Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-07, 22:51   #1
kstal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 27
kstal er på en erverdig vei

Ketose

er det mulig at jeg er i ketose på snart 3 uka uten å gå ned i vekt annet enn første uka? starta onsdagen før nyttår, en dag ute totalt, ellers har jeg had utslag på pinnen hver gang jeg har målt. Har vært mye mere gira på målinga enn man trenger, bare for å være sikker, så jeg har målt til alle døgnets tider så jeg er i ketose hele tiden.

Trener en del også, men har ikke noe enorm effekt fordet... Noen styre tips, har lest som en helt i Ketolysekur boken, her på sidene og litt i atkinson boka uten at jeg ser at jeg gjør noe galt... Drikker minst 2 l vann om dagen også.

kstal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 23:42   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketose

Kan ikke gi noe svar, men det første jeg tenkte, var om du kun har noen få "luksuskilo" å bli kvitt? De pleier å være vanskeligere å få bukt med...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 10:06   #3
kstal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 27
kstal er på en erverdig vei

Sv: Ketose

tja...var 105 kg, vill ned til 85 og regner med å stabilseres på ca 90 eller noe.

kstal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 10:16   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose

Opprinnelig lagt inn av kstal, her.

er det mulig at jeg er i ketose på snart 3 uka uten å gå ned i vekt annet enn første uka? starta onsdagen før nyttår, en dag ute totalt, ellers har jeg had utslag på pinnen hver gang jeg har målt. Har vært mye mere gira på målinga enn man trenger, bare for å være sikker, så jeg har målt til alle døgnets tider så jeg er i ketose hele tiden.

Trener en del også, men har ikke noe enorm effekt fordet... Noen styre tips, har lest som en helt i Ketolysekur boken, her på sidene og litt i atkinson boka uten at jeg ser at jeg gjør noe galt... Drikker minst 2 l vann om dagen også.

Det er vanlig å komme til et platå etter de to-tre ukene på Atkins (er det Atkins eller Ketolysekuren du følger ?). Spesielt om du ta av mye den første uka trenger kroppen å "områ" seg litt. Et slikt platå kan vare i flere uker uten at du gjøre noe galt. Det kommer også an på hva du har gjort FØR du startet med nytt kosthold. Ditt problem er et man ofte ser om man har gått på sultekur eller rensekur før man starter Atkins. Men dette skriver du ikke oe om at du har.

Nå er det også slik at man ikke nødvendigvis tar av fordi om man er i ketose og har utslag på stix.
Hvis du har mørk lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Du må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene. Det bør være nok med to-tre liter pr. dag, og siden du sier du drikker såpass - burde ikke det være årsaken her.

Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.

Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.

Og det kan hende du spiser for lite. Spiser man for lite vil kroppen tro den sulter, - du vil være i ketose, men kroppen din tviholder på det den kan holde på, nemlig vann - fordi den ikke får nok næring. Uten å vite hva du spiser er det vanskelig å si hva du gjør galt. Det er viktig å huske på at alle måltider skal inneholde proteiner, fett og antioksidanter/grønnsaker. Man skal aldri gå mer enn 6 våkne timer mellom hvert måltid.

Det kan også hende du spiser noe som får din kropp til å samle vann. Noe du tåler dårlig. Jeg hovner opp/samler vann av nøtter bl.a.

Post en typisk dagsmeny, da skulle det være lett å se om det er maten det er noe feil med.

Ikke gi opp iallefall

PS Og så heter det Atkins, ikke Atkinson eller Athkins


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:00   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketose

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Man skal aldri gå mer enn 6 våkne timer mellom hvert måltid.



Hei, Nille! Bare lurer på hvorfor, og evt kilde for denne "regelen"?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:26   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hei, Nille! Bare lurer på hvorfor, og evt kilde for denne "regelen"?

Hvorfor ? For å opprettholde kroppens forbrenning. Det er akkurat som et bål. Legger du ikke på ved så slukner flammen til slutt. Dett brenner ikke lenger....
Går du lenge uten mat ofte, settes forbrenning ned - kroppen "sparer" og innstiller seg på lavt matinntak. Såkalt sparemodus. Legg merke til at det står våkne timer. For de fleste passer dette med 3 måltider pr dag.

