Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lyset i tunnelen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-12, 13:08   #1
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Lyset i tunnelen

Da har det blitt klart for meg hos legen , at jeg har antagelig for lite østrogen, og har fått plaster til å ha på skinka som skal byttes 2 dager i uka. kan dette ha noe med at jeg ikke går ned i vekt?
Jeg er 1.74 høy og veier 93 kilo. Har fått råd her inne før , men jeg sliter med konsentrasjon og utrolig dårlig hukommelse og får det rett og slett ikke til med disse regnestykkene, finner på en måte ikke kombinasjonen

er på mølla en halv time hver dag med gå/jogge intervaller.
stekte opp noe kyllign fileer her om dagen som jeg fordeler på måltidene, hadde vært så kult om det hadde vært ett sted en bare kunne fylle in sine data og få tilbake melding om at du må spise så mye kjøtt, så mye grønnsaker og så mye fett, huet mitt klarer ikke å få dreisen , spiser masse broccoli og sopp som jeg heller fløte over i panna tenker ca en desiliter spiser en halv kylling filett til små måltider og en hel til middag, blir dette for mye?
føler meg skikkelig ubrukelig som ikke får det her til, og når jeg leser her inne virker alt så fornuftig, men så blir jeg redd for å spise for mye og deretter for lite.. legen har sagt jeg ikke skal spise mel, poteter, ris , pasta og mais, blirt helt oppblåst, med migrene og feber og får vondter overalt, så lavkarbo må det da bli, jeg har ikke vondt nå, fordi jeg ikke spiser brød og slik, men det hadde jo vært deilig å miste noen kilo også, virker som om kroppen ikke vil, her i januar travet jeg opp og ned til byen , i full fart tar en time tur / retur, god og svett, grethe roede oppskriff med veiing av mat, gikk ned 16 kilo siste gang jeg prøvde det for 7 år siden men nå rikket ikke vekta seg i det hele tatt, og jeg mener etter 4 uker burde jeg i det minste ha mistet litt. så endte jeg opp med lavkarbo da... what to do?
har leddgikt, så vekta MÅ ned. Legger til at jeg til og med har gått 3 uker på campkilo hvor det heller ikke skjedde en dritt... ikke ett forbaske gram..

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:36   #2
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: lyset i tunnelen

Kan det være at du stresser for mye med det? Jeg kjenner jo ikke deg og ditt hode, men vet bare at så fort jeg begynner å stresse så klamrer kroppen seg fast til fetter, og jeg går ikke ned noe.

Kjenner hele ikke til østrogenets rolle i dette, men har du spurt
legen om det?

stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 13:59   #3
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: lyset i tunnelen

ja, men svaret er vagt, det kan liksom slå begge veier, jeg fikk østrogen plaster fordi kroppen min hvistnok ikke tåler hormon forandringen ved menstruasjon, for da får jeg feber og migrene og blir ei skikkelig bitch for å si det mildt. legen tror at plasteret kan hjelpe meg til å jevne ut denne svigning og bli mer e normale forhold som feks å sove bedre, noe jeg omtrent ikke gjør. og ja.. må vel si at det å komme ned i vekt er omtrent det eneste som står i hue på meg, men det er mest fordi jeg føler meg ekkel, og vemmelig, har begynt å ungå folk og er vel egentlig ganske alene når jeg tenker etter, klarer ikks slappe av når det er slik som nå, nesten så en har lyst til å bli operert, men det er jo helt vanvittig egentlig, aldri hatt problemer med vektern når jeg først har kommet meg ned, men har trøbblet etter hver graviditet, og etter 3dje mann nå som er 2,5 år står det bare stille, dette bmi greiene kan jo ikek stemme, den sier at jeg burde ned til 64 kilo, det kan ikke veie, må ned til 74 tenker jeg, hvis jeg skal klare å gå med jeans uten og få skrubbers på hoftene, har beinbygning som stein så er brei over skuldrene og tung..

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 14:02   #4
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: lyset i tunnelen

Hadde vært lykke hvis noen kunne sagt, hei dette er hva du kan spise på en dag, fordel det på 4-6 måltider, men jeg skjønner jo at det ikke er sååå enkelt, jeg vil jo så gjerne:-(

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 14:45   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av Froskeprinsessen, her.

Hadde vært lykke hvis noen kunne sagt, hei dette er hva du kan spise på en dag, fordel det på 4-6 måltider, men jeg skjønner jo at det ikke er sååå enkelt, jeg vil jo så gjerne:-(

bruker du ikke diett.no? de regner de ut hva du får i deg og hva du skal ha i deg om du vil ned så og så mye innen en dato du skriver opp. Tips: ikke bruk masse fløte. Ost (som er uten karbo) er et bedre alternativ.Å spise en kyllingfilet er ikke mye, heller passe vil jeg si.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 14:46   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyset i tunnelen

har du ikke matvekt kjøp en billig en på jernia(200kr).

