Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-05-12, 20:11   #1326
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ett par ting til eg har laga
Ølboks-boks til stefaren min i farsdagsgåve for ett par år sida, ei morsdagsbok til mamma og ei snusboks-boks til gubben

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:12   #1327
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Så flott Mariann Det der hadde jeg ikke greod å lage hadde jeg fått betalt engang

Takk kosa meg med sånne puslerier

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:40   #1328
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Å, så mye fint Mariann S!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 20:45   #1329
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hælledussan så flink du er Mariann!!!!

Jeg kan overhodet INGENTING!

Gammel 14-05-12, 20:51   #1330
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Ååååå Mariann !!! *misunnelig ? nei, ikke i det hele tatt *

Gammel 15-05-12, 11:10   #1331
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Snakker om kreativitet Mariann S
Flink du er!

Gammel 15-05-12, 11:18   #1332
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Da har jeg lurket her en stund og er så glad for å se så mange kreative mennesker her inne. Tenkte jeg og kunne vise noe av det jeg lager og håper det er greit jeg legger inn en ling til siden min på Facebook (ikke salgsside).

http://www.facebook.com/pages/Creati...20969394634499

Gammel 15-05-12, 22:13   #1333
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Da har jeg lurket her en stund og er så glad for å se så mange kreative mennesker her inne. Tenkte jeg og kunne vise noe av det jeg lager og håper det er greit jeg legger inn en ling til siden min på Facebook (ikke salgsside).

http://www.facebook.com/pages/Creati...20969394634499

Så mye flott og fint! Og så MYE!!!!

Du er jo rene maskinen?

Gammel 15-05-12, 23:51   #1334
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Så mye flott og fint! Og så MYE!!!!

Du er jo rene maskinen?

Takk Kanutten! Jeg begynte for alvor å hekle forrige gang jeg sluttet å røyke. Da var det herlig å ha noe å gjøre med hendene. Nå går det i rykk, av og til har jeg masse på gang og av og til orker jeg ingenting. Men jeg er glad i å gi hjemmelagde pressanger så det er mest slik jeg får inspirasjon og motivasjon!

Gammel 16-05-12, 11:15   #1335
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Så mye fint du har laget milena!
Imponerende!

Gammel 14-06-12, 11:02   #1336
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Har bare lyst til å dele et tips med dere! Er det noe jeg ikke kan fordra er det å feste tråder, særlig når jeg strikker ting i en masse striper (restegarnsokker, anyone?), og så tenkte jeg at det måtte finnes en metode som løser dette. Mulig dette er gammelt nytt for noen, forsåvidt, men jeg kom uansett over denne geniale metoden! Sitter nå og strikker en stoooor genser på oppdrag, og nøstene er små, følgelig blir det mye festing av tråder, og da er dette genialt. Fikk det ganske fort til, og det ser også veldig pent ut.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 11:19   #1337
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har bare lyst til å dele et tips med dere! Er det noe jeg ikke kan fordra er det å feste tråder, særlig når jeg strikker ting i en masse striper (restegarnsokker, anyone?), og så tenkte jeg at det måtte finnes en metode som løser dette. Mulig dette er gammelt nytt for noen, forsåvidt, men jeg kom uansett over denne geniale metoden! Sitter nå og strikker en stoooor genser på oppdrag, og nøstene er små, følgelig blir det mye festing av tråder, og da er dette genialt. Fikk det ganske fort til, og det ser også veldig pent ut.

Kult! Visste at det gikk an når man hekla, men dette er nytt for meg. Takk!

Gammel 14-06-12, 11:26   #1338
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Kult! Visste at det gikk an når man hekla, men dette er nytt for meg. Takk!

Når man hekler også, altså? Hehe, det kjenner jeg ikke til. (Men nå strikker jeg mer enn jeg hekler).

