Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

1000 tråden!!!

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 22-10-04, 11:27   #751
Albertine
Gjest

Jeg tror jeg må finne ut mer om Dumsi og kulturskolepraksisen hennes siden jeg jobber i kulturskole selv. I dag er det bare to måneder igjen til bittelille julaften, og jeg tror jeg må skaffe meg en sånn gledesegtiljulsak som Dumsi har. Man blir jo rent fjollete av å glede seg til jul i en alder av 33....

Gammel 22-10-04, 13:59   #752
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Melodi: "Den uheldige mannen" av Torbjørn Egner

Dette er en tråd
med mye rart og tull.
Likevel så syns jeg
den er god som gull.
Noen ganger er det
godt å ta en trall.
For det er snart det eneste jeg klarer uten fall.......

Det var i februar
jeg besøkte dette sted.
MHM var det som
hjalp til litt med det.
Jammen er det mange
flotte menn'sker her!
Og stadig flere av dekk føler jeg at jeg har kjær

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon
Gammel 25-10-04, 16:02   #753
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Nei, nå må vi ta oss sammen en gang igjen. Tusentråden er nok en gang forsømt i flere dager. Hva kan vi gjøre med det tro. Eller rettere sagt, hva kan jeg gjøre med det?
Har ikke noe fornuftig å si i dag, men et morsomt bilde kan jeg vel sikkert finne.....

Vedlagte filer
Filtype: doc Har ikke vi møttes før.doc (34,5 KB, 7 visninger)

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Gammel 25-10-04, 18:17   #754
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Aner ikke hvor mange ord det blir her, men siden HP ikke rydder lenger - så gjør ikke jeg det heller. Da blir det bare meg som er den slemme strenge som ødelegger 1000-tråden
Så får jeg iallefall passe på at det blir 50 ord fra meg da ..... *knis*
Her er en tegneserie som krever at du har lest/sett Ringenes Herre for å skjønne bæret at hva som foregår.

Syns den var litt kul jeg

Gammel 25-10-04, 18:35   #755
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Nå må jeg løsrive meg og gå å trene. Trekvarter siden jeg spiste og trenger ikke vente lenger Jeg skal gjøre det nåååå. Vet jeg synes det er helt vidunderlig når jeg har gjort det og er tilbake. Jeg får hele kvelden for meg selv i dag, for sambo har tatt en tur til en kompis

Så i kveld blir det musikk, bok, Forum og badekar tenker jeg
Vi sees....

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 25-10-04, 22:10   #756
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Mel: En og to og tre indianere

En og to og tre proteiner her
Fire, fem og seks proteiner der
sju og åtte og ni proteiner hit
ti prot'iner i hver-en bit!

Alle så gjør de så godt for skrotten
Musklene vokser og du bli'kke råtten
Kroppen blir deilig og frisk og rask....
ja, karboser er noe brask!!

Gammel 25-10-04, 23:03   #757
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Er det min tur igjen nå da? Nå har jeg nettopp sett lilo og Stitch med ungene for n*te gang. Den er bare så kuuul. Nei da, dette er ikke veldig interessant, men det blir da ord av det. Har bare tenkt å skrive nok ord jeg, og så se om jeg kan finne en animasjon eller et bilde til dere:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg neverthere.jpg (29,1 KB, 14 visninger)

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen.
Gammel 26-10-04, 11:21   #758
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Siden det har vært så mye snakk om kaffe i en annen tråd tenkte jeg at jeg skulle dele to fine kaffe-sanger med dere Jeg er i syngehjørnet om dagen, så det blir litt mye sanger altså...

Det var kaffe på kanna da vi kom.
Det var kaffe på kanna da vi kom.
Men da vi gikk - bom-bom
Var den tom-tom-tom
Det var kaffe på kanna da vi kom!

(den neste må jeg jo spare til et nytt innlegg......)

Gammel 26-10-04, 11:34   #759
ryli
Danseløve

ryli sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Alder: 47
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Da sitter jeg her og traller på Fedonistens kaffesang. Det er ikke så lett siden jeg må gjette meg frem til riktig melodi, men har et par gode alternativer. Men nå poster jeg straks dette innlegget. Så da er det Fedonisten sin tur og da kan kanskje Fedonisten være så snill å skrive melodien på den første sangen samtidig som Fedonisten legger ut sang nr 2.

