Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Vafler!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-06-07, 11:55   #151
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler!

Jeg hadde ingen problemer med å snu eller noesomhelst jeg...
Men så hadde jeg oppi 100 gram smør da, og satt på dass resten av kvelden..*yuk*

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 13:09   #152
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Lagde disse i går kveld, hadde bare tre egg så røra ble ganske tykk. Tenkte jeg skulle prøve meg fram med hvor mye smør jeg synes er godt i røra, og startet med å ha i bare ca 30 gram. Da var det ingen problem å steke, og lett å få de ut av jernet. Så hadde je i mer smør, ca 50 gram til, da ble de mye vanskligere å steke.
Så min konklusjon er at de er lettere å steke til mindre smør man har i røren.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 13:37   #153
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Sier du det?! Det hadde jeg ikke tenkt på! Kanskje mindre smør neste gang da - det blir jo veldig mye gris når du steker. Fettet flyter jo og man må jo omtrent dusje jernet etterpå.


*observerer muntert antall sider på denne tråden*
Dette må være landets mest diskuterte vaffler....

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 02:03   #154
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Kan hende jeg har røyka meg fra sans og samling, men jeg synes det er omtrent null forskjell på creme fraiche og seterrømme. Franskmennene ler i alle fall av oss fordi vi skiller mellom det, har jeg hørt.
Brukte CF i dag, og det ble helt likt på smak.

Jeg liker ikke CF "rått", det smaker ikke likt seterrømme i det hele tatt synes jeg. Foretrekker helt klart rømme. Men i mat merker jeg ikke forskjell.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 10:21   #155
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg liker ikke CF "rått", det smaker ikke likt seterrømme i det hele tatt synes jeg. Foretrekker helt klart rømme. Men i mat merker jeg ikke forskjell.

Helt enig!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 14:17   #156
AKB
LIvsnyter
 
AKB sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 77
Innlegg: 454
AKB er en juvelAKB er en juvelAKB er en juvel

Sv: Vafler!

Når det gjelder de vaflene så blir de like gode uten smør. Jeg tilsatte ca 1 dl. vann og litt mer johannes. Ikke henger de fast i jernet heller.( det er jo ganske mye fett i seterrømmen.)Smurte jernet for sikkerhets-skyld da jeg hadde stekt halve røren.

__________________
GRIP DAGEN

AKB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Atkins Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 11:59   #157
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt
Thumbs up

Sv: Vafler!

Lagde disse i går som lapper. Utrolig gode

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 19:05   #158
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Sitter og gomler på disse nå. 4-åringen min er ellevill og har spist 3 () plater på kort tid. I morgen skal hun få slike til frokost med smør og ost på, det blir nok populært.
Jeg kan tenke meg at disse er gode å bruke som "brød" (sandwich) om man feks. dropper søtstoffet og kardemommen. Tenk så godt om man feks. legger sennep, ost og skinke imellom 2 plater og steker i vaffeljernet? Skikkelig oste-toast!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 08:43   #159
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sitter og gomler på disse nå. 4-åringen min er ellevill og har spist 3 () plater på kort tid. I morgen skal hun få slike til frokost med smør og ost på, det blir nok populært.
Jeg kan tenke meg at disse er gode å bruke som "brød" (sandwich) om man feks. dropper søtstoffet og kardemommen. Tenk så godt om man feks. legger sennep, ost og skinke imellom 2 plater og steker i vaffeljernet? Skikkelig oste-toast!

Hå! Lurt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:26   #160
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sitter og gomler på disse nå. 4-åringen min er ellevill og har spist 3 () plater på kort tid. I morgen skal hun få slike til frokost med smør og ost på, det blir nok populært.
Jeg kan tenke meg at disse er gode å bruke som "brød" (sandwich) om man feks. dropper søtstoffet og kardemommen. Tenk så godt om man feks. legger sennep, ost og skinke imellom 2 plater og steker i vaffeljernet? Skikkelig oste-toast!

Når du snakker om brød - da vil jeg også/heller anbefale Ziggy/Nannah lappene. De blir litt tørrere enn vafler (hvis du har oppi kruskakli) og hvis du ikke putter noe krydder i dem, men lager dem nøytrale, kan de både brukes som sandwicher og som vafler.
Har fått helt dilla på dem selv.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:37   #161
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Må testes ut.

Jeg skal ha bakedag på lørdag tenker jeg, for min bror lever på ketosekost nå og vil at jeg skal bake noen lavkarbobrød-greier til ham. Så jeg tenkte å lage en god del forskjellige, så kommer han her på søndag og smaker og finner det han liker, og spiser ketolysepizza med oss.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 17:22   #162
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Vafler!

...og siden du da sier PIZZA, har jeg latt meg fortelle at de samme lappene kan brukes til pizzabunn også. For den ketolysebunnen er noget tvilsom egentligl...

