Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bukplastikk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-11-06, 09:30   #26
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Bukplastikk?

Heisann,tenkte bare å holde dere oppdatert på dette her..nå har jeg vært til legen å fått en henvisning til kirurgisk sykehus bergen..snakket nettop med dem og da måtte jeg sende henvisningen til de først og så tok de kontakt med meg..EXITING..

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:04   #27
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

Heisann,tenkte bare å holde dere oppdatert på dette her..nå har jeg vært til legen å fått en henvisning til kirurgisk sykehus bergen..snakket nettop med dem og da måtte jeg sende henvisningen til de først og så tok de kontakt med meg..EXITING..

Yes, det kan jeg godt forstå.
Er spent på den dagen da jeg selv er kommet så langt i løypa jeg.

Gammel 23-11-06, 22:30   #28
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

ja, hold oss oppdatert om hva som som skjer.. spennende.. krysser fingrene for deg

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 10:20   #29
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Betyr dette at du sannsynligvis kan få det dekket også ? I så fall er det jo helt topp !

Gammel 24-11-06, 11:06   #30
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

ja jeg har fått henvisning fra fast legen min men de sa ikke annet enn at jeg måtte sende den til dem først,så vet ikke om det er opp til de eller trygde etaten..skal sende i dag så skriver jeg inn igjen når jeg har fått noe tilbake melding takk for kryssede fingre

Gammel 24-11-06, 13:47   #31
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

oi, dette var jo skikkelig spennende? hvordan gjør de det nå forresten? hvordan blir arrene?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 14:53   #32
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Som regel bikinisnitt - et litt bredt et. Det har iallefall et par jeg kjenner som har tatt. Skal spørre ei om jeg får poste før og etter bildet hennes her...

Gammel 24-11-06, 15:10   #33
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

tror ikke jeg ville gjort det her selv, satser på trening i hvert fall så lenge. men jeg har sett folk som har trengt det. særlig en venn av faren min som slanka seg fra 180 til rett under hundre kilo. han viste fram magen sin, og den var ganske nærme knærne, og under var huden sprukken og hadde stygg eksem.
leste litt på nettet nå. fant noen saker som kanskje er interessante for de som vurderer. jeg regner med at du, stinasol allerede har googlet det som googles kan, men for alle andre som er nysgjerrige kan det kanskje være nyttig:
http://www.doktoronline.no/section/l...ntryId=2264061
http://www.froyen.no/html/buk.html
og her er en side med masse før og etter-bilder, og historiene til hver enkelt..! ganske brutalt, men imponerende
http://www.bukplastikk.com/for_etter.html

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-11-06, 22:20   #34
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Syntes ikke bildene var brutale jeg. Men fint å se hvordan resultatet blir. Takk for fine linker.

Gammel 24-11-06, 23:09   #35
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2, her.

Syntes ikke bildene var brutale jeg. Men fint å se hvordan resultatet blir. Takk for fine linker.

min eneste "erfaring" med platikkirurgi er vel extreme make over. den ene gangen jeg så på det. og da blir man spart for en del detaljer. de så fine ut itl sliutt da! men det krever mot, og forsåvidt brutal ærlighet å vise de bildene. det var kanske heller det jeg mente!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-11-06, 23:52   #36
Tuttan
Medlem

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 56
Tuttan er på en erverdig vei

Jeg har tatt bukplastikk, og fikk det dekket via det offentlige på privat sykehus. Vet ikke så mye om kriteriene, men du er garantert innenfor riktig vekt. Jeg hadde en fryktelig hengemage etter to keisersnitt, hvorav det første var på kanten til å bli en real sykehustabbe.Etter disse to keisersnittene så det ut som jeg hadde en diger brokk nederst på magen.

Dette gjorde jeg: Gikk til fastlegen og klaget min nød. Han sendte søknaden til et offentlig sykehus og fikk avslag der. Så ba jeg han om å få tilsendt en ny søknad som jeg selv sendte til et privat sykehus. Der fikk jeg operasjon dekket av det offentlige. Betalte kun for konsultasjonene. Men ikke søk hos et privat sykehus før etter årsskiftet. Som jeg har skjønt det har de ofte en viss "kvote" med operasjoner som de kan utføre på "statens regning". Den kvoten er full på nyåret, og ofte tom ved årets slutt.
Vet ikke om det er mulig, men får du avslag ett sted, så prøv et annet. Ikke gi opp. Det er mye penger å spare!!

