Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose og glukosebelastning

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-07, 09:00   #1
Chubby`s wife
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 25
Chubby`s wife er på en erverdig vei

Ketose og glukosebelastning

Vi fikk en datter i April! Det ble funnet ut i svangerskapet at jeg hadde svangerskapsdiabetes, så som en etterkontroll, skal jeg ha en glukosebelastning... i morra!!!

Hva i allverden skal jeg gjøre? Og hva kommer til å skje med meg?
Kommer jeg til å få sukkersjokk eller? Det er jo en real dose sukker jeg skal ha i meg...?

Fint om noen kan gi meg et raskt svar

Chubby`s wife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 09:31   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og glukosebelastning

Det kommer an på om du er i ketose og hva slags diett du følger. Om du følger Atkins Induksjon eller Ketolysekuren med rundt 15-20 karber pr dag bør du absolutt begynne med mer karber mer enn 3-4 dager før du skal ta en slik belastning. Det er greitt om kroppen ikke er i ketose, da plutselig sukkertilførsel kan medføre forstyrrelser i væske- og saltbalansen.

Om du går på ketolyse eller Atkins skal forresten glukoseomsetningen og insulinverdiene være helt normale.

Mitt råd er at du spør om det er greitt å utsette belastningen 3-4 dager OM du som sagt følger kurene over eller andre ketogene dietter.

Om du ligger på høyere inntak av karber - ala Lindberg på 50 eller mer, vil du ikke få samme effekt av glukosebelastningen.

Dessverre er det få leger som kjenner til hvordan en kropp på ketogen kost reagerer på sukker. De fleste ser det ikke som noe problem. Men vi som har erfart det - OG legene som kjenner til ketogent kosthold, de vet at det kan være skikkelig unehagelig. Farlig er det vel ikke, men veeeeeldig ubehagelig !

Pass uansett på å drikke mye (gjerne farris) etterpå !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 09:56   #3
Chubby`s wife
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 25
Chubby`s wife er på en erverdig vei

Sv: Ketose og glukosebelastning

Uff, tenk at jeg kunne glemme dette da!?
Jeg har jo akkurat begynt jo! Tissa på strimmel i går, og er definitivt i ketose! )
Har mest lyst til å avbestille hele greia jeg, jeg vet jo at jeg ikke har diabetes, etter diverse målinger etter fødselen.

Chubby`s wife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no