Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Muskler - hvordan?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-02-08, 23:04   #26
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Muskler - hvordan?

Tja, er ikke like lett å få med seg alt...;-)

http://www.lowcarbmuscle.com/forums/...ead.php?t=1030

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 18:53   #27
Bulldog
Gjest

Denne synes jeg var interessant:

Sitat:

After 14 weeks of resistance training, only the protein group showed muscle fiber hypertrophy of the trained leg muscles. Type I and type II muscle fiber cross-sectional area of the vastus lateralis increased by 18% ± 5% (P < .01) and 26% ± 5% (P < .01), respectively, in the protein group, whereas no significant change occurred in the carbohydrate group.

The protein group gained 9% ± 2% (P < .01) in squat jump height, whereas no significant change occurred in the carbohydrate group.

Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 23:13   #28
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

ja, funksjonelle konklusjoner jeg klarer å trekke er at det helt klart er sammenheng mellom å innta protein og muskelvekst. Det er det viktigste man skal passe på rett etter trening. Så leser jeg at for å høyne restitusjon og vekst et lite hakk til så tilsetter man karbo også.
Men bare karbo... så bare bygger men "ned" musklene.

Tenk engang konkurrerte jeg hver helg innen orientering. Alltid dårlig til å restituere, for lite mat, lang tid til neste måltid, for lite vann. Fikk alltid vondt i hodet på ettermiddagen. For en tulling... Visste ikke at jeg skulle spise med en gang etter trening... Rimelig dau dagen etter

jeg driver mest utholdenhetstrening og det jeg har merket etter å gått over til lavkarbo og passer på å få i meg proteiner jevnlig er at restitusjonen er mye bedre. Der jeg var dau i låra dagen etter er jeg nå bare småsliten og veldig sjelden støl. Jeg tar likevel litt druesukker i drikken om jeg har kjørt hardt nok. men noe mer enn 50g blir ubehagelig for mage, så jeg begrenser det der og lar heller karboen komme naturlig gjennom lavkarbo mat.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 18:36   #29
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Heia alle
Indis muskelmåned nærmer seg slutten, og slutter fortere enn jeg hadde tenkt. Skal operere første arm i morgen, og blir nok ganske invalid ganske lenge
Takk for all oppmuntring, både her og i journalen min!
Skal til EDlegen med den fancy vekten på onsdag, om jeg ikke har for vondt, så da blir det spennende med resultatet!

Men resultater har det vært. Har sånn omtrent hatt en helt treningsfri dag i uka, og ellers variert. På apparatene har jeg økt litt, men ikke all verdens. Syklingen derimot...
Ut av ketose var som å komme til himmelen omtrent, for kroppen min. Høykarb gjør meg smådårlig og får alt til å funke tregere, mens lavkarb uten ketose er SUPERT! Slet egentlig fælt med trening når jeg var i ketose, det ser jeg jo nå, spesielt ille var det å ikke klare å gjøre MER, og være utslitt etter hver treningsøkt.
Nå merker jeg at jeg kan sprette rundt noe så aldeles, mer etter trening enn før jeg starter, og har ALLTID masse å gå på i beina når jeg er ferdig.
Så dette har vært kjekt!

Litt oversikt:
Vekten gikk opp på spaniatur, 3 kg, høykarb og trening... men ned i gjen ganske fort. Nå er den 700 g mer enn ved sist supervektveiing, 82 kg.

De siste to ukene har jeg sykla 210, 8 km. Og siden mine elektroniske leketøy registrerer slikt, 5574 kalorier er borte

Siden sykling er min største motivasjon, kan dere jo tenke dere hvor stilig det er å plutselig klare dobbelt så langt, fortere, og ha så masse krefter igjen!

Her er dagens tur, http://sportstracker.nokia.com/nts/w...ex.do?id=99737

Men nå er det altså bråstopp, og det er kjipt. Men når jeg er på to hjul igjen, er det varmt i været, og goretex og ull er mer som en vond drøm.

God tur til alle som leser

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 02:43   #30
Zaphirre
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 44
Zaphