Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-07, 11:53   #1
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Hei, og takk for at du leser.

Jeg vil bare beklage til alle som følte seg truffet av skuffelsesutbruddet mitt i går. Det var ikke meningen å såre noen, men jeg skjønner at det veldig lett kunne oppfattes slik.
Det er fyktelig vanskelig når det absolutt ikke går din vei selv om du forsøker så innmari hardt.
Jeg var premenstruell, skuffet, og veldig lei meg, og jeg kom med et følelsesutbrudd jeg burde holdt inni meg.

Jeg beklager veldig.

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:14   #2
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Kan alle lese denne????

Opprinnelig lagt inn av SkinnyToBe, her.

Hei, og takk for at du leser.

Jeg vil bare beklage til alle som følte seg truffet av skuffelsesutbruddet mitt i går. Det var ikke meningen å såre noen, men jeg skjønner at det veldig lett kunne oppfattes slik.
Det er fyktelig vanskelig når det absolutt ikke går din vei selv om du forsøker så innmari hardt.
Jeg var premenstruell, skuffet, og veldig lei meg, og jeg kom med et følelsesutbrudd jeg burde holdt inni meg.

Jeg beklager veldig.

Det er forstålig at ting kan komme litt skjevt ut!

Jeg synes du tydelig har fått frem hva du egentlig mente, og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet !

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:19   #3
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Kan alle lese denne????

Du er fortsatt hjertelig velkommen til å være på forumet og til å stille spørsmål og be om oppmuntring!

Jeg tror at noe av grunnen til at vi reagerte (iallefall jeg) på innlegget, var at vi følte vi måtte forsvare oss fordi vi gikk ned i vekt. Og det føles urettferdig å få høre at vi slett ikke trenger å gå ned i vekt. Dette er jo ingen konkurranse.. Vi vil jo alle bare få det litt bedre..

Jeg skjønner at det er frustrerende å ikke gå ned i vekt, når man føler at man gjør alt riktig. Men jeg føler i allefall at lavkarbo er det mest fornuftige kostholdet uansett om man er slank eller ikke, så vi reagerte nok litt på at dette var noe man skulle "slutte" med.

Har du journal? Hvis du legger ut link til den her, så kan folk gi deg tilbakemeldinger, råd og oppmuntring der!

Håper du blir oppmuntret til å fortsette å leve på lavkarbo!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:25   #4
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Kan alle lese denne????

Opprinnelig lagt inn av SkinnyToBe, her.

Jeg var premenstruell, skuffet, og veldig lei meg, og jeg kom med et følelsesutbrudd jeg burde holdt inni meg.

Jeg hadde faktiskt tenkt å spørre deg i det forrige innlegget mitt om du kanskje skulle ha mensen snart, men lot det være. Innlegget ditt var liksom farget av litt PMS, for å si det sånn. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om. Det er de dagene jeg snakker om at det kan være lurt å legge seg tidlig under dyna, og vente til det går over.

God bedring!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:49   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Jeg skjønner deg veldig godt jeg ! Og selv om jeg syns det er stort av deg å be om unnskyldning, så syns jeg egentlig ikke at det er nødvendig.

Vi er mange som har det på samme måten og som forstår frustrasjonen din. Årsakene til at det ikke funker slik det skal er sikkert forskjellig for de fleste, men vi har tatt av masse og har det godt med lavkarbo kosthold, men så kommer vi til et punkt hvor ingenting nytter lenger.

I mitt tilfelle er det overgangsalder som er den store sabotøren. Jeg har levd med sterke hetetokter i over 2 år og har prøvd ALT som finnes på markedet av behadlinger og "naturpiller/kremer" for å slippe østrogen. Vekta er vedlikeholdt i mange år. Så MÅ jeg krype til korset og velge. Livskvalitet (Det er ikke mye kvalitet å våkne 5-6 ganger hver natt - ca. 1 gang i timen - dyvåt av svette på klissvått sengetøy. Det er ikke livskvalitet å ha hetetoketer hver time gjennom hele arbeidsdagen ...) eller østrogen. Så til slutt var jeg tvunget til å ta østrogen preparat. Nå, etter 3 mnd på Livial har vekta øket med 6-7 kilo. Og de vil ikke av.

Jeg kan såpass mye om kosthold at jeg vet hva som er rett og galt. Hva som kan funke og hva som garantert ikke funker. Akkurat nå skjønner jeg at kroppen min må venne seg til hormonene. Dette kan ta flere måneder. Måneder jeg egentlig ikke har lyst til å gi. Men som jeg må - fordi kroppen min krever det. Det er ikke alltid et morsomt bekjentskap å kjenne sin egen kropp. Men det er nødvendig.

Det viktigste er å IKKE GI OPP. Ikke la frustrasjone og negative tanker vinne over håp og tro på at det skal gå bra til slutt.

Vi skal klare dette. Det kan ta tid, - MEN VI SKAL KLARE DETTE !!

Heier på deg jeg !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 17:51   #6
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Opprinnelig lagt inn av SusieBlues, her.