Lykke til

Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 19:46   #37
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Jeg har tatt bukplastikk, og fikk det dekket via det offentlige på privat sykehus. Vet ikke så mye om kriteriene, men du er garantert innenfor riktig vekt. Jeg hadde en fryktelig hengemage etter to keisersnitt, hvorav det første var på kanten til å bli en real sykehustabbe.Etter disse to keisersnittene så det ut som jeg hadde en diger brokk nederst på magen.

Dette gjorde jeg: Gikk til fastlegen og klaget min nød. Han sendte søknaden til et offentlig sykehus og fikk avslag der. Så ba jeg han om å få tilsendt en ny søknad som jeg selv sendte til et privat sykehus. Der fikk jeg operasjon dekket av det offentlige. Betalte kun for konsultasjonene. Men ikke søk hos et privat sykehus før etter årsskiftet. Som jeg har skjønt det har de ofte en viss "kvote" med operasjoner som de kan utføre på "statens regning". Den kvoten er full på nyåret, og ofte tom ved årets slutt.
Vet ikke om det er mulig, men får du avslag ett sted, så prøv et annet. Ikke gi opp. Det er mye penger å spare!!

Lykke til

tusen takk for gode råd jeg er skikkelig spent nå...

Gammel 25-11-06, 19:48   #38
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

tror ikke jeg ville gjort det her selv, satser på trening i hvert fall så lenge. men jeg har sett folk som har trengt det. særlig en venn av faren min som slanka seg fra 180 til rett under hundre kilo. han viste fram magen sin, og den var ganske nærme knærne, og under var huden sprukken og hadde stygg eksem.
leste litt på nettet nå. fant noen saker som kanskje er interessante for de som vurderer. jeg regner med at du, stinasol allerede har googlet det som googles kan, men for alle andre som er nysgjerrige kan det kanskje være nyttig:
http://www.doktoronline.no/section/l...ntryId=2264061
http://www.froyen.no/html/buk.html
og her er en side med masse før og etter-bilder, og historiene til hver enkelt..! ganske brutalt, men imponerende
http://www.bukplastikk.com/for_etter.html

Hei,i mitt tilfelle så er det nødvendig å få det gjort,har også en indre skade i buken etter svangerskap som de skal fikse samtidig (under operasjonen) skal prøve alt jeg kan å få det dekket,men vist ikke så skal jeg betale av egen lomme uansett..

Gammel 14-12-06, 20:21   #39
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

i dag har jeg vært til konsultasjon og jeg får ikke dekket noe,kirurgen sa at reglene for å få dekket en sånn operasjon er helt på trynet,man må ha et fett forkle på mindst 10 cm osv osv kort sagt så får du dekket det vist du la vær å slanke deg så mye som jeg har gjort...hmpf så dette må jeg betale selv ..27.000,- må vente litt jeg da og spare penger..skal ha det gjort uansett og kirurgen sa at jeg var en topp kandidat til å få et perfekt resultat,så det e rjo bra iallefall

Gammel 14-12-06, 22:58   #40
Mum 4 2
Seniormedlem

Mum 4 2 sin avatar

i dag har jeg vært til konsultasjon og jeg får ikke dekket noe,kirurgen sa at reglene for å få dekket en sånn operasjon er helt på trynet,man må ha et fett forkle på mindst 10 cm osv osv kort sagt så får du dekket det vist du la vær å slanke deg så mye som jeg har gjort...hmpf så dette må jeg betale selv ..27.000,- må vente litt jeg da og spare penger..skal ha det gjort uansett og kirurgen sa at jeg var en topp kandidat til å få et perfekt resultat,så det e rjo bra iallefall

Er det mulig??

Akk ja. Ikke like lett å skjønne reglene til tider, og leit for din del at du må dekke det selv.

Gammel 14-12-06, 23:02   #41
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Kan vi få se et bilde av magen din eller?
Jeg kjente jeg ble litt nysgjerrig på hvordan den ser ut.. hehe

Gammel 15-12-06, 00:40   #42
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 42
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

uffda..Jaja..det var jo verdt et forsøk iallefall...
Før/etter bilder hadde vært gøy ja...En i min familie har gjennomgått bukplastikk, og ble kjempefin etterpå!!!....
Vi har (Hadde) ganske lik mage, så lurer på om jeg kan "fikse" min uten et sånt inngrep..Ho fikk nemlig beskjed om at den ikke gikk an å stramme opp uten kirurgi...

