Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Tetre-olje

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-06, 13:35   #26
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tetre-olje

*prøver å vekke opp denne tråen igjen*

Jeg har nå endelig fått tak i tetre olja Ble supersoveraska da de sa at de faktisk hadde den på apoteket igjen.

Har hatt kjempe effekt av den som soppbehandling (sopp i huden) pluss at jeg bruker den på noen fotvorter og føflekker + arr.

Jeg har brukt den gjevnlig 2 ganger om dagen de siste dagene nå. Og jeg lurer litt på om det kan være skadelig å bruke mye av den overe lengere tid? Hvor mye burde man bruke den? Helst bare et par ganger i uka hvis det er over store hudområder (utblanda i baseolje). Det sies jo at vorter skal behandles med ren olje 3 ganger daglig i noen uker, så da kan det vel ikke være så skadelig?

Jeg har for ikke så lenge siden tatt en sterk pille- Diflukan mot sopp (og vil snart også få påfyll av dette), og er derfor litt redd for sterke preparater som kan gå utover lever og nyrer.

Vil jo bli frisk så snart som mulig, men er litt engstelig for at jeg gjør FOR mye for det noen ganger..

Noen som veit hvor forsiktig man burde være med oljen? Finnes det noen "regler" der?

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 14:28   #27
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Tetre-olje

Hmm.. Tetre skal bare være lov å selge på resept siden det er kreftfremkallende? Driver en dyrebutikk, og selv produktene jeg tidligere solgte til dyr, tok jeg ut av sortimentet pga dette.. En som jobbet på apoteket på samme sted jeg jobber som først gjorde meg oppmerksom på dette.
Men kan jo hende reglene er forandret igjen? Jeg tar det ihvertfall ikke inn noe mer..

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 14:30   #28
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Tetre-olje

Leste ikke de andre innleggene, jeg.. Men vi har ihvertfall fortsatt ikke lov til å selge det..

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 15:29   #29
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tetre-olje

Tror tetreolje kan være skadelig for dyr ja. Er nok ikke noe man skal bruke helt uiten at man veit hva man driver med. Føler jeg driver med litt ekspimentering på meg selv.

Kanskje lurt med en liten puase fra det. Føler det kan bli litt mye, hvertfall når jeg også putter i meg masse krydder, urter og kostillskuff samtidig.

Skulle gjærne blitt frisk snart! slitsomt det her! Føles som hele livet går ut på å prøve behandle seg med ting som ikke funker helt, mens man venter i all eveighet for å få seg en ny legetime.

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 02-08-06, 20:57   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tetre-olje

Finnes det noe dokumentasjon på at tea-tree olje er kreftfremkallende ? Kan ikke finne noe data på det noe steder. Jeg har plukket blader fra selve treet da jeg var på Mauritius og botanikeren som viste oss rundt fortalte at oljen de fremstiller fra bladene har blitt brukt mot hudproblemer i hundrevis av år. Bruker tea-tree såpe i ansiktet hver dag, og stift/olje på q-tips på evt. kviser, da forsvinner de fort.

Oregano olje kjøpte jeg et lite lager av i USA igjen og tar hver morgen og kveld som kosttilskudd sammen med multivitamin, omega 3, aloe vera og kalsium.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 02:00   #31
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Tetre-olje

Opprinnelig lagt inn av Lotusia

Hjelper tetre-olje på arr?
Hjelper den på vorter?

så mange komplekser, så mye plager...


Ja,tetre-olje hjelper mot arr..sies det..
Mamma fikk en info-folder fra sykehuset etter hun hade operert bort ena brøstet pga kreft att hun skulle pleie arrene med tetre-olje...

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 10:38   #32
ellenmaria
Medlem
 
ellenmaria sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Fetsund
Alder: 43
Innlegg: 62
ellenmaria er på en erverdig vei

Sv: Tetre-olje

Har heller ikke sett noe dokumentasjon på det. Men alle produktene jeg førte som inneholdt tetre ble trukket tilbake av leverandør i fjor. Det var bla pga at i fjor sommer døde en liten hund som følge av at den hadde et flåtthalsbånd som inneholdt tetre. Men at den var kreftfremkallende, har jeg kun hørt av hun jeg snakket med som driver apoteket her. Kan evnt smette ned og høre med henne, hvis det er noen som lurer på dette?
Jeg har jo mest greie på hvordan effekt det har på dyr, jeg da.

ellenmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 01:30   #33
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tetre-olje

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

Ja,tetre-olje hjelper mot arr..sies det..
Mamma fikk en info-folder fra sykehuset etter hun hade operert bort ena brøstet pga kreft att hun skulle pleie arrene med tetre-olje...

Åh, takk for opplysningen! Bra at noen leger faktisk annbefaler tetre da!

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 04-08-06, 02:05   #34
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Tetre-olje

Nå er det jo så mangt man ikke selger på apoteket som det sies er kreftfremkallende eller usunt på andre måter. F eks hestehov-blader, som er utmerket til forkjølelsesmedisin, fordi de virker utskillende på slim. Men det har de visst ikke lov å selge. Så da må vi enten sanke selv, eller plukke rødkløver. . .