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 22:24   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lyset i tunnelen

Det er jo mulig å beregne noenlunde hva og hvordan du skal spise i løpet av en dag da

Beregn proteinmengde på ca 1.5 g pr kilo kroppsvekt, siden du er litt aktiv hver dag. Gjerne opp til 2 g pr kilo kroppsvekt, gir god metthet.

Jeg bruker også kyllingfilet, hele og halve til måltidene, eller et stykke stekt torsk eller laks, eller entrecote, eller ja du skjønner. Til dette har jeg en håndfull grønnsaker (gjerne koke eller moste). Stek maten i smør, ha gjerne litt rømme attåt laks feks, men jeg vil anbefale at du reduserer "ekstrafettet", dvs at en skvett fløte istedet for en dl (1 dl fløte er veldig veldig energirikt!). Så bruk smør til steking, naturlig fet mat og olje på salaten. Jeg spiser tre måltider hver dag, og har hatt god effekt av å spise "middag" til alle måltider. Jeg har også forsket på porsjonene, og startet med å halvere alle porsjoner, og så sjekke om jeg var mett i magen. Var jeg det, spiste jeg ikke før neste måltid. Jeg har tydeligvis spist for mye i forhold til kroppens behov, har ikke gått opp i vekt, men har ikke gått ned heller... kan dette være noe for deg å tenke over i forhold til din egen situasjon?

Merker for min del at mat hadde og har fremdeles innimellom stor sammenheng med kjedsomhet... jeg spiser siste måltid rundt kl 18, og spiser ikke mer, og opplever at jeg ikke er sulten, men RASTLØS og går og snoker i skapene helt til jeg kommer på at jeg ikke er sulten og da ikke trenger spise mer....

Finn ut hvor mange måltid du er komfortabel med. Det er bare sunt mener jeg med litt tid mellom måltidene, man MÅ ikke spise hver tredje time om man ikke er spesielt sulten. Skal du ned i vekt, må du - selv på lavkarbo - ha et energiinntak som gjør at kroppen må ta av kroppsfettet, og ikke er fornøyd med fettet som kommer inn med maten - sånn er det nok bare

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-05-12, 22:36   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyset i tunnelen

jeg har hørt man bør spise kjøttstykker på str med sin egen hånd.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 15:43   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

jeg har hørt man bør spise kjøttstykker på str med sin egen hånd.

Det kan fint brukes som en enkel målestokk - men man MÅ ikke

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 20:09   #10
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det er jo mulig å beregne noenlunde hva og hvordan du skal spise i løpet av en dag da

Beregn proteinmengde på ca 1.5 g pr kilo kroppsvekt, siden du er litt aktiv hver dag. Gjerne opp til 2 g pr kilo kroppsvekt, gir god metthet.

Jeg bruker også kyllingfilet, hele og halve til måltidene, eller et stykke stekt torsk eller laks, eller entrecote, eller ja du skjønner. Til dette har jeg en håndfull grønnsaker (gjerne koke eller moste). Stek maten i smør, ha gjerne litt rømme attåt laks feks, men jeg vil anbefale at du reduserer "ekstrafettet", dvs at en skvett fløte istedet for en dl (1 dl fløte er veldig veldig energirikt!). Så bruk smør til steking, naturlig fet mat og olje på salaten. Jeg spiser tre måltider hver dag, og har hatt god effekt av å spise "middag" til alle måltider. Jeg har også forsket på porsjonene, og startet med å halvere alle porsjoner, og så sjekke om jeg var mett i magen. Var jeg det, spiste jeg ikke før neste måltid. Jeg har tydeligvis spist for mye i forhold til kroppens behov, har ikke gått opp i vekt, men har ikke gått ned heller... kan dette være noe for deg å tenke over i forhold til din egen situasjon?

Merker for min del at mat hadde og har fremdeles innimellom stor sammenheng med kjedsomhet... jeg spiser siste måltid rundt kl 18, og spiser ikke mer, og opplever at jeg ikke er sulten, men RASTLØS og går og snoker i skapene helt til jeg kommer på at jeg ikke er sulten og da ikke trenger spise mer....

Finn ut hvor mange måltid du er komfortabel med. Det er bare sunt mener jeg med litt tid mellom måltidene, man MÅ ikke spise hver tredje time om man ikke er spesielt sulten. Skal du ned i vekt, må du - selv på lavkarbo - ha et energiinntak som gjør at kroppen må ta av kroppsfettet, og ikke er fornøyd med fettet som kommer inn med maten - sånn er det nok bare

se, dette svaret liker jeg, sånn norsk som jeg forstår:-) da skal vi få det til ser du
hjertelig takk til deg og alle andre som har svart

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 20:35   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det kan fint brukes som en enkel målestokk - men man MÅ ikke

Håper ikke det, jeg har veldig små hender
Sulter ihjel om jeg skal spise så lite

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 23:06   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det kan fint brukes som en enkel målestokk - men man MÅ ikke

må man ikke?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-05-12, 23:53   #13
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Håper ikke det, jeg har veldig små hender
Sulter ihjel om jeg skal spise så lite

Det har jeg også

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 00:08   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Det har jeg også

Vi får spise størrelsen på 2 hender vi da, Senkamor

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 08:38   #15
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lyset i tunnelen

Jeg opplever også at fløte og yoghurt får vekttapet til å stoppe opp. Så forsiktig med melkeproduktene, prøv heller å finne fettet andre steder. Egg er suverent, jeg spiser gjerne 4-6 pr dag. Laks og annen fet fisk er heller ikke dumt. Avocado skal også være bra, men det synes jeg smaker dritt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 18:28   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

må man ikke?

