Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
28-02-08, 10:38 | #26 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
|
Sv: Passer ikke innDet er fint om diskusjonen sporer tilbake igjen. |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse |
28-02-08, 10:39 | #27 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
|
Sv: Passer ikke inn
|
Min kostholdsfilosofi: 1 |
28-02-08, 10:46 | #28 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
|
Sv: Re: Sv: Re: Sv: Passer ikke inn
Gi deg nå.
28-02-08, 10:46 | #29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 47
|
Sv: Passer ikke innJeg tror kanskje at nye til forumet opplever at alle lever strengt. Dette har nok litt med at de som er "strenge", er veldig aktive, legger ut gode oversikter over hva de spiser og hvor mye karbo de har spist i løpet av en dag. Dette for å kunne følge med på sin egen utvikling og kunne gå tilbake og se hva som kanskje bremser nedgang, og ikke minst for å kunne få tilbakemelding fra andre som også lever lavkarbo. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
28-02-08, 10:58 | #30 |
Klar for nytt år!
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
|
Sv: Passer ikke innFørst og fremst, så vil jeg si at alle passer vel like godt inn her. Både dem med spiseforstyrrelser, dem med PCOS, dem som skal mye ned i vekt, dem som skal opp i vekt, dem som bare spiser lavkarbo for helsen sin del, dem som skal vedlikeholde vekttapet, dem som snubler gang på gang, dem som i tillegg har tatt en vektoperasjon, dem som lykkes, unge og gamle ... osv. Her er en sammensatt gruppe, og alle passer like godt inn.
Det er faktisk rl, og det må vi ikke glemme. Her sitter ekte mennesker med ekte følelser bak hver eneste maskin og bak hvert eneste nick. At dette er en sosial møteplass på nett betyr ikke at man ikke skal bry seg om hvordan det man sier virker inn på andre. Man er ikke fritatt for hva man sier i en mail til en venn, og heller ikke på "mail på et forum". Vi er ekte mennesker som skal være i samspill og respektere hverandre.
Jeg skjønner godt at det "bare er et ord som brukes", og at den som sier det ikke nødvendigvis mener noe negativt med det. Men jeg skjønner også at noen kan oppleve det som sårt. Nå er lavkarbo begynt å bli mer vanlig her i landet, men mange av oss som startet for lenge siden, og også mange fortsatt i dag, opplever i vennekretsen å møte mye motstand, å bli kalt for nazi og fanatisk fordi man er dedikert og følger kuren slik en skal. Man er ikke fanatisk eller nazi fordi om en er dedikert og ønsker å gjøre det filosofien sier. Hvis man ikke gjør det, så kan man gjerne ikke vente å oppnå det en ønsker. Det er jo en grunn for at reglene er laget som de er. Det skal virke. Det vitner om å ta seg selv og problemene sine på alvor når man går ordentlig inn for å løse problemene sine, og det er ofte også knyttet til ganske vonde følelser og desperate ønsker om å klare å endre seg og gå ned i vekt. Når man har 60 kilo for mye på kroppen, veier 130 kg, har problemer med å bevege seg og leke med barna sine, full av selvhat, og går hen og klarer å gjøre noe som er bra for seg for å komme dit en ønsker å leve, så er det vondt å bli møtt med motstand. Og mye av den motstanden blir uttrykt som "nå må du ikke være så fanatisk, en loffskive, eller litt potet kan jo ikke skade deg i et middagsselskap". Og små stikk innimellom som henviser til hvor nazi man er med kosthold og sånn.
28-02-08, 11:17 | #31 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
|
Når du sier det slik, så kom jeg til å tenke på ordet "karbohydrater". Når jeg nå vet hvor mye problemer store mengder av disse har gitt meg, føler jeg sterkt ubehag. Foreslår at vi unngår å bruke det ordet (og forkortelser av det), her inne heretter. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
28-02-08, 11:19 | #32 |
Klar for nytt år!
|
De fleste sier karber uansett.