Te-tre-olje har jeg kjøpt i England. Bruker det aldri - ALDRI - ufortynnet. En bomullsdott med vann, og så et par dråper tetreolje på. . . Nemlig IKKE på olje. . . (har noen sagt til meg. . .) Eminent på kviser og sår og til myggmiddel for folk som er allergisk mot stikk. Og det eneste som hjelper på herpes-munnsår!!!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 00:32   #35
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Tetre-olje

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

Ja,tetre-olje hjelper mot arr..sies det..
Mamma fikk en info-folder fra sykehuset etter hun hade operert bort ena brøstet pga kreft att hun skulle pleie arrene med tetre-olje...

Her va jag helt på villospår ...
Det er Aloe vera som hun bruker på sine arr...

tenkte helt feil..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 14:39   #36
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tetre-olje

åh, hehe på operasjonsarr altså?

Veit at hvetekimsolje hjelper på operasjonsarr, men er litt redd for den. Skal prøve alovera

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 15:54   #37
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tetre-olje

Ikke noe farlig med hvetekimsolje. Det er en godt, kjent naturmiddel. har brukt det mot tørr hus/utslett. Men jeg har gått tilbake til aloe vera...mest frdi det er mindre klissete med gele kontra olje

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 17:36   #38
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Tetre-olje

Opprinnelig lagt inn av Lotusia

åh, hehe på operasjonsarr altså?

Veit at hvetekimsolje hjelper på operasjonsarr, men er litt redd for den. Skal prøve alovera

..ja,på operasjons arr

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 15:59   #39
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tetre-olje

Opprinnelig lagt inn av Nille

Ikke noe farlig med hvetekimsolje. Det er en godt, kjent naturmiddel. har brukt det mot tørr hus/utslett. Men jeg har gått tilbake til aloe vera...mest frdi det er mindre klissete med gele kontra olje

Det jeg er redd for er at det har en negativ virkning på sopp. Det skal ikke mye til før jeg merker at den blomstrer opp. Fikk litt den samme følelsen av å bruke hvetekimsolje, som jeg får når jeg f.eks. spiser sukker som er det soppen lever på. En annen mulighet er at den faktisk virker imot soppen, for jeg kan faktisk kjenne når jeg tar medisiner mot sopp også.. er det mulig at den inneholder noe form for sukker eller gjær?

Prøve med alo vera så lenge

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 20:26   #40
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Tetre-olje

Opprinnelig lagt inn av Lotusia

Det jeg er redd for er at det har en negativ virkning på sopp. Det skal ikke mye til før jeg merker at den blomstrer opp. Fikk litt den samme følelsen av å bruke hvetekimsolje, som jeg får når jeg f.eks. spiser sukker som er det soppen lever på. En annen mulighet er at den faktisk virker imot soppen, for jeg kan faktisk kjenne når jeg tar medisiner mot sopp også.. er det mulig at den inneholder noe form for sukker eller gjær?

Prøve med alo vera så lenge

Jeg fikk råd om å bruke hvetekimsolje mot seborreisk eksem, og det er jo sopp da..... Den vil blomstre opp først, - den forsvarer seg mot å bli "drept". Slik er det med mange av midlene som virker ! Det blir verre før det blir bedre. HELT SANT !

Oregano olje er veldig virkningsfullt mot sopp/candida. Men dessverre selges den ikke i Norge. Jeg har kjøpt i USA og der forteller de om "die off symtoms", dvs. når soppen dør så blir du verre en periode. Det kan ta en ukes tid og man lukter som et middels pizzabakeri, - men det er uhyre virkningsfullt.

Aloe vera tar litt lengre tid før det virker, og du må ta det hele tiden. men det er jo mye behageligere da. Jeg bruker Volare sin gel og den er helt fantastisk. De brukte den på brannskade avdelingen på Haukeland Sykehus før - for å pleie hud/arr, men så ble det for dyrt (fortalte en sykepleier meg).

Men så er det slik da at noe virker godt på noen, men ikke på andre. Man må prøve seg frem !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-08-06, 10:02   #41
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tetre-olje

takk for tips!
Skal til legen imorgen å få supersterke piller mot sopp (forhåpentligvis) så da må jeg utsette oljene litt, så organene mine ikke går heeelt i oppløsning

Etter det blir det intensiv hudpleie. skal prøve hvetekimoje da!

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 09:36   #42
Snøhvit
Medlem
 
Snøhvit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 115
Snøhvit er ny på veien

Sv: Tetre-olje

Jeg fikk kjøpt i Danmark 100 % tea tree oil.Gutten min på 7 år har fått vorter på hakka .vet noen om tea tree oil hjelper ,og hvordan skal smøres?

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 27-08-06, 21:49   #43
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tetre-olje

Det ambefales ikke å bruke tetre-olje på barn!
Oljen kan brukes urfortynna på sånne ting etter det jeg har hørt. men ville ikke ambefalt det til en liten gutt, oljen er sterk og kan gå utover organer.

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MCT-olje vs kokosolje Begod Kosttilskudd 147 28-04-20 19:01
Bacon og olje Anitave Lavkarbo generelt 7 01-07-06 00:56
Olje og gresskarkjerner THE Induksjonen 4 03-04-05 14:52
Smaksløs olje?? Tiril77 Lavkarbo generelt 27 17-01-05 20:46
hvilke olje i maten? Lissa Lavkarbo generelt 16 03-06-04 10:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no