Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Nord-Norge
![]() |
Ketolyse og fettleverFår man ikke en enomt stor fettlever av ketolysekuren? Siden man spiser så mye fett tenker jeg?
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolyse og fettleverHar ikke kompetanse på området, men leververdiene mine blir stadig bedre, det samme gjør kolesterolnivået. Legen min, som jeg er hos 1 gang i uka, er svært fornøyd og sier at jeg bare skal stå på videre, sjøl om han er forferdet over mengden fett jeg inntar. Han sier det strider mot alt han har lært, men han ser at det er bra for meg, og da er det det han forholder seg til, ikke teorier.
![]() |
![]() |
#3 |
Ubekreftet Medlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 52
![]() ![]() |
Sv: Ketolyse og fettleverFor en fornuftig lege du har, som støtter deg når han ser det er bra for deg, isteden for å tviholde på skolelærdommen. Honnør til han |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Ketolyse og fettleverJa, jeg er utrolig fornøyd! Til å begynne med var jeg hos ham 2 ganger per uke, både for å holde fokus og få hjelp/støtte. Vi har stående avtale om at jeg bare kan sette meg på venterommet, uten avtale, om jeg kommer i "akutt nød" for behov for å veie meg eller prate
![]() |
![]() |
#5 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Sv: Ketolyse og fettleverWow! For en fantastisk lege! Du er heldig, BiB |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Ketolyse og fettlever
Nei, det gjør du ikke. Clouet er at når du spiser lavkarbo så forbrenner fettet, det lagres ikke i kroppen. Vi spiser heller ikke alt det skadelige transfettet som bl.a. finnes i ferdigmat som pizza, posesauser/gryteretter etc. Spis sunt fett !
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Wow, finnes det sånne?? De jeg har vært hos har vært mer opptatt av å få pasientene fortest mulig ut av kontoret igjen har jeg inntrykk av! Avbryter, trekker konklusjoner halvveis og omtrent skyver en ut døra.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
samme erfaring har jeg engang var jeg hos legen min i 20 min og da måtte jeg betale for TO legetimer
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Jeez! Så ille har det ikke vært, men det toppa seg da hun forrige begynte å besvare alle spm med "da er det vel bare sånn da!"...
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Hvor: Akershus
Alder: 76
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolyse og fettleverDet var en runde på dette temaet i forumet også i februar, bl a med link til en ekstern artikkel. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ketolyse og fettleverHva blir leververdiene målt i |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Dette blir vel noe utenfor trådens tema, men svarer like vel. Fastlegeordningen er der for at vi skal kunne finne en vi vil bruke fast. For at jeg vil bruke noen fast må jeg være fornøyd. Husk, vi er legenes kunder, ikke motsatt. Om ikke kunden alltid har rett i en slik "forståelse" har vi i alle fall krav på service og god behandling. Det betyr for meg totalt fravær av fordommer om tykke folk (overvekten skyldes mangel på moral/vilje, er deres egen skyld, de spiser bare snop, potetgull og drikker brus etc). I tillegg må legen ha nødvendige kommunikative og relasjonelle ferdigheter som gjør at jeg "kommer med alt" og blir møtt på alt, også når jeg jobber med kostomlegging som skal vare livet ut. Det er ikke noe vi blir ferdige med på 1,2,3! Og legen må være der i både mot- og medgang, uten fordømmelse når vekta står, men med både empati og oppmuntring. Og denne legen, ja, han fins!
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Uff, ja.. Jeg kommer nok aldri til å finne en sånn lege. For det første regner jeg jo automatisk med at de har de nevnte fordommene. For det andre har man jo bare 2 bytter av fastlege i året (og 1000-vis av leger å velge i). Og for det tredje føler jeg meg som en superhypokonder så snart jeg tenker på å gå til lege, og vil helst sutre minst mulig. Så når jeg endelig har brukt halvannet år på å spyke meg opp til å bestille time så er det ikke veldig inspirerende å bli skjøvet ut døra igjen... og da tar det heller 3 enn 1 år til neste gang jeg prøver! Jeg har veldig annen erfaring med privatklinikker, men siden jeg ikke lenger har dekket bedriftshelsetjeneste via jobbe har jeg ikke råd til å betale 1000-1500 kr kun for en liten blodprøvesjekk.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fra ketolyse til SB? | Monix | South Beach | 2 | 20-02-07 08:08 |
Fettlever | Frank | Spørsmål og svar | 23 | 19-02-07 12:33 |
EAT og ketolyse, noen som har prøvd begge deler? | LilleVille | Lavkarbo generelt | 0 | 29-11-06 11:30 |
Hva er grunnen til at dere valgte ketolyse? | Titti | Ketolysekuren | 12 | 26-10-06 02:34 |
Lavkarbo resurser | HP | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 32 | 01-08-05 11:13 |