Det er ernæringskunnskap som sier at man ikke bør gå lenge uten å spise. Det er ingen regel. Vel, unntatt på Atkins da, under "Regler for induksjon" som sier

Sitat:

1. Spis enten tre vanlige måltid per dag, eller fire til fem mindre måltider. Ikke hopp over måltid eller la det gå mer enn seks ”våkne timer” uten å spise.

Dette er nettopp fordi det er viktig å opprettholde forbrenningen. En erfaring fra bl.a. Atkins sitt arbeide med over 60.000 pasienter i over 30 år. Det går også igjen hos de fleste som har med kosthold å gjøre.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:39   #7
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketose

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Hvorfor ? For å opprettholde kroppens forbrenning. Det er akkurat som et bål. Legger du ikke på ved så slukner flammen til slutt. Dett brenner ikke lenger....
Går du lenge uten mat ofte, settes forbrenning ned - kroppen "sparer" og innstiller seg på lavt matinntak. Såkalt sparemodus. Legg merke til at det står våkne timer. For de fleste passer dette med 3 måltider pr dag.

Det er ernæringskunnskap som sier at man ikke bør gå lenge uten å spise. Det er ingen regel. Vel, unntatt på Atkins da, under "Regler for induksjon" som sier



Dette er nettopp fordi det er viktig å opprettholde forbrenningen. En erfaring fra bl.a. Atkins sitt arbeide med over 60.000 pasienter i over 30 år. Det går også igjen hos de fleste som har med kosthold å gjøre.

Thanx!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 16:49   #8
kstal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 27
kstal er på en erverdig vei

Sv: Ketose

Nja, som sagt så syns jeg det har vært artig å måle bare for å se, og er klar over at det ikke er en grad av "nirvana" man bare er der eller ikke. Og har bestandig utslag, så det er ikke pga rett etter mat.

Vann trur jeg det er nok av, har aldri knalllilla, mere rosa utslag...

Sultekur har ikke forekommet, det blir jeg gal av, takler ikke sult Har vel heller ikke renset skrotten på noe vis før jeg satt i gang.

Nå får jeg vel en saftig overhøvling, men ser egentli ikke helt forskjellen på det Atkins sier og det ketolyseboka sier. Men per i dag skal jeg nu uansett være i i den perioden etter induksjonsfasen hvor jeg tilfører litt karbs via grønnsaker og brukt nøtter. Magen min reagerer voldsomt i induksjonsfasen så var nødd til å tilføre litt karbs for å ikke sitte på ramma hele dagen. Dette sto det vel i ei av bokene at var lurt også... trur det var atkins.

Kommer lett i ketose da jeg trener og har en relativt aktiv jobb. Har derfor også tillatt meg noe karbohydrater mer enn 20g, så lenge jeg har utslag på pinnen, det er ikke snakk om store mengder. Men salater, løk, tomat noe svart brød (snakker 5x5cm)

Men mye mulig at det er de nøttene, digger nøtter i alle varianter så har gaflet i meg disse med jevne mellomrom.Men passet ¨på mengden så jeg ikke skal dette ut av ketose.

Kan garantere at jeg ikke spiser for lite... Det funker bare ikke for meg, føler noe sult/tomhet i skrotten om jeg ikke spiser jevnlig uansett.Men metthetsfølelsen og matsuget som var før er roet kraftig etter omlegging av kosthold.

Fks i går, teller ikke mengde eller gram anna en carbs så det er umulig for meg å si hvor mye det er av alt... spiser til jeg er mett.
Frokost: Rester fra dagen før... et kokt egg, kyllingvinger og en karbonade. Skylt ned med o.3 appelsinjuice med fruktkjøtt.

Lunjs: karbonade, bacon nøtter og en burger med ost på, (burgern er 100% reint storfekjøtt)

mellomåltid proteinshake m ca 15g carbs i.

Middag: supergryta mi: reinskav, bacon, mårpølse, sæterrømme, noen skiver brunost og hvitost-stekt i en solid dose sundt margarin. -mye krydder, chilli, hviløk, pepper-lite salt. mais,løk, sopp og litt salat ved siden av. Spiser til jeg er god og mett.

Kvelds blei rester av middagen med mere mårpølse.