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 02:04   #43
Snikende Saccosekk
Medlem

Snikende Saccosekk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Alder: 48
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Morsomt å se på bukplastikk.com og lese info der, men det var jo bare kvinner der. Jeg er ikke den som ikke liker å se kvinnekropper , men det hadde vært interessant å sett / hørt om menn som har fått bukplastikk etter kraftig vektreduksjon. Er det noen av de her inne?

Magen min har allerede begynt å henge litt ned på sidene (etter 15 kg ned) så jeg lurer veldig på hvordan jeg blir etter 45 til.

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 08:08   #44
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

uffda..Jaja..det var jo verdt et forsøk iallefall...
Før/etter bilder hadde vært gøy ja...En i min familie har gjennomgått bukplastikk, og ble kjempefin etterpå!!!....
Vi har (Hadde) ganske lik mage, så lurer på om jeg kan "fikse" min uten et sånt inngrep..Ho fikk nemlig beskjed om at den ikke gikk an å stramme opp uten kirurgi...

jeg har bare ett ord til deg, baby! YOGA! (eventuellt to til: isometrisk trening) det er ikke særlig tidkrevende, og veldig behaglig, samt at du får myke ledd og god pust, og blir veldig avslappet og balansert i kroppen.
jeg vil anbefale det på det varmeste!
det har redda ryggen min i hvert fall, og ser også til å redde slapp mage nå som jeg går ned i størrelse, og kropp i generalitet! og så ung som du er er det en ting som jobber for deg, og det er elastikk! så don't worrry!

det skal ligge en link her på forumet til illustrasjoner av de isometriske øvelsene til lavkarbo-diettisten og legen som skrev boka jeg først begynte å lese i. charles clark. disse funker i prinsippet likt som yoga, men er begrenset. de er i hvert fall med på å tone og stramme opp kroppen (bl. a den berømte puppestrammer'n)
legger en link til de øvelsene som noen scanna inn på forumet en gang i tida, når jeg bare finner dem!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 15-12-06, 08:15   #45
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Post 11 i denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7924

Skviiis the pupps

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 08:29   #46
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Post 11 i denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7924

Skviiis the pupps

der ja! takker!!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 15-12-06, 10:10   #47
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

ja det var skikkelig kjipt men må tenke positivt,tar bare litt lengre tid før jeg får den vekk og desverre nei dere får ikke se bilde av magen min,den er det ingen som får se *grøss*

Gammel 15-12-06, 10:53   #48
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

ja det var skikkelig kjipt men må tenke positivt,tar bare litt lengre tid før jeg får den vekk og desverre nei dere får ikke se bilde av magen min,den er det ingen som får se *grøss*

du har i hvert fall gitt det et forsøk! og det kunne jo hendt at du hadde fått dekket det, men uansett så har du sikkert inspirert mange andre, og ikke minst gitt nyttig informasjon for de som tenker på å gjøre det samme inngrepet

jeg ønsker deg masse lykke til!!! du blir sikkert dødsfin

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 29-12-06, 00:01   #49
Tuttan
Medlem

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Alder: 56
Tuttan er på en erverdig vei
Wink

Hva med å prøve et annet sted/annen lege. Det er ikke uvanlig at forskjellige leger vurderer samme tilfelle forskjellig.... Desverre/heldigvis alt ettersom... Ikke gi opp

Tuttan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - hold vekten Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 17:12   #50
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

Hva med å prøve et annet sted/annen lege. Det er ikke uvanlig at forskjellige leger vurderer samme tilfelle forskjellig.... Desverre/heldigvis alt ettersom... Ikke gi opp

Heisann,her var det kun bergen kirurgiske sykehus som tok disse operasjonene i samråd med helse vest,i tillegg var det ikke en vurdering fra kirurgen sin side men faste regler på hvordan du må se ut/ha plager for å få dette dekket..kirurgen sa at vist det hadde vært opp til han så hadde jeg fått det dekket men jeg fikk lese skrivet fra helse vest der kravene for å få dekket bukplastikk stod... pasienten måtte blandt annet ha et fettforkle på mindst 10 cm(overheng) og ha utslett når man kommer til konsultasjon...men jeg skal få spart pengene til å få det gjort

Svar

Emneord
bukplastikk

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjenstridig magefett. Fjonken Fysisk og mental helse 21 29-01-10 18:36
Paprikas slankedagbok paprika Åpne dagbøker 45 20-09-06 20:03
Bukplastikk på tirsdag pandalakris Generell diskusjon 13 09-02-05 22:19
Da har jeg fått time til bukplastikk! Kanel Fysisk og mental helse 30 04-10-04 23:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.