28-02-08, 11:19 | #33 |
Medlem
|
Sv: Passer ikke innOm noen skulle lure : ja, det var ironisk. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse |
28-02-08, 11:23 | #34 |
Seniormedlem
|
Sv: Passer ikke innEr åpen for konstruktiv kritikk Oban, hva slags ord foreslår du fra nå av?
28-02-08, 11:48 | #35 |
Medlem
|
Sv: Passer ikke innJeg kom til å tenke på den dagen, for lenge, lenge siden, da jeg fortsatt gikk på barneskolen og det kom et par mennesker til skolen for å lære oss hvorfor vi ikke skulle bruke mongo som fornærmelse eller skjellsord. Vi hadde barn med lærevansker i klassen, i varierende nivåer, og det morsomme var at ingen av de noenogtyve niåringene hadde noe problem med å forstå prinsippet; og hvorfor det å bruke en slik betegnelse på noe ikke var så veldig hyggelig. Et par år senere ble vi halt med på skolekino for å se svensk film og bli servert en tilsvarende oppfordring til å avstå fra å uttrykke oss i negative vendinger med ordet homo. Igjen var det ingen av barna som hadde noe problem med å forstå hvorfor.
28-02-08, 13:23 | #36 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
|
Re: Sv: Passer ikke inn
Jeg er ikke enig med deg, dette er et nettsamfunn, og jeg håper da virkelig at ingen anser dette som sin virkelig verden, eller sitt virkelige liv. Da har de nok større problemer. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, øko, uten tilsetningsstoffer mm. |
28-02-08, 13:41 | #37 |
Juniormedlem
Alder: 58
|
Bifalles. |
Min kostholdsfilosofi: Blodtype-diett + lavkarbo |
28-02-08, 13:54 | #38 |
Seniormedlem
|
Jøss, er grensen virkelig såpass høy!?
28-02-08, 13:55 | #39 |
Seniormedlem
Hvor: Sola
Alder: 44
|
Sv: Passer ikke innNei Goggen har rett, den ligger på 100-130. Lindberg blir jo også klassifisert som lavkarbo.
28-02-08, 13:58 | #40 |
Seniormedlem
|
Sv: Passer ikke innHva man lærer... Lindberg har jeg foreløpig ikke satt meg inn i.
28-02-08, 14:15 | #41 |
Medlem
|
Sv: Re: Sv: Passer ikke inn
Jeg vil ikke spore denne tråden av ytterligere - men hvis noen andre skulle ha noe å si om akkurat dette temaet, så lagde jeg en tråd her.
28-02-08, 15:02 | #42 |
Klar for nytt år!
|
Sv: Passer ikke innEirian: Jeg svarte deg i den andre tråden om internett og virkelighet.
28-02-08, 19:16 | #43 |
Medlem
Alder: 42
|
Sv: Passer ikke innJeg syns vel kanskje at det er såpass stort ketlolyse-fokus her, sånn i de aktive trådene, og sånn sett lever nok de fleste her mye strengere enn meg... Har ikke funnet meg helt til rette enda, så jeg forstår godt hva Jollers mener, men det kommer seg nok. |
Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo |
28-02-08, 19:50 | #44 |
Juniormedlem
Hvor: Hedmark, enda
|
Jeg kommer nok helst til å lese her utover, ikke skrive noe særlig.
28-02-08, 19:58 | #45 |
Støttemedlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
|
behovene er også forskjellig, noen har behov for å diskutere, spørre om råd og dele erfaringer, mens andre har ikke det behovet. Opp til hver enkelt. |
Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose |
28-02-08, 20:51 | #46 |
Medlem
Alder: 42
|
Det begrenser seg gjerne selv det der.. Har jeg noe relevant å komme med eller spørre om, så gjør jeg det, ellers ikke. Jeg leser mer enn jeg skriver på alle fora. Dette er liksom ikke et skravleforum heller.. |
Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal | Kristian | Livets lyse side | 15 | 06-10-08 00:39 |
1000 tråden!!! | HP | Livets lyse side | 1036 | 23-05-06 14:44 |