Vann drikkes hele dagen. i går var det utslag hver gang jeg testa (testa faktisk 6 gang for å se om jeg datt ut av noe maten litt gira siden jeg ikke går ned noe særlig...)

Vet at det ikke er helt bra, men drikker vel en del pepsimax eller cola zero.. det gjor jeg den første uka også og gikk ned.. Måltidene mine er egentlig ganske lik mye av det jeg skriver der. mye kjøtt og gjerne ost til-norvegia og feta er favorittene. Er forsiktig med mengden av norvegia.

Men som sagt, trener styrke 2-5 ganger pr uke, og gikk fks 3 skiturer i forrige uke og er i ketose hver gang jeg måler...

Kan det være nøttene?

Har brukt den induksjonsfasen i lengere periode en gang før for 2 år siden, raste ned men var plaget som fy med magen. Spiste ikke noe carbs da, kanskje 5 gr om dagen-denne gangen tok jeg det litt mer seriøst for sist forsvant motivasjonen like fort som kg da kroppen ikke taklet tempoet og blei lei av å være dårlig. Men da spiste jeg ikke nøtter, men faktisk bacongull av alle ting, ganske mye også... hehe. Sukkerfrie bruser den gangen også....

kstal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 16:58   #9
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketose

Det jeg tenker nå, er HVOR mye karbs er det , tilsammen, i 3 dl appelsinjuice, den proteinshaken, brunost (!),og mais? Tenker du er GODT over 20 gr/karb...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 17:01   #10
kstal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 27
kstal er på en erverdig vei

Sv: Ketose

hmm.. mere enn 20g. men uansett er ikke dette et måltall for å klare å komme i ketose, ikke for å klare grensa for å gå ned i vekt? Så vist du du er så heldig at du kommer i ketose med 50g om dagen skal du forstatt gå ned i vekt, Eller tar jeg feil der?

brunosten var vel 7 skiver i ei gryte som var til 3 personer, og blei kvelds til meg i tilllegg.. trur ikke det var de som tok helt knekken...

kstal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 17:30   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose

Først maten din...
Du spiser nok en del skjulte karber, og mer karber en kroppen din tåler for å gå ned. Har merket med rødt det som IKKE er bra. Og med turkis det som er tvilsomt/greitt nok, men som man ikke bør ha for mye av. Og jeg hadde iallefall ikke tatt av med dette. I den første uka forsvinner det masse vann når glykogenlagrene tømmes, det er ikke fett du mister da. Så selv om du har spist det samme som første uka og gikk ned da betyr det ikke at det funker. Noe som tydelig går frem - siden du jo IKKE har tatt av etter de første ukene....


Opprinnelig lagt inn av kstal, her.

Fks i går, teller ikke mengde eller gram anna en carbs så det er umulig for meg å si hvor mye det er av alt... spiser til jeg er mett.
Frokost: Rester fra dagen før... et kokt egg, kyllingvinger og en karbonade. Skylt ned med o.3 appelsinjuice med fruktkjøtt.

Lunjs: karbonade, bacon nøtter og en burger med ost på, (burgern er 100% reint storfekjøtt)

mellomåltid proteinshake m ca 15g carbs i.

Middag: supergryta mi: reinskav, bacon, mårpølse, sæterrømme, noen skiver brunost og hvitost-stekt i en solid dose sundt margarin. -mye krydder, chilli, hviløk, pepper-lite salt. mais,løk, sopp og litt salat ved siden av. Spiser til jeg er god og mett.

Kvelds blei rester av middagen med mere mårpølse.Vet at det ikke er helt bra, men drikker vel en del pepsimax eller cola zero.. det gjor jeg den første uka også og gikk ned.. Måltidene mine er egentlig ganske lik mye av det jeg skriver der. mye kjøtt og gjerne ost til-norvegia og feta er favorittene. Er forsiktig med mengden av norvegia.

Appelsinjuice er sikkert sunt, men ikke på Atkins/Ketolyse, det er en karbobombe med mellom 8 og 10 karber pr dl.

Proteinshake med 15 karber er altfor mye på Atkins/Ketolyse. Den bør ikke inneholde mer enn max 5 pr porsjon. Kjøp deg et annet pulver !!

Brunost !! Det er 40 karber pr 100 gram. Absolutt IKKE tillatt på Atkins/Ketolyse.

