Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Splenda brunt sukker?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-10-12, 16:11   #1
jansen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: ålesund
Alder: 39
Innlegg: 25
jansen er på en erverdig vei

Splenda brunt sukker?

Hei, jeg lurer på om noen vet hvor det er mulig og få tak i Splenda Brown Sugar http://www26.netrition.com/splenda_brown_sugar.html har lyst til å lage meg litt irish coffee, å da må man ha brunt sukker, hvist ikke noen har noen bedre tips her da

jansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og mosjon. Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 18:02   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Splenda brunt sukker?

Sitat:

Ingredients (5):
Sugar, Molasses, Glycerine To Preserve Freshness, Sucralose, Flavor(s) Natural & Artificial

http://www.foodfacts.com/NutritionFa...nd-16-oz/35225

Ser jo ut til at du like godt kan blande splenda og melasse selv.....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 19:33   #3
jansen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: ålesund
Alder: 39
Innlegg: 25
jansen er på en erverdig vei

Sv: Splenda brunt sukker?

ja da lurer jeg på hva er melasse og hvor får jeg kjøpt det?

jansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og mosjon. Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 21:13   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Splenda brunt sukker?

Sitat:

Melasse er et avfallsprodukt fra sukkerindustrien.
Det er den brune tyktflytende væske som blir igjen når sukkeret er utvunnet fra sukkerroer og sukkerrør. Melasse inneholder ca. 60% sukker. Melasse er klissete og binder derfor støv godt.

Og brukes også til å farge hvitt sukker, brunt.

Mener å ha sett melasse på helsekost også har de på felleskjøpet i 35 kg dunk. Muligens det er litt mye?

Dessuten, man må ikke ha brunt sukker for å lage Irish, jeg synes det viktigste er at whiskey og kaffe er god

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-10-12, 22:21   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Splenda brunt sukker?

Splenda er noe dritt

Hvis du ikke er på ketogen diett vil jeg foreslå kokossukker (linken er bare et eksempel, finnes i flere merker og fås kjøpt på helsekost). Det har mye god smak og en GI på 35.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 07:25   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Splenda brunt sukker?

Personlig synes jeg ikke splenda er noe og sukker i særlig grad hører ikke hjemme på lavkarbo, selv på liberal lavkarbo vil det få blodsukkeret til å skvette rundt.

Splenda brown sugar inneholder 2 g karbohydrater (fra sukker) per 4 gram. Skal ikke så mye til før dette blir for mye, selv for en på liberal lavkarbo.

http://www.splenda.com/products/brown-sugar-blend

Men dersom trådstarter abolutt vil ha dette produktet, finnes det på amazon.com

Edit: Litt forvirrende, men noen plasser finner jeg at serving size er 4 g (som i den linken jeg har lagt ved) mens andre plasser finner jeg at den er 2 g (http://caloriecount.about.com/calori...-blend-i101169 ). Det vil jo faktisk si at det er jo som sukker, men man skal visstnok bare bruke halve mengden (til dobbel pris).

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 30-10-12 kl 07:34.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-10-12, 09:25   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Splenda brunt sukker?

Kan jeg foreslå en "voksenkakao" i stedet?
2/3 kopp varm melk
1-1,5ts pulverkaffe (instant-type)
En god skvett bailyes (jupp, her er det sukker)
Godt med kanel
En ørliten skvett rund whiskey

Nyyyyt.

Eventuelt kan du kanskje hoppe over bailyes-en, men da bør du bruke litt fløte og antakelig også noen smaksatt stevia for å runde greia sammen. Kakao kan sikkert også være godt her. Eller en eggeplomme (må røres i til slutt i så fall).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 14:38   #8
ebl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 3
ebl er på en erverdig vei

Sv: Splenda brunt sukker?

Vet ikke . Men har du erfaringer med splenda i oppskrifter ift sukrin ?

Hilsen Eva

ebl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mengde splenda i forhold til sukker? Jorkla Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 11-12-12 14:42
Splenda vs sukker? Babycherry Lavkarbo generelt 4 02-02-10 20:49
Kake med Splenda isteden for sukker? Ember Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 15-09-09 15:21
Sukker vs. Splenda: Vektforhold Cyan Spørsmål og svar 6 13-07-09 13:17
Hvor mange pakker Splenda tilsvarer mengde sukker? Iset Lavkarbo generelt 1 21-06-04 12:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no