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 17:56   #163
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Vafler!

De vaflene var knallgode!

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 18:17   #164
Ullabulla
Medlem
 
Ullabulla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bærum
Innlegg: 203
Ullabulla er ny på veien

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De vaflene var knallgode!

Hvilken oppskrift brukte du?. Det har etterhvert blitt så mange varianter/forslag at jeg blir litt forvirret.
Vil gjerne prøve å steke vafler - hvilken oppskrift er best?

Ullabulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:54   #165
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Ullabulla, her.

Hvilken oppskrift brukte du?. Det har etterhvert blitt så mange varianter/forslag at jeg blir litt forvirret.
Vil gjerne prøve å steke vafler - hvilken oppskrift er best?

Jeg prøvde den aller første i denne tråden.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 11:01   #166
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Sv: Vafler!

Nå har også jeg prøvd denne oppskriften (på første side). De ble knallgode. Jeg brukte 50 gr smør i stedet for 100 + 1/2 dl kaldt vann.
I tillegg brukte jeg 1 ts kardemomme, nam...nam....

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-09-07, 13:23   #167
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Disse valfene og Ziggys tomatsuppe er jommen meg barndommens usunne middager all over again, men nå; langt sunnere

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:21   #168
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: Vafler!

Nå har jeg blitt inspirert her, holder på å varme opp vaffelpressa nå. Røra er ihvertfall god!

__________________

_________
Bloggen min
Chops nedovertur
Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 20:47   #169
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Vafler!

disse er bare farlige og blir laget alt for ofte!!! Må snart på avvenning....
lager de som lapper i stekepannen og det går jo så fort så de har liksom sneket seg til å bli et ganske så fast innslag.....SKJERPINGS JA!


...men må fremdeles takke for oppskriften da.....

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 00:09   #170
Nattesjel
Medlem
 
Nattesjel sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Quebec, Canada
Alder: 41
Innlegg: 148
Nattesjel er ny på veien

Sv: Vafler!

Er det noen som vet hva det tilsvarende til johannes mel er på engelsk? Eller fransk....

... for denne så innmari god ut!

__________________

.•¨¯`•.•¨¯`•. Min Journal .•¨¯`•.•¨¯`•.



Nattesjel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-07, 00:28   #171
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Opprinnelig lagt inn av Nattesjel, her.

Er det noen som vet hva det tilsvarende til johannes mel er på engelsk? Eller fransk....

... for denne så innmari god ut!

farine de graine de caroube Jeg er så god i fransk

www.rapunzel.fr

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:58   #172
KW87
Medlem
 
KW87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nordland
Alder: 37
Innlegg: 220
KW87 er på en erverdig vei

Sv: Vafler!

Disse var utrolig gode

You made my day Moinx

__________________
Oppstart 5.jan.10
-8,5kg
KW87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 03:26   #173
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Vafler!

Oh wow! Jeg har lett etter en vaffeloppskrift uten proteinpulver eller ketolysemel! Har ikke sett denne før nå! Hurra - da blir det vafler på lørdagskvelden.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:09   #174
Embla
Juniormedlem
 
Embla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 47
Embla er på en erverdig vei

Sv: Vafler!

Prøvde disse nå for litt siden og de var herlige, tusen takk for den flotte oppskriften

Halverte innholdet og det holdt til vel 4 stykker(som forsåvidt var mer enn nok, med tanke på at jeg bare orket to.....ble skikkelig tung i magen etterhvert). Skal ta de to som ligger igjen med meg på jobben i morgen og ha dem til frokost

Det eneste jeg la merke til var at det smakte litt mye egg av den. Kanskje fordi jeg har spist omelett tidligere i dag og fått litt vel mye egg i meg på en gang? Lurer på om det går bra dersom jeg kutter ned til ett neste gang. Brukte litt smør og litt vann(og en pitteliten dæsj Cocosa) og de ble rimelig feite, så neste gang holder jeg meg til kun vann(og Cocosa- hadde jo nettopp kjøpt den så fant ut at jeg måtte teste den. Ble faktisk utrolig godt).

Selvsagt hadde jeg ikke fått med meg at røren liksom skulle stå lenger, så mine vafler ble tynne og litt crispy, men jøssenavn så gode de var

__________________



Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 20:21   #175
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vafler!

Jeg kjente ingen eggesmak, men alle er jo forskjellige. Jeg pleier forresten å steke de ferdige vaflene en omganng til i jernet med sennep, ost og skinke mellom. Fireåringen elsker det. Skikkelig lavkarbo-ostetoast!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vafler Musti Bakst 13 05-04-07 20:16
Vafler 114->92-95 Oppskrifter 43 11-06-06 11:06
Vafler Musti Kake/dessert og snacks 8 15-03-05 08:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Bakst 0 17-09-04 13:14
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Kake/dessert og snacks 0 17-09-04 13:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no