Nei, man MÅ ikke Det er jo en enkel måte å beregne porsjon på om man ikke ønsker å veie og regne - men erfaringen min er nok at man må prøve seg fram. Teste ut en uke med en porsjonsstørrelse, og så evt øke eller minke avhengig om man er sulten eller ikke. Jeg har alltid spist lite proteiner ser jeg - så når jeg spiser en hel stekt kyllingfilet m/grønnsaker og litt fett til frokost er jeg mett leeeeeeeeeenge.

Utfordringen er ofte at det bevisste valg på porsjon gjerne ikke stemmer overens med hva hjernen (min) mener er "nok" synsmessig.... men over tid skal den nok få forstått hvordan det hele henger sammen hehe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 10:25   #17
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Lyset i tunnelen

det skal ikke være lett dette, ser jo at jeg spiser det dere spiser, lagde litt mindre porsjoner etter som hva sult følelsen sa, men så kommer det med å kanskje spise for lite, virker ikke helt som om jeg finner helt formelen her, men jeg skal ihvertfall kutte ut fløte helt og se hva som skjer, så hvis jeg spiser 2-3 kylling fileer pr dag er det ok? med grønsaker til? redd for å spise for mye, og eller for lite he he blir jo helt svimmel av dette, jeg får prøve litt til. men hvis jeg trener 3 dager i uka på tredemølla , må vel kroppen kreve mer mat?

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 10:46   #18
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lyset i tunnelen

Kyllingfileter inneholder svært lite fett. Om du skal spise kylling anbefaler jeg heller kyllinglår, med skinn og det hele. Mye av fettet til kyllingen sitter i skinnet, og dette er bra fett å få i seg. Varier gjerme med f.eks laks, nakkekoteletter etc som har et naturlig høyt fettinnhold. Da trenger du ikke tilføre så mye fett fra f.eks fløte.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 21:06   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lyset i tunnelen

Har du sjekket menyforslag i lavkarbobøker eller hos lenabeatrice.net? 2-3 kyllingfileter daglig høres fryktelig ensformig ut....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 12:12   #20
Froskeprinsessen
Medlem
 
Froskeprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 58
Froskeprinsessen er på en erverdig vei

Sv: Lyset i tunnelen

har ketolyseboka pluss en bok jeg kjøpte på meny men der står det ikke hvor mye hver rett inneholder slik som i keto boka, har funnet noen retter som jeg har regnet ut at ligger på ca 13 karber men det er jo i ovnsform str så det holder til flere dager, kan jeg feks spise en slik rett til alle måltidene? eller må jeg ha middag til middag og finne noe annet til de andre måltidene? det er en slags mousaka rett med ost og, tror det er majones i den også. eggeblanding, auberginer og kjøttdeig. Spiser jeg den til alle måltider holder den i 2 dager så det er mye mat

Froskeprinsessen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 18:57   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyset i tunnelen

få i deg egg, fisk og ost, da vel. Kokosmelk istedenfor fløte kan brukes.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 08:36   #22
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lyset i tunnelen

Det er ingenting i veien for å spise middag til alle måltider. Men jeg ville nå ha variert kosten litt da, samme rett til 6-8 måltider etter hverandre må da bli kjedelig...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 15:51   #23
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lyset i tunnelen

Spiser glatt middag til alle tre måltider, men ikke det SAMME da... jeg fryser ned rester i porsjoner og tar med til lunsj feks på jobb

Når det gjelder vektnedgang er det for min del egentlig best å spise litt "kjedelig" og gjentakende, det er da jeg blir matlei og bare spiser for å spise ... (og ikke for kos, trøst, kurering av kjedsomhet osv)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 23:48   #24
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lyset i tunnelen

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Spiser glatt middag til alle tre måltider, men ikke det SAMME da... jeg fryser ned rester i porsjoner og tar med til lunsj feks på jobb

Når det gjelder vektnedgang er det for min del egentlig best å spise litt "kjedelig" og gjentakende, det er da jeg blir matlei og bare spiser for å spise ... (og ikke for kos, trøst, kurering av kjedsomhet osv)

Det har jeg lest flere fitnessjenter gjøre også, og sånn holder de seg slanke. Har det sånn jeg også. Kan tenke meg det er lettere å spise mye når man spiser noe nytt og godt og spennende.
SElv blir jeg ikke matlei men det blir rutinemessig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no