Mais, - vanlig mais har 12,6 karber pr 100 gram.

Bare en liten kommentar. Hvordan kan du vite hvor mye karber du spiser om du ikke vet hvor mye av alt du spiser ? For å vite hvor mye karber må du jo nødvendigvis vite mengde ?

Sitat:

Kan det være nøttene?

ja, det kan absolutt være nøttene. Og hva er Bacon nøtter ? Flere reagerer på nøtter. Siden jeg ikke vet hva bacon nøtter er skal jeg ikke si at det er fyfy, men peanøtter er garantert fyfy. De nøttene som er greie og har lavt karboinnhold er: macadamia nøtter, valnøtter og mandler. Cashews har 17.7 karber pr 100 gram, pistasje har 16.1 karber pr 100 gram og peanøtter har 10,9 karber pr 100 gram. De er absolutt ikke lavkarbo og bør brukes med forsiktighet. Som evt. tilsetning i matretter er det OK. Da spiser man vel ikke 100 gram om gangen alene.

Og andre ting som kan hemme vekttap: kunstig søtstoff som i
Cola Zero/Pepsi Max. Aspartame er kjent som en heftig partystopper. Og hva du har tålt før er som sagt ikke nødvendigvis det du tåler nå.

Saltholdig mat binder vann. Spekemat er godt, men spiser du for mye binder kroppen vann. Og det sorte brødet er nok ikke helt karbofritt det heller. Skal jeg tippe ligger du nok godt oppi 40 tallet på karbene pr dag.

Som tidligere nevnt kan folk være i ketose til oppi 40-50 gram karber pr dag, men det betyr ikke at de tar av. Jeg ville absolutt kuttet ned på de åpenbare karbefellene som jeg har merket med rødt.

Har merket av margarin også. Men det har ikke med karber å gjøre. Bare at de flete margariner inneholder transfettsyrer. Meierismør og kaldpressede oljer, evt. kokosolje som Cocosa, er mye sunnere !

Du får ikke den kraftige overhøvliga på sammenligning av Atkins og Ketolyse, for det ER mye likt ! Se under ketolyseforumet, der står det en helt tråd om dette. Se spesielt post nr. 8 i tråden "Forskjell på ketolyse og Atkins".

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 18:26   #12
kstal
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 27
kstal er på en erverdig vei

Sv: Ketose

okay, da blir ting litt klarere. har absolutt presset grensen så lenge jeg har vært i ketose har jeg vært gla og fornøyd liksom. Det er der feilen ligger.

Bacon nøtter er kommafeil, skulle være, bacon, nøtter og.....

Det jeg har telt er matvarene med carbs i da, har ikke telt antall gram fett/proteiner. Har fokusert på å vite omtrentlig hvor mye carbs jeg eter, og du har helt rett. Har nærmet meg 50g uten å dette ut av ketose, og fikk meg en liten aha der. Trudde jeg kunne ete karbs helt til punktet der utslaget forsvant og enda miste vekt. Men skal seff kutte ned mere da. Dette er vel grunnen til at det var fart på sakene den første uka, og jeg tillot meg å ete mere karbs for å stabilisere magen og få mere variert/spennende mat.
Poenget er tatt! takk!


Sist redigert av kstal : 17-01-07 kl 18:41.
kstal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 07:42   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ketose

Dersom du mener at å få mer fart på magen betyr å bli mer fast i magen (merka meg at du skrev "sitter på ramma") kan du prøve litt blåbær eller blåbærekstrakt, men ikke for mye, da. Du kan finne frosne blåbær helt hundre prosent au naturalia fra frysedisken på de fleste butikker.
Når magen min er litt sånn a la kebab (uff), så er dette en vinner!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:06   #14
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ketose

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Dersom du mener at å få mer fart på magen betyr å bli mer fast i magen (merka meg at du skrev "sitter på ramma") kan du prøve litt blåbær eller blåbærekstrakt, men ikke for mye, da. Du kan finne frosne blåbær helt hundre prosent au naturalia fra frysedisken på de fleste butikker.
Når magen min er litt sånn a la kebab (uff), så er dette en vinner!

Hm... ...fart på magen, -da tenker jeg at hun har "stopp", og vil ha noe som virker avførende...jaja, er litt rart å se hvor forskjellig man oppfatter slike uttrykk...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no