Ser at jeg av en eller annen grunn har snudd annenhver maske når jeg har festa i andre omgang. Vet ikke hvorfor, men det er jo en kakebit å snu dem tilbake.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 14-06-12, 11:50   #1339
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Takk for festetips
Jeg synes det er litt vanskelig å få pent, så skal teste denne

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 12:10   #1340
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Bare hyggelig!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 15-06-12, 01:50   #1341
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det ser ut som et er samme metode som er beskrevet her

Det er mye tekst, men jeg syns det er bra bilder som viser begge måter å strikke på (engelsk og kontinental) og som også viser hvordan man kan feste tråden man slutter med, ikke bare den nye man skal begynne med

Jeg hater også å feste tråder og syns dette er genialt! Bortsett fra hvis jeg strikker med garn som tover, da er det like greit å tove endene sammen - hvis man ikke skal bytte farge. Aner ikke hva det kalles på norsk, men på engelsk kalles det spit splice

Sist redigert av aatinka : 15-06-12 kl 02:07. Årsak: Lagt til tekst
aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 01:58   #1342
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Har blitt ferdig med noe i det siste forresten! Et sjal, strikket i tynt, tynt garn i merino og silke. Det strikkes inn perler også og jeg er fornøyd!

Flere bilder og info her i bloggen min.

Og en kjole til barnebarnet:

Flere bilder/info i denne posten.

Garnet til denne kjolen kjøpte jeg da jeg var innom Hillesvåg ullvarefabrikk. Gikk litt amok på ulloftet deres, kjøpte en kilo merinoull i nydelig blåfarge og en kilo til med forgarn som bare skal sendes en tur gjennom rokken for å bli garn i en nydelig naturfarge. Det blir moro når jeg får tid til å spinne litt igjen!

Gammel 15-06-12, 07:09   #1343
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

For et fantastisk sjal aatinka - det er mange timers jobb og så nydelig kjole. Veldig flink er du

Gammel 15-06-12, 08:14   #1344
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Wow, Aatinka! Utrolig!! flott sjal, og kjole!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 15-06-12, 09:09   #1345
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Nydelig sjal og kjole aatinka
Har du noen erfaring med hjertegarnet fra Hillesvåg? Jeg lurer på å teste det ut, men finner lite erfaringer på ravelry

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 10:14   #1346
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Oh my Aatinka! Dette er jo nydelig.

Gammel 15-06-12, 16:34   #1347
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Nydelig sjal og kjole aatinka
Har du noen erfaring med hjertegarnet fra Hillesvåg? Jeg lurer på å teste det ut, men finner lite erfaringer på ravelry

Nei, jeg har nok ikke det. Garnet jeg strikket kjolen av heter Ask og er totråds kardegarn og jeg ville nok ikke brukt det til plagg som skal være helt inntil huden. Hjertegarn er 4 tråds kamgarn, og jeg mener hun vi handlet av nevnte at kamgarnet er mykere. Jeg vil også tro at kamgarnet er både mykere og glattere siden alle fibrene i garnet ligger samme vei, ikke hulter til bulter som i kardegarnet. Det står jo på siden deres at det egner seg til barneklær, men folk er så ulike i forhold til hva som klør så man må nesten bare prøve. De aller fleste garn blir også mykere etter vask, så noen ganger må man faktisk strikke et plagg og vaske det før man vet hvordan det blir

Og takk for skryt alle sammen!

Gammel 17-06-12, 18:37   #1348
milena
Seniormedlem

milena sin avatar

Mitt nyeste prosjekt. Er ikke helt sikker ennå om jeg liker den, men den begynner å føles litt "meg"!

Gammel 17-06-12, 20:46   #1349
Fancy
Medlem

Fancy sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 35
Fancy er ny på veien

Jeg driver ikke med håndarbeid, med mindre fotografering telles? :P

Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-12, 22:38   #1350
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Egentlig kunne vi kanskje bytta navn på denne tråden til "den store hobbytråden" ?

Emneord
hobby, håndarbeid

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.