Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og fettlever

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-05-07, 22:56   #1
villebill
Juniormedlem

villebill sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Nord-Norge
villebill er på en erverdig vei

Ketolyse og fettlever

Får man ikke en enomt stor fettlever av ketolysekuren? Siden man spiser så mye fett tenker jeg?

villebill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 23:07   #2
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 58
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og fettlever

Har ikke kompetanse på området, men leververdiene mine blir stadig bedre, det samme gjør kolesterolnivået. Legen min, som jeg er hos 1 gang i uka, er svært fornøyd og sier at jeg bare skal stå på videre, sjøl om han er forferdet over mengden fett jeg inntar. Han sier det strider mot alt han har lært, men han ser at det er bra for meg, og da er det det han forholder seg til, ikke teorier.

Lykke til videre, spør legen om du er i tvil

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 23:20   #3
Euphita
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 52
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

For en fornuftig lege du har, som støtter deg når han ser det er bra for deg, isteden for å tviholde på skolelærdommen. Honnør til han

Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-05-07, 23:42   #4
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Ja, jeg er utrolig fornøyd! Til å begynne med var jeg hos ham 2 ganger per uke, både for å holde fokus og få hjelp/støtte. Vi har stående avtale om at jeg bare kan sette meg på venterommet, uten avtale, om jeg kommer i "akutt nød" for behov for å veie meg eller prate Nå er jeg der 1 gang i uka, og er veldig glad for at han evner å se vekk fra alle "bøkene" - og offentlig helsepolitikk (Statens ernæringsråd) som har ført til at jeg sakte men sikkert spiste meg inn i en alvorlig overvekt.

mvh meg

Gammel 18-05-07, 02:26   #5
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Wow! For en fantastisk lege! Du er heldig, BiB

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 07:54   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av villebill, her.

Får man ikke en enomt stor fettlever av ketolysekuren? Siden man spiser så mye fett tenker jeg?

Nei, det gjør du ikke. Clouet er at når du spiser lavkarbo så forbrenner fettet, det lagres ikke i kroppen. Vi spiser heller ikke alt det skadelige transfettet som bl.a. finnes i ferdigmat som pizza, posesauser/gryteretter etc. Spis sunt fett !

Spiser du derimot masse karber OG mye fett, - da blir det straks noe annet.

Jeg har stort sett levd lavkarbo med høyt fettinntak siden 1982 og mine leververdier er også helt perfekte.

Gammel 18-05-07, 13:08   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Vi har stående avtale om at jeg bare kan sette meg på venterommet, uten avtale, om jeg kommer i "akutt nød" for behov for å veie meg eller prate

Wow, finnes det sånne?? De jeg har vært hos har vært mer opptatt av å få pasientene fortest mulig ut av kontoret igjen har jeg inntrykk av! Avbryter, trekker konklusjoner halvveis og omtrent skyver en ut døra.

Gammel 18-05-07, 14:31   #8
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Wow, finnes det sånne?? De jeg har vært hos har vært mer opptatt av å få pasientene fortest mulig ut av kontoret igjen har jeg inntrykk av! Avbryter, trekker konklusjoner halvveis og omtrent skyver en ut døra.

samme erfaring har jeg engang var jeg hos legen min i 20 min og da måtte jeg betale for TO legetimer

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 14:44   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

samme erfaring har jeg engang var jeg hos legen min i 20 min og da måtte jeg betale for TO legetimer

Jeez! Så ille har det ikke vært, men det toppa seg da hun forrige begynte å besvare alle spm med "da er det vel bare sånn da!"...

Gammel 18-05-07, 14:52   #10
tbear
Medlem

tbear sin avatar

Hvor: Akershus
Alder: 76
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Det var en runde på dette temaet i forumet også i februar, bl a med link til en ekstern artikkel.

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 17:18   #11
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Hva blir leververdiene målt i

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 20:07   #12
BiB
Seniormedlem

BiB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dette blir vel noe utenfor trådens tema, men svarer like vel. Fastlegeordningen er der for at vi skal kunne finne en vi vil bruke fast. For at jeg vil bruke noen fast må jeg være fornøyd. Husk, vi er legenes kunder, ikke motsatt. Om ikke kunden alltid har rett i en slik "forståelse" har vi i alle fall krav på service og god behandling. Det betyr for meg totalt fravær av fordommer om tykke folk (overvekten skyldes mangel på moral/vilje, er deres egen skyld, de spiser bare snop, potetgull og drikker brus etc). I tillegg må legen ha nødvendige kommunikative og relasjonelle ferdigheter som gjør at jeg "kommer med alt" og blir møtt på alt, også når jeg jobber med kostomlegging som skal vare livet ut. Det er ikke noe vi blir ferdige med på 1,2,3! Og legen må være der i både mot- og medgang, uten fordømmelse når vekta står, men med både empati og oppmuntring. Og denne legen, ja, han fins!

Gammel 21-05-07, 09:07   #13
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Dette blir vel noe utenfor trådens tema, men svarer like vel. Fastlegeordningen er der for at vi skal kunne finne en vi vil bruke fast. For at jeg vil bruke noen fast må jeg være fornøyd. Husk, vi er legenes kunder, ikke motsatt. Om ikke kunden alltid har rett i en slik "forståelse" har vi i alle fall krav på service og god behandling. Det betyr for meg totalt fravær av fordommer om tykke folk (overvekten skyldes mangel på moral/vilje, er deres egen skyld, de spiser bare snop, potetgull og drikker brus etc). I tillegg må legen ha nødvendige kommunikative og relasjonelle ferdigheter som gjør at jeg "kommer med alt" og blir møtt på alt, også når jeg jobber med kostomlegging som skal vare livet ut. Det er ikke noe vi blir ferdige med på 1,2,3! Og legen må være der i både mot- og medgang, uten fordømmelse når vekta står, men med både empati og oppmuntring. Og denne legen, ja, han fins!

Uff, ja.. Jeg kommer nok aldri til å finne en sånn lege. For det første regner jeg jo automatisk med at de har de nevnte fordommene. For det andre har man jo bare 2 bytter av fastlege i året (og 1000-vis av leger å velge i). Og for det tredje føler jeg meg som en superhypokonder så snart jeg tenker på å gå til lege, og vil helst sutre minst mulig. Så når jeg endelig har brukt halvannet år på å spyke meg opp til å bestille time så er det ikke veldig inspirerende å bli skjøvet ut døra igjen... og da tar det heller 3 enn 1 år til neste gang jeg prøver! Jeg har veldig annen erfaring med privatklinikker, men siden jeg ikke lenger har dekket bedriftshelsetjeneste via jobbe har jeg ikke råd til å betale 1000-1500 kr kun for en liten blodprøvesjekk.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 08:08
Fettlever Frank Spørsmål og svar 23 19-02-07 12:33
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? LilleVille Lavkarbo generelt 0 29-11-06 11:30
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? Titti Ketolysekuren 12 26-10-06 02:34
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.