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende...
Gammel 26-10-04, 11:59   #760
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Kan ikke hjelpe med melodien til første kaffesang - for har aldri hørt den til en annen sang jeg! Jeg får heller fremføre dem "live" på julebordet eller no'

C
A
F
F
E
Kaffe er gu-u-de-e-drikk
Ta en tår når du er trist og trett
Dens aroma gjør deg glad og lett
Eier du folkevett
Ta så en kaffeskvett!

Gammel 26-10-04, 12:32   #761
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

føler jeg kan melodien jeg, men har aldri hørt den kaffesangen, den første altså.

kommer ikke på hvilken sang jeg har tatt melodien fra, men følte liksom bare at den passet.

kommer sikkert på det senere, og da blir det nok et innlegg i 1000-tråden

kan selvfølgelig ha tippet feil melodi da, siden fedonisten selv aldri har hørt den til en annen sang

Gammel 26-10-04, 12:53   #762
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Har akkurat vært ute og gått en tur. Ikke så lang, men en halvtime i "små-raskt" tempo. Ble akkurat 9 kapitler i lydboka mi det DIGGER å bli lest for nemlig, og det er liksom ikke hårreisende mange i dette huset som har lyst til å lese for meg... Er ikke det rart????

Gammel 26-10-04, 13:23   #763
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Du skulle hatt dattera mi i hus noen uker du Fedonisten. Hun eeelsker å lese høyt. Hun overtok min lesing for henne og lillebroren når de var 5 og 7 år gamle. Siden har ikke jeg kommet til. Det er lenge siden han gadd å høre på henne nå, da de er blitt 13 og 15, og i mellomtiden har hun lest for bamsene sine. Hun leser også leksene sine høyt for seg selv.

Truet også med å lese "Ringenes herre" for oss alle sammen, men da sa jeg stopp, broren trenger jo også lesetrening

Gammel 26-10-04, 13:35   #764
ryli
Danseløve

ryli sin avatar

ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Jeg gleder meg til å se Fedonisten Live, jeg. Hun har så mange fine sanger, blir en stor opplevelse når hun skal synge for oss på julebord/grillfest eller hva det blir. Det var litt dumt at jeg ikke fikk vært med på turen din, Fedonisten. Jeg fulgte veibeskrivelsen din så godt jeg kunne, men fant ikke noen buet dør. Jeg gikk opp en bakke og fulgte den første svingen rett frem, men det var sikkert feil. Da kom jeg til en dør som var helt vanlig og firkantet, og bak der var det avslutning for han hedmarkingen med smilen. Så da ble det kaffe og kaker i stedet for lydbok og koselig tur med Fedonisten.
Når det gjelder den sangen, nalana, så trodde jeg også at jeg tok melodien med en gang. Tenkte på den der "Er du veldig glad og vet det, ja så klapp" eller noe sånt. Er det den du tenker på? Jeg fant ut at den ikke passer helt, men nå er ikke jeg verdens flinkeste sanger, så mulig andre får det til likevel. Den andre hørtes mer ut som et militærkamprop enn en sang, spør du meg. (Men det er det sikkert ingen som gjør ).

Nalana, kan ikke du få dattera di til å lese inn Don Quijote for meg. Den har jeg prøvd meg på ca. hundre ganger, men må legge den bort etter to,tre sider fordi jeg blir så trøtt hver gang. Den er jo også av mursteinsstørrelse sånn som Ringenes Herre, så da får hun trent seg skikkelig samtidig som broren får lest Ringenes Herre i fred (Den har jeg nemlig klart helt alene. )

Gammel 26-10-04, 15:02   #765
Albertine
Gjest

Åh, nå er jeg sulten. Etter 30 timer som lavkarber har jeg ennå ikke lært at jeg må sørge for jevnlig tilsig av mat for å unngå hodepinen. Så langt går det strålende, så strålende at jeg har druknet helt i lavkarbo.no på jakt etter inspirasjon og informasjon. Jeg har lest og lest og funnet mange mennesker som har så utrolig mye kunnskap og energi at jeg blir litt sånn smårørt. Nå gleder jeg meg bare til å få bredbånd hjemme sånn at jeg slipper å sitte på jobb så lenge.

Gammel 26-10-04, 21:04   #766
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jøss! Det var den "veldig-glad-og vet-det" - sangen jeg tenkte på også da jeg så sangen til Fedonisten. Passet ikke helt, men det gikk an. Såååå rart at vi tenkte det samme, Ryli! Eller ER det mulig å lese melodier ut av tekst??

