Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nybegynner som er redd for å spise for mye ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-13, 12:19   #1
Gladlaks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 2
Gladlaks er på en erverdig vei

Nybegynner som er redd for å spise for mye ...

Jeg er så rykende fersk at jeg ikke har startet på lavkarbo ennå. Jeg drar på toukers ferie i morgen og skal begynne med den nye livsstilen min når jeg kommer hjem fra ferien.

Jeg har brukt lang tid på å lese meg opp og gleder meg veldig til å starte med lavkarbo.

Egentlig bør jeg vel starte med lavkarbo og se hvordan det fungerer for meg før jeg stiller dette spørsmålet.. men jeg er så gira på å starte at jeg fyrer løs alikvel..

Jeg lurer på mengder.. kan jeg spise FOR mye fett? Tanken er at jeg skal gå ned litt (ikke snakk om mange kilo), altså hvertfall ikke legge på meg.. Jeg skjønner da at man må tenke litt på hvor mange kalorier man får i seg, men at det ikke er det man fokuserer på under et lavkarbokosthold..

Jeg finner kanskje ut av dette når jeg begynner og kjenner hvor mye jeg orker pr måltid.. Det er bare utrolig kjipt dersom jeg skulle spise FOR mye og dermed legge på meg..

Muligens litt vanskelig formuert.. Kan jeg spise for mye fett slik at jeg legger på meg.. selvom jeg passer på karbo jeg får i meg.. ? Eller er det vanskelig å spise for mye i og med at man rett og slett blir mett og holder seg mett lengere?

Gladlaks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 13:02   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.212
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Nybegynner som er redd for å spise for mye..

Ikke tenk på mengder de første par månedene i alle fall! For de fleste av oss regulerer dette seg selv, fett metter godt og lenge! Hvis du etter denne perioden fortsatt ikke går ned i vekt, så må du se litt på hva og hvor mye du spiser. Men de aller fleste av oss går ned i vekt uten å sulte og uten å telle kalorier etc. Jeg har aldri telt en eneste kalori på lavkarbo, men har likefullt gått ned 28 kilo på halvannet år...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 11:09   #3
Humla76
Juniormedlem
 
Humla76 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 31
Humla76 er ny på veien

Sv: Nybegynner som er redd for å spise for mye ...

Heia!
Jeg lurte akkurat på det samme da jeg starta for ei mnd sia.
Men saken er at du klarer ikke å spise så mye som du frykter. Du spiser så mye protein at hjernen sier Stopp før du har spis for mye. Fettet gjør at du holder deg mett lenge.
Jeg mistet faktisk matlysta mi den første uka.

Humla76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Normalt LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 11:25   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner som er redd for å spise for mye ...

Det er ingen selvfølge at man regulerer dette selv. Mange klarer helt fint å spise mye mer enn de trenger. Men i starten trenger du ikke tenke så mye. Reguler etterhvert, om nødvendig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-13, 13:09   #5
Gladlaks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Innlegg: 2
Gladlaks er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner som er redd for å spise for mye ...

Tusen hjertelig takk for svar! Gleder meg til å begynne!

Gladlaks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 19:41   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Nybegynner som er redd for å spise for mye ...

ja, for mange kalorier kan gi økt vekt

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-13, 20:22   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner som er redd for å spise for mye ...

Har du lest nybegynnertråden? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Litt under midt i førsteinnlegget finner du en hel seksjon med linker til tråder om hvorfor du ikketrenger å bekymre deg over fett- og matinntaket.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-13, 08:31   #8
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Nybegynner som er redd for å spise for mye ...

Som nevnt av de andre ovenfor, så er ikke dette noe de fleste trenger å bekymre seg for. Det enkleste er å tenke at alle måltider du spiser skal være fullverdige måltider - altså at de inneholder protein (fra for eksempel kjøtt, fisk eller egg), fett (fra for eksempel avokado, meieriprodukter, kokosolje eller lignende) og grønnsaker/salat. Ta deg god tid rundt måltidene, sett deg ned foran et bord og nyt maten du nettopp har tilberedt

__________________


Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Redd jeg har spist for mye? milja Generell ernæringsdebatt 30 10-06-12 21:28
Redd for å bli manisk slankogsmekkersnart Generell diskusjon 6 17-03-11 10:51
Redd Idarull Fysisk og mental helse 5 03-10-10 15:10
Lei meg, og redd ... VeronicaB Spørsmål og svar 4 03-08-10 00:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no