Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo-ketose?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-06, 02:36   #1
Viviann
Juniormedlem
 
Viviann sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Alder: 44
Innlegg: 29
Viviann er på en erverdig vei

Lavkarbo-ketose?

Hei noen få spml her?
Jeg har bestemt meg for å starte på Lav-karbo kost fra mandag av, jeg kommer å holde meg runt 20 gram karbo om dagen, hva jeg har fortått vill jeg da være i ketose.
Har egentligt ikke lest noen bok. Ble rådet av en medlem på et annet sted. Det var hun som inspirerte meg og fortalte en god del om lavkarbo, og jeg har vært både her og der og runt omkring og lest om denne dietten ble svært fristet, klarer nesten ikke å holde meg vil starte fortest mulig.

Synes dere at det er svært uforsvarlig å starte på en diett uten å vite allt om den.
Skal jo ikke ta noe pilleri, bare legge om kosten?

__________________
På leit etter mine mistete homoner
Noen som har noen til låns? kanske?
Viviann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 09:13   #2
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo-ketose?

Jeg mener du kan starte på lavkarbokost med en gang, hvis du vil. Men skaff deg en bok om slik kost så fort som mulig! Det virker på meg som at Atkins eller Ketolyse er tingen for deg, siden du sier du vil ligge på 20 karber om dagen. "Slank med Ketolysekuren" av Torkil P Andersen er om ketolyse. Er usikker på hva den beste Atkinsboka heter.. men den engelske utgaven er visst mye bedre. ( den norske har utelatt en masse..)
Så start opp med en gang og skaff deg kunnskap så fort som mulig! Det er masse flotte oppskrifter her inne!

Lykke til!

chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 09:25   #3
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Lavkarbo-ketose?

meg og en veninne hadde ikke lest bøkene når vi begynte men bestilte bok pakken ganske fort,kjempe lurt og ha i bakhånd når det er noe du lurer på,ellers kan du søke på masse her inne(de fleste spørsmål er spurt før)masse lykke til

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 09:35   #4
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-ketose?

Det er ingen nødvendighet med bok, men det vil lette både fremdrift og det vil være lettere å ikke "shoppe" på tvers av retningene.

Jeg tror det er lurt å velge en filosofi, og følge den.
Nille har jo ei grei oppskrift.

1.Kjøp boka og LES boka!
2.Les BOKA!
3.LES BOKA!

Men er du fokusert og vet hva du vil er lavkarbo.no det eneste du trenger egentlig.

Lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 09:39   #5
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Lavkarbo-ketose?

og du må ta noen piller......vitaminpiller og omega3 e lurt....

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-06, 23:39   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo-ketose?

Opprinnelig lagt inn av Viviann, her.

Hei noen få spml her?
Jeg har bestemt meg for å starte på Lav-karbo kost fra mandag av, jeg kommer å holde meg runt 20 gram karbo om dagen, hva jeg har fortått vill jeg da være i ketose.
Har egentligt ikke lest noen bok. Ble rådet av en medlem på et annet sted. Det var hun som inspirerte meg og fortalte en god del om lavkarbo, og jeg har vært både her og der og runt omkring og lest om denne dietten ble svært fristet, klarer nesten ikke å holde meg vil starte fortest mulig.

Synes dere at det er svært uforsvarlig å starte på en diett uten å vite allt om den.
Skal jo ikke ta noe pilleri, bare legge om kosten?



Hvis du skal holde deg til 20 karbo om dagen, vet du da

  • hva slags matvarer du bør spise
  • hvor mye av disse matvarene du kan spise
  • hvordan du skal sette sammen måltider
  • hvorfor det er viktig å gjøre det slik
  • hvordan dette virker på kroppen og hvorfor
Du kaller det "denne dietten". Og da blir jeg litt usikker på hva du mener. For lavkarbo er ikke EN diett. Det finnes mange forskjellige retninger innen lavkarbo. Med alt fra 5 % og 1-20 gram karber pr dag til 40% og 160 gram kaber pr dag. Innenfor disse finnes det alt sammensetninger med lite fett og mye fett og middelsl fett. Måltidenes sammensetning har nye å bety for hvordan og hvorfor dietten eller retningen funker slik den/de gjør.

Og JA, jeg syns det er direkte uansvarlig å legge om kostholdet så radikalt uten å vite hva man går til. Begynner du bare med å kutte ut sukker, hvitt mel, poteter, ris og pasta har du kommet langt, men det er ikke sikkert at det funker. Å ikke gøre seg kjent med dietten du har tenkt å følge på forhånd blir som å kjøre bil uten lappen. Du har 99% sjanse for å havne i grøfta. Jeg kjenner ikke noen som har lykkes med et varig vekttap på slik metode. De fleste starter friskt, - men som regel kommer de innom her og klager på at lavkarbo ikke funker.

Det hadde vært mye lettere om det hadde vært så enkelt som å ta en pille. Men her hander det om å gi kroppen din et godt sammensatt kosthold, - som du blir mett av. Samtidig som du skal ta av.....

Så om du har tenkt på f.eks. Atkins eller Ketolysekuren er det absolutt en forutsetning at du har lest boka grundig først, før du begynner. Det finnes så magne feilopfatninger og misforståelser ute og går. Ikke la andre ta ansvaret for din læring. Les og lær sjøl, lag deg selv din egen oppfatning. Om det er noe du har lest eller hørt du lurer på er det bare å spørre her inne. Alle her utveksler erfaringer og deler gjerne sin kunnskap.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no