Den andre sangen syntes jeg også jeg dro kjensel på... Kan den tyske versjonen - den er ikke fullt så positiv... (Men passer jo bra hvis man IKKE vil drikke kaffe... Kommer i neste innlegg)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 26-10-04, 21:21   #767
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Vi venter på Scillas tyske versjon av sangen og rydder herved plass til nytt inlegg fra Scilla, men vi prestere de berømmelige 50 ord. Kan jeg reklarmer litt for julebord tråden. Det går tregt med påmeldingene om dagen. Det er vel flere som skal være med ? Alle som skrive her i 1000 tråden skal vel med ??? Joa!

Gammel 26-10-04, 21:30   #768
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Nå kan du bare komme igjen med neste scilla. Jeg får ikke "veldig glad og vet det" til å stemme, det er en annen sang jeg tenker på. Kommer fortsatt ikke på hvilken. Nå har jeg satt min sønn på saken, så jeg håper en av oss kommer på melodien i løpet av kvelden

Bildene jeg nå skal legge ved illustrerer hva de to kjønnene trenger 2 hender til. Forskjellene er tydelig helt fra barnsben.

Dere husker vel å klikke for å forstørre miniatyrbilder!?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg gutter2hender.jpg (55,0 KB, 8 visninger)
Filtype: jpg jente krympet.jpg (32,3 KB, 9 visninger)

Gammel 26-10-04, 21:30   #769
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Jeg vil være med på julebord... Tusen takk for rydding, Guro!

C-A-F-F-E-E
Trink nicht zu viel Caffee
Nicht für Kinder ist der Türkertrank
Swecht die Nerven, macht dich blass und krank
Seit doch kein Muselmann
Der ihn nicht lassen kann...

Denne sang vi på skolen... Trengs det en oversettelse, eller?

Gammel 26-10-04, 21:37   #770
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Ja, det trengs en oversettelse. Jeg holdt ikke ut tysken på skolen, og surret med helt andre ting. Hadde bare et år valgfag, og husker veldig lite tysk. Jeg får skrive en setning til, så er jeg sikker på at det er 50 ord her.

Vedlagte bilder
Filtype: gif !CID__samleie.gif (26,8 KB, 29 visninger)

Gammel 26-10-04, 21:51   #771
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

He he, kjempeartige bilder da! Barna dine, Nalana?

Og til det andre har jeg bare å si: Jøss, for en aktivitet...

Hmmm... lenge siden jeg hadde tysk (var faktisk på barneskolen - Steinerskolen):

K-A-F-F-E
Drikk ikke for mye kaffe
Denne tyrkerdrikken er ikke for barn
Svekker nervene, gjør deg blass (?) og syk
Den muslim finnes ikke
Som ikke kan la den være...

Gammel 26-10-04, 23:43   #772
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Takk for oversettelsen scilla

Ungene lenger oppe var ikke mine, men man lar jo ikke en så fin anledning gå fra seg til å få vist frem bilder av barna sine .

Så her kommer bilde av jenta mi når hun var nesten 6 (nå 15) og gutten når han var 3 1/2 (nå snart 13)

Skulle gjerne hatt den alderen om igjen gitt!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hege krympet og klippet.jpg (50,5 KB, 3 visninger)
Filtype: jpg nico klippet og krympet.jpg (46,9 KB, 3 visninger)

Gammel 27-10-04, 08:27   #773
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Så nydelige barn, Nalana! Mine er 6 og 1 1/2 - deilig men slitsomt.

- og så hadde jeg vist ikke mer på hjertet akkurat nå og må trekke dette ut i det vide og brede for at det skal bli nok ord av det hele og femti ord er mange gitt men nå holder det tror jeg.

Gammel 27-10-04, 09:00   #774
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Jeg lurer på en ting jeg..... Hvis man oppdager - fsjempli - at noen skriver innlegg her som - fsjempli - ikke inneholder femti ord - men atte fsjempli ikke noen andre fsjempli har oppdaget det......skal man fjempli si i fra sånn atte det ikke blir juks da? Eller skal man fsjempli bare være helt stille og forte seg å skrive mange innlegg sånn at ingen merker det i det hele tatt? Fsjempli?

Gammel 27-10-04, 09:05   #775
ryli
Danseløve

ryli sin avatar

Jeg tenkte kanskje at fsjempli Fedonisten fsjempli kunne snike seg inn i de innleggene som fsjempli kanskje ikke har mer enn fsjempli 45 ord, og så kunne hun fsjempli putte inn et fsjempli her og et fsjempli der sånn at det fsjempli blir 51 ord til slutt. Er det fsjempli en god ide, Fedonisten?

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.