Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sukker vs. Splenda: Vektforhold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-07-09, 09:07   #1
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sukker vs. Splenda: Vektforhold

Fant en oppskrift i et blad her om dagen på semofreddo (?) med kakao og blåbær som så så fryktelig god ut Men den hadde jo en del sukker, så det må jeg jo bytte ut med splenda. Det er vel slik at 1 dl sukker tilsvarer 1 dl splenda, men i oppskrifta er sukkeret oppgitt i gram, så hva blir forholdet mellom sukker og splenda der?

Altså: Hvor mange gram splenda tilsvarer 100 gram sukker?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 01-07-09, 09:23   #2
JenJen
Seniormedlem

JenJen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Alder: 40
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Sukker vs. Splenda: Vektforhold

100 gr splenda = 1000 gr sukker (står det på pakken). Så 100 gr sukker blir da 10 gr splenda

Rest if you must, but don't you quit.

JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 10:34   #3
Ndure
Juniormedlem

Ndure sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 31
Ndure er på en erverdig vei

splenda er altså da mye søtere enn sukker? har ikke prøvd splenda ennå.

Gammel 12-07-09, 12:59   #4
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ndure, her.

splenda er altså da mye søtere enn sukker? har ikke prøvd splenda ennå.

Det er ikke søtere enn sukker. Det bare veier mindre. Splenda er sukker, men det er kjemisk behandlet, sånn at det, for å si det veldig enkelt, bare er skallet.
Splenda har like mye karbohydrater som sukker, det bare veier mye mindre

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 00:55   #5
Filakia
Medlem

Filakia sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Filakia er på en erverdig vei

Men omregnet i vektforhold, slik man bruker Splenda sammenlignet med sukker, så har Splenda en tiendedel av karbohydrat ift. sukker. Hvis jeg da har forstått dette riktig?

Gammel 13-07-09, 01:04   #6
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Men omregnet i vektforhold, slik man bruker Splenda sammenlignet med sukker, så har Splenda en tiendedel av karbohydrat ift. sukker. Hvis jeg da har forstått dette riktig?

I forhold til vekt, ja!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-09, 13:17   #7
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Takk for svar!
Da er det bare å kjøpe inn ingredienser og forsøke seg på denne saligheten som så så vannvittig god ut

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kake med Splenda isteden for sukker? Ember Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 15-09-09 15:21
Splenda mette_moj Ketolysekuren 2 12-03-09 20:07
Splenda nettie Ketolysekuren 2 13-08-07 21:36
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
Hvor mange pakker Splenda tilsvarer mengde sukker? Iset Lavkarbo generelt 1 21-06-04 12:36

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.