Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lite vekttap på induksjon

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-07, 08:49   #1
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Lite vekttap på induksjon

hei=) jeg har gått på induksjonen i en uke nå og synes dette går veldig tregt. begynte på 76.4 kg og ligger nå og vaker mellom 74.7 og 75.2. jeg har ikke gått ned nå på 6 dager. hvor mye bør jeg kunne forvente å gå ned på induksjon? er dette unormalt? prøver å å ligge på 15 karber om dagen for å se om det hjelper. begynte med det i går..

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 09:01   #2
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite vekttap på induksjon

Hei ! Jeg kan ikke gi deg svarene men ville bare fortelle at jeg har opplevd det samme. Holdt meg på under 15 karber pr dag. Merket det imidlertid bedre i antall cm/målene enn vekt. Vekten er etterhvert nå også sakte på vei ned. Mulig at det går tregere for noen av oss enn andre ? Ikke gi opp du vil merke forskjell etterhvert Lykke til!

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 10:09   #3
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Sv: Lite vekttap på induksjon

takk for trøstende svar. har du en journal jeg kan følge med på? er liksom litt trøst å følge med andre som er i samme båt..

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 10:21   #4
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Lite vekttap på induksjon

Hei!!

Antall karber er èn ting. Men andre ting som kan hidre vekttap er kunstige søtstoffer, meieriprodukter, nøtter og alkohol.
Nok fett er også viktig å få i seg, og ikke minst nok vann!!

Håper du finner ut av det!! Lykke til vidre!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 10:45   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lite vekttap på induksjon


Syns 1,2 kg på en ukes induksjon er flott jeg ! Og det mener de fleste her inne. Men det er slike håpløse situasjoner som oppstår om man veier seg hver dag. Vekten vil - uansett hvor man er prosessen - kunne veksle med opptil 1-2 kg fra en dag til en annen.

Skjønner uansett ikke hvordan en kan være misfornøyd med et slikt vekttap. De fleste liggert under 1 kg pr uke i snitt. 0.5 - 1 kg er normalen. Ikke sammenlign dere med andre eller les historiene om de som tar av 3-4 kg på ei uke. De er unntakene. Tro mg, det er slett ikke vanlig at folk gr ned så mye. Om OM de gjør det så er det som regel folk som i utgangspunktet har mye å ta av. Dess mer de har, des raskere går det i starten. Og menn tar av fortere og mer enn kvinner. Slik er det bare. Husk at alle er unike.

Og å gå ned til 15 karber på Atkins er skjeldent eller aldri noen vits i. Erfaringen viser at 20 karber bør være et minimum. I alle årene jeg har hold på har jeg kun i få tilfelle opplevd at noen har hatt noe utbytte av å kutte ned. Snarere tvert i mot. Og OM man skal kutte karbene bør man iallefall gi det 3-4 uker før en kutter som et forsøk på grunn av manglende vekttap. Ikke etter en eller to uker. Kroppen må få tid til å venne seg til det nye regimet !! Det er absolutt ingen Atkins anbefalt fremgangsmåte og jeg fraråder det på det sterkeste.

I en slankeprosess er tålmodighet en viktig egenkap. Utålmodighet fører kun problemer med seg.

Å gjøre sin egen versjon av filosofien etter en uke eller to er uklokt og man risikerer å ødelegge mer enn man "fikser".

Vær heller nøye med å følge filosofien 100% og ikke ta noen snarveier. Hold dere til tillatte matvarelista - både nr det gjelder mengde og tillate varer. Da vil dere se resultater !

Om dere ikke har lest boka, eller har den norske versjonen, - suppler med dette:

Forøvrig er bl.a. nøtter og alkohol som Lokkebiff advarer mot, selvfølgelig bannlyst på induksjon. Og meieriprodukter ska man også være forsiktig med. Men les linkene over, så ser det litt klarere ut !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 12:02   #6
SIS
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 47
SIS er på en erverdig vei

Sv: Lite vekttap på induksjon

takker for et fornuftig svar, nille.

__________________


SIS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 15:25   #7
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite vekttap på induksjon

...henger meg på takken til Nille. Tror nok mitt inntak av Pepsi max sinker vekttapet mitt...men er redd at jeg kommer til å dette av dietten hvis jeg kutter den også...redningsplanken min
jeg har ikke laget journal enda, men det hadde kanskje vært en god ide
Ha en fin diett-dag !

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 15:51   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lite vekttap på induksjon

Om dere lager journal er det mye lettere å holde oversikt over detaljer og det er lettere å få hjelp om man har problemer. Da er "hele altet" samla på en plass liksom.

Det er ikke mulig å lese alle journaler heller, men da kan man søke hjelp i en annen tråd ute i åpent forum og henvise til journalen.

"Jeg trenger hjelp til...... Kan noen ta en titt i journalen min.... etc etc"

Så vil vi hjelpe så godt vi kan !

Skriver man journal kan man goså gå tilbake til egne ting, finne ut hva som funket og hva som ikke funket.... i det hele tatt. Verdifull dokumentasjon.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 07:35   #9
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lite vekttap på induksjon

Da skal jeg prøve å gjøre det. Takk Nille !!

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aftenposten om for lite karbohydrater leenam Lavkarbo generelt 11 20-05-07 22:12
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 13:20
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 13:48
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 03:30
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no