Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Bocca 70%

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-07, 20:29   #51
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Klippet fra sukkerfritt.com:

Mange vil kunne reagere på næringsinnholdet i sjokoladene, fordi innholdet av karbohydrater er forholdsvis høyt. Det er derfor lett å kunne få den misoppfatning at produktene ikke egner seg som slankeprodukter. Man må skille mellom de karbohydrater som fordøyes hurtig og de karbohydrater som fordøyes sakte.
Karbohydrater som fordøyes hurtig gir en rask blodsukkerstigning, noe som fører til økt fettlagring i kroppen.

Maltitol derimot inneholder karbohydrater som brytes ned og fordøyes sakte. De fleste karbohydratene passerer dermed systemet uten å bli tatt opp. I og med at Maltitol kun fordøyes delvis, har det en minimal innvirkning på blodsukkeret og bidrar med lavere energi enn sukker (2,1 kalorier per gram). Dette gjør Maltitol svært egnet til å produsere lavkalori produkter.





Har sendt de en mail om hvor mange av karbene sukkeralkoholene utgjør.

Her står det at de har ERSTATTET sukkeret med maltitol. Ergo tror jeg alt av karb her, er sukkeralkoholet maltitol...ihvertfall på denne jeg nå sjekka...http://sukkerfritt.com/sjokolade/default.htm

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:30   #52
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bocca 70%

Jeg kjøpte en mandelsjokolade fra sukkerfritt.com forrige helg. i den sjokoladen var det 15 g kh i 30 gram sjokolade... (Trodde det var pr. 100 g, men det var ikke det...)
Så jeg heiv den uåpna ut av bilvinduet jeg...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:34   #53
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg kjøpte en mandelsjokolade fra sukkerfritt.com forrige helg. i den sjokoladen var det 15 g kh i 30 gram sjokolade... (Trodde det var pr. 100 g, men det var ikke det...)
Så jeg heiv den uåpna ut av bilvinduet jeg...

Nemlig! Her gjelder det å "ha auan me sæ"...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:39   #54
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Så jeg heiv den uåpna ut av bilvinduet jeg...

Du skulle skjemmes!!!

Tenk å forsure miljøet med slike sukkerbomber....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:51   #55
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bocca 70%

Jeg har prøvd å spise en del sjokolade med maltitol, og det gikk bokstavelig talt rett i dass!

Ellers finnes det jo en sjokolade med 86% kakao som selges i mange dagligvarebutikker. Det er Freia Premium Dark 86%. Den har bare 19g karbo pr 100g sjokolade.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:56   #56
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Jeg har prøvd å spise en del sjokolade med maltitol, og det gikk bokstavelig talt rett i dass!

Ellers finnes det jo en sjokolade med 86% kakao som selges i mange dagligvarebutikker. Det er Freia Premium Dark 86%. Den har bare 19g karbo pr 100g sjokolade.

Og JEG greier ihvertfall ikke 100 gram (hele sjokkisen) i en sleng...er nok med en bit til kaffi`n...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 20:58   #57
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Og JEG greier ihvertfall ikke 100 gram (hele sjokkisen) i en sleng...er nok med en bit til kaffi`n...



Samme her.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:07   #58
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bocca 70%

Ja, den 86% sjokoladen er så sterk i smaken at jeg klarer heller ikke spise mye av den. Ei rute pleier å være nok.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 21:26   #59
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Bocca 70%

pst.. vist det kun er søtet med maltitol så
kan dere være temmelig trygg,maltitol har 0
innvirkning på blodsukkeret,desuten er maltitol
sundt for tennene men det renser også ut
tarmen og dermed er det en del som får "litt
magesjau heldigvis tåler jeg maltitol kjempe
godt.. dere burde prøve de bron sjokkoladen
den er rååå god,smaker nøyaktig som kvikk lunsj
mmm..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 23:18   #60
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg kjøpte en mandelsjokolade fra sukkerfritt.com forrige helg. i den sjokoladen var det 15 g kh i 30 gram sjokolade... (Trodde det var pr. 100 g, men det var ikke det...)
Så jeg heiv den uåpna ut av bilvinduet jeg...

men disse 15 g er sukkeralkolholer så det er ikke 15 netto karb, tror det er ca to . Atkins har ihvertfall 15g sukkeralkoholer per sjokkis og der regnes kun 2 ! Så max to vil jeg tørre og si.

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 23:21   #61
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

men disse 15 g er sukkeralkolholer så det er ikke 15 netto karb, tror det er ca to . Atkins har ihvertfall 15g sukkeralkoholer per sjokkis og der regnes kun 2 ! Så max to vil jeg tørre og si.

