Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekuren i Danmark

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-05-12, 18:15   #1
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Ketolysekuren i Danmark

Ketolysekuren er nå tilgjengelig i Danmark. Et par jenter har i et år drevet www.Livrem.net med undervisning i Ketolysekuren. Nå er boken oversatt og i salg der også. BT i Danmark svarer langt på vei til Dagbladet i Norge og de hadde i søndags en ingress på forsiden og to sider inne i avisen. Jentene har hendene fulle med å svare på henvendelser.
Jeg synes det er artig.
Vennlig Hilsen
Torkil
l

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 18:32   #2
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 65
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren i Danmark

Ååå det var veldig artig Gratulerer så mye dr.Torkil

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 19:56   #3
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Supert - det brer om seg

Gammel 17-05-12, 22:12   #4
annex
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Gratulerer!

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:33   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Så flott altså Gratulerer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 22:34   #6
Mariann S
Seniormedlem

Mariann S sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 57
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Kjempebra

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-12, 19:58   #7
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Så bloggen din, kjempe inspirerende. Jeg holder på å lage pannekaker og gleder meg, datteren min er på helgebesøk med en veninne og de skal ha taco i wraps, så i stedet for den "vanlige" tacosalat (uten lefse) blir jeg i kveld med på leken. Takk for god oppskrift
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:06   #8
Sieck
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2012
Hvor: Herlufsholm kostskole , Danmark
Sieck er på en erverdig vei
Question

Hej Dr T. jeg er dansk og har ikke kunne finde et forum som her på dansk site.
Jeg er på dag 5 af ketolyse kuren, jeg har her til morgen testet min urin for ketoner ( jeg er sygeplejerske ) og har fået et svar på 1,5 mmol/l
skal jeg prøve at få ketoner højere op eller er det ok ?
jeg har svært ved at holde mit kulhydrat indtag under 20.

Sieck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:16   #9
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Svarer for dr. Torkil jeg, siden han ikke er innom sååå ofte!
Ketoner skal måles om kvelden, minst 2 timer etter forrige måltid. Kun da kan du være sikker på at svaret er korrekt!
Går fint å måle med ketostiks beregnet på diabetikere og alle utslag er utslag og betyr at du produserer ketoner! Om du har drukket mye eller kanskje er litt dehydrert etter trening/jobb etc kan være feilkilder på antall ketoner, så alle utslag er bra!

Gammel 21-05-12, 21:29   #10
Sieck
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2012
Hvor: Herlufsholm kostskole , Danmark
Sieck er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Svarer for dr. Torkil jeg, siden han ikke er innom sååå ofte!
Ketoner skal måles om kvelden, minst 2 timer etter forrige måltid. Kun da kan du være sikker på at svaret er korrekt!
Går fint å måle med ketostiks beregnet på diabetikere og alle utslag er utslag og betyr at du produserer ketoner! Om du har drukket mye eller kanskje er litt dehydrert etter trening/jobb etc kan være feilkilder på antall ketoner, så alle utslag er bra!

Tak for dit hurtige svar, jeg drikker 3 liter h2o dagligt, jeg træner ikke da jeg lige er begyndt og ikke har nok energi ,
men jeg tog testen i morges da jeg kun havde drukket morgen kaffe ??
Øv jeg håber det er rigtigt det jeg gør ?

Sieck er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 21:34   #11
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

De fleste har ketoner i urinen på morgenen etter en lang natt uten matinntak. Forsøk heller å måle i kveld et par timer etter kveldsmaten.

Gammel 21-05-12, 21:43   #12
bligravid?
Medlem

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
bligravid? er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Sieck, her.

Tak for dit hurtige svar, jeg drikker 3 liter h2o dagligt, jeg træner ikke da jeg lige er begyndt og ikke har nok energi ,
men jeg tog testen i morges da jeg kun havde drukket morgen kaffe ??
Øv jeg håber det er rigtigt det jeg gør ?

Lite energi er nok også et tegn på at du gjør det riktig, det er veldig vanlig i begynnelse. Det kommer seg etterhvert!!

Husk at 3 liter vann fort kan bli lite på ketolyse, men det merker du nok selv hva kroppen trenger. Bare ikke drikk mindre, for å få bedre utslag på ketonene. Vann hjelper på forbrenningen.

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 20:26   #13
Sjokoladebananen
Medlem

Sjokoladebananen sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordland
Alder: 47
Sjokoladebananen er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bligravid?, her.

Lite energi er nok også et tegn på at du gjør det riktig, det er veldig vanlig i begynnelse. Det kommer seg etterhvert!!

Husk at 3 liter vann fort kan bli lite på ketolyse, men det merker du nok selv hva kroppen trenger. Bare ikke drikk mindre, for å få bedre utslag på ketonene. Vann hjelper på forbrenningen.

What??? Lite? hæ?

Sjekk ut bloggen min: http://matpaetfat.blogspot.no/
Sjokoladebananen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 20:32   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sjokoladebananen, her.

What??? Lite? hæ?

Kroppen trenger ca 2,5l bare for å holde i gang normale prosesser. På ketolyse skal det bidra både til forbrenning og utsmykning av restavfall i tillegg. Så ja, lite!

Gammel 22-05-12, 20:44   #15
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Neida, det er slett ikke lite! De fleste klarer seg HELT fint med 2-3liter væske i døgnet, selv på ketolyse!
Men det er ingen ide å ikke drikke når man er tørst, like lite som det er fornuftig å bøttte i seg vann bare fordi andre sier man bør!

Gammel 23-05-12, 20:42   #16
bligravid?
Medlem

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
bligravid? er ny på veien

Åki, jeg skal innrømme at jeg ikke kan snakke for alle!!!

Bare at jeg drikker fort 4-5 liter. Ville bare si at det kan bli endrig på mengen vann man inntar. Jeg syns at for meg blir 3 liter lite. Men er veldig glad i salt jeg da!!

Mente ikke at noen må drikke når man ikke er tørst. Jeg sa at det kunne bli lite, bare for å være ops

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matkjeder i Danmark kamp Generell diskusjon 6 21-05-12 23:07
Atkins i Danmark? nisse Ketolysekuren 0 27-06-11 20:09
Har du tips til sommerferie i Danmark? Borealis Generell diskusjon 22 14-06-08 15:39
Lavkarboprodukter i danmark? quebec Ketolysekuren 4 03-06-08 20:49
Lavkarboøl i Danmark? Eva Ketolysekuren 2 11-11-07 18:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.