Jeg tror at noe av grunnen til at vi reagerte (iallefall jeg) på innlegget, var at vi følte vi måtte forsvare oss fordi vi gikk ned i vekt. Og det føles urettferdig å få høre at vi slett ikke trenger å gå ned i vekt.

Har du journal? Hvis du legger ut link til den her, så kan folk gi deg tilbakemeldinger, råd og oppmuntring der!

Ja det var akkurat dette jeg tenkte på.
Jeg skrev at mange av dere slett ikke trengte å gå ned.
Da mente jeg at dere ikke trengte det for å bli pene, fordi dere er FLOTTE allerede!

Jeg har ikke journal. Vet ikke helt hvordan de funksjonene brukes.


Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg skjønner deg veldig godt jeg ! Og selv om jeg syns det er stort av deg å be om unnskyldning, så syns jeg egentlig ikke at det er nødvendig.
***********************
Det viktigste er å IKKE GI OPP. Ikke la frustrasjone og negative tanker vinne over håp og tro på at det skal gå bra til slutt.

Vi skal klare dette. Det kan ta tid, - MEN VI SKAL KLARE DETTE !!

Heier på deg jeg !


Tusen takk. Jeg har så dårlig samvittighet. Jeg mener at vi er her for å støtte og hjelpe hverandre, og så skriver jeg selv noe som i så høy grad kan misstolkes og som såret andre. Det fins ingen unskyldning.
Jeg vet det. Neste gang skal jeg legge meg tidlig og lese nøye igjennom hva jeg poster slik at jeg kan oppdage slike ting som dette.

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 18:05   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Stor til deg Hvis du føler deg vel med kostholdet (selvom du ikke går ned) så burde du holde deg til det

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:58   #8
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 67
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Hei du.
Håper du har det bedre ikveld.

Måtte jo lese tråden fra i går, og opplever at det er utolig mange greie folk her inne!!!!
Takket være alle de greie folkene som har lagt inn så mye om seg selv og sine frustrasjoner, OG har fortalt hva som hjalp dem, er det nå MIN tur til få vekta til å røre på seg!!!!

Jeg har krangla med vekta i flere uker, og tallet har nesten ikke rørt seg, hoppa opp og ned. Jeg fant tilslutt at jeg skulle prøve photobskuras rensekur.

Jeg har veiedag på tirsdager. Forrige tirsdag veide jeg 89,7 som jo er et flott tall siden jeg var 98 da jeg starta 4.juni. (Høyde 1,65)
Men jeg vil i første omgang ned til en BMI på ca 30 (vet det er overvektig, men i første omgang er målet mitt å stabilisere meg på 82-80!)
Jeg starta rensekuren torsdag kveld, og har klart det helt flott! Tirsdag morgen veide jeg meg! Resultat: 87,8!!! Minus 1,9 kilo.

Har lyst å fortsette på kuren, men skal på noen festligheter nå, så jeg får prøve tilpasse rensekuren innimellom alt som skjer.
Kanskje dette er noe for deg? Bare for å få et lite kick-off?

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:11   #9
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Jeg må bare signere det Nille sier her. Vi er så forskjellige, og noen raser ned i vekt, mens andre må bruke lang tid. Og her snakker du med verdensmesteren i å bruke tid på vekttapet... Jeg har brukt 2,5 år, og er nå like tung som jeg var da jeg startet. (jeg gikk opp 7 kg første året) og jeg har fulgt lavkarbo hele tiden.

uansett så håper jeg du ikke forlater oss, men finner motivasjon og hjelp nok til å fortsette, så skal du se at vekta peker nedover snart...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 23:58   #10
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

...jeg lusker nå bare som snarest innom, for å si at ble litt stuss med det samme jeg så at endel reagerte på det du skreiv. Jeg leste innlegget ditt som ren frustrasjon, og beundring og ros til de som lyktes.....

Så der kan en se hvor forskjellig en kan oppfatte et innlegg....

Håper du finner igjen motivasjonen din, og blir værende!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 11:55   #11
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

...jeg lusker nå bare som snarest innom, for å si at ble litt stuss med det samme jeg så at endel reagerte på det du skreiv. Jeg leste innlegget ditt som ren frustrasjon, og beundring og ros til de som lyktes.....

Så der kan en se hvor forskjellig en kan oppfatte et innlegg....

Håper du finner igjen motivasjonen din, og blir værende!

Denne signerer jeg.
Så heller ikke noe galt med innlegget ditt, men ofte er det slik at en oppfatter det galt også baller det seg som oftest på på slike forum.

Lykke til

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-07, 18:38   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Kan alle lese denne? (Beklagelse)

Jeg var jo den første som følte meg truffet av innlegget ditt. Jeg ble oppriktig lei meg over å lese at det var demotiverende å se bilder av gode resultater. Men jeg skjønte samtidig frustrasjonen din også. Og jeg synes det var utrolig sterkt å beklage så mye som du har gjort, det var mer enn det som var nødvendig da

Lykke til videre, uansett hva du velger å følge, vennen!

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no