Såg bare at det stod 15 kh pr 30 g, jeg, og slengte den ut... Ja ja... Da får sauene noe å kose seg med til sommeren....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 23:22   #62
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Såg bare at det stod 15 kh pr 30 g, jeg, og slengte den ut... Ja ja... Da får sauene noe å kose seg med til sommeren....

tihi de koser seg nok for de sjokkisene er drit gode

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 10:40   #63
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Og JEG greier ihvertfall ikke 100 gram (hele sjokkisen) i en sleng...er nok med en bit til kaffi`n...

JEG spiser ikke ren mørk sjokolade overhodet!
Synes ikke det er noe godt... jeg var på jakt i forbindelse med et eksperiment... Går det an å forvandle yndlingsdesserten til en ketolysevariant.

Men så ble jeg litt motløs, da vet du - dvs. helt til jeg leste det dere postet. Nå skal vi se hva vi kan få til! Blir det godt skal jeg poste oppskriften.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 10:43   #64
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Smula, her.

JEG spiser ikke ren mørk sjokolade overhodet!
Synes ikke det er noe godt...

Det syntes ikke jeg før heller, men det er definitivt en tilvenningssak. Og etterhvert som sukkersuget forlater kroppen kommer du til å syns vanlig sjokolade er altfor søtt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 11:39   #65
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Bocca 70%

Hei dere jeg kjøpte akkurat den samme sjokoladen på gram og ble litt nervøs, men mente at dette ikke kunne være nett karber. sendte mail jeg og her er svaret... Så da var det jo ikke så farlig like vel....



Takk for din henvendelse!

På våre sjokolader vil angivelse av andel av karbohydratene som er maltitol (sukkeralkohol) snart fremkomme på pakningene. Men foreløpig kan du i se i tabellen under:


Innhold per 100 g:

Melke-
Mørk
Hvit
Melkesjok.
Melkesjok.
Koke-


sjokolade

sjokolade

sjokolade

m/hasselnøtt
m/mandler

sjokolade

Karbohydrater:
54 g

49 g

59 g

50 g

50 g

50 g

Hvorav sukkeralkoholer:
49 g

48 g

50 g

43 g

43 g

49 g

Netto karbohydrater:
5 g

1 g

9 g

7 g

7 g

1 g




I vår serie med gelé- og skumgodteri er 100 % av karbohydratene fra maltitol.

Håper du har fått svar!

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 11:41   #66
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Bocca 70%

oj tabell i tabell ja det er noe dritt... hmm hvordan kan jeg legge inn denne riktig mon tro?

Innhold per 100 g:

Melke-
Mørk
Hvit
Melkesjok.
Melkesjok.
Koke-


sjokolade

sjokolade

sjokolade

m/hasselnøtt
m/mandler

sjokolade

Karbohydrater:
54 g

49 g

59 g

50 g

50 g

50 g

Hvorav sukkeralkoholer:
49 g

48 g

50 g

43 g

43 g

49 g

Netto karbohydrater:
5 g

1 g

9 g

7 g

7 g

1 g




gikk det nå?

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 11:43   #67
Mya
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 52
Innlegg: 329
Mya er ny på veien

Sv: Bocca 70%

nei gikk ikke på den måten heller men uansett nett innh varierer fra 9 g for hvit sjok til 1g for mørk og kokesjok. 5 for melkesjok, og det var pr 100g....:-)

Mya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 11:47   #68
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Mya, her.

nei gikk ikke på den måten heller men uansett nett innh varierer fra 9 g for hvit sjok til 1g for mørk og kokesjok. 5 for melkesjok, og det var pr 100g....:-)



HOHO!!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 00:22   #69
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Bocca 70%

Drit i sukkeralholene (det er vel det man gjør ja) og ikke tenk på så mye sukkerfritt. Kunstig søtstoff er en uting uansett og det er ikke bra å ha i seg (ellers hadde vel ikke kroppen støtet det vekk med en gang med full utblåsning der bak). Hvis du greier det så spis en vanlig sjokolade eller en mørk en. Og hvis søtsug så unngå alle typer sjokolade 100 % istedet.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 11:48   #70
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Jeg har prøvd å spise en del sjokolade med maltitol, og det gikk bokstavelig talt rett i dass!

Ellers finnes det jo en sjokolade med 86% kakao som selges i mange dagligvarebutikker. Det er Freia Premium Dark 86%. Den har bare 19g karbo pr 100g sjokolade.

Aha. Og det er altså ikke noe å trekke fra de 19 grammene, ikke sant?
Det er kun de sukkerfrie en kan gjøre det på?

Jeg må bare droppe å spise mer Cavalier, blir bare dårlig av det.
Forrige uke spiste jeg en sånn liten bar melkesjokolade og ble mega-kvalm!

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 14:23   #71
Sirene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Alder: 77
Innlegg: 10
Sirene er på en erverdig vei

Sv: Bocca 70%

Opprinnelig lagt inn av lilletrine, her.

Noen som vet om disse er glutenfrie?

Ja, Atkins-sjokolader og barer er glutenfrie.

Sirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg, glutenfri Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no