en måte?

orker ikke og slite med enda en ting :P

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 08:07   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening?

Ble ikke bedre her før jeg begynte å fokusere på å strekke den skikkelig ut etter trening

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 09:02   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening?

Har samme erfaring, og mener den ble litt stivere i starten før det løsnet. Enig med Nellie i at forsiktig tøying før/etter trening kan avhjelpe!

Trener du ryggøvelser eller blir den stiv av generell trening selv om det ikke er rygg du trener? Jeg kunne ikke trene rygg på leeeenge i starten, jeg trente mye frivekter for å få med støttemuskulatur samtidig uten at det spesifikt var ryggøvelser. Ryggøvelser og mageøvelser ga meg låsninger i ryggen...
Rask gange hvor du bruker armene - tenk kappgang - gjør underverker for min rygg! Brukes feks under oppvarming, og jeg går også raskt på tredemølle med aktive armer ETTERPÅ. Ser teit ut - er utrolig godt da armbevegelsene strekker godt bak øverst i ryggen mellom skulderbladene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:01   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening?

Jeg har ganske heavy ryggproblemer. Eller. Har ikke noe særlig vondt, men har en ganske herlig skoliose og ryggen min er stiv som.. Ja. Vet ikke jeg. Jeg trener styrke tre ganger i uka og da fullkropp, så ryggen trenes tre dager i uka. Nå de siste ukene har jeg trena Bodybalance (yoga, tai chi og pilates i skjønn forening) Og ryggen min er blitt såååå mye bedre. Anbefaler virkelig yoga for stive rygger.

Hadde kjempevondt etter ryggtrening før, og det hjelper ikke om det går tid heller. Men nå har jeg i tillegg til denna ene økta med Bodybalance i uka begynt å bruke 5-10 minutter på å strekke ut ryggen etter styrketreninga og jaggu føles det hundre ganger bedre.

Synes det er drittkjedelig, men ryggen skal jeg liksom helst ha i en 80 år til, så er vel verdt det

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 22:56   #5
Kroneis
Nytt Medlem
 
Kroneis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 9
Kroneis er på en erverdig vei

Sv: Noen som vet hvorfor ryggen blir stivere av trening?

Er du sikker på at du trener øvelsene riktig?
Jeg kjenner det godt i ryggen om jeg har trent noe feil.

Kroneis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor sprekker jeg når jeg bare blir deppa? Bindi Spørsmål og svar 20 17-07-11 23:11
Hvorfor blir jeg logget av hele tiden? Fru Potethode Spørsmål og svar 5 01-07-11 17:21
Hvorfor blir man dårlig av karbo? scubadoo Spørsmål og svar 9 06-04-11 12:53
Blir litt forvirret av det her ... (ikke trening og grønt på lavkarbo?) Anlin Lavkarbo generelt 10 23-11-09 12:38
Trening før frokost, bra og hvorfor? trude.lutt Trening 7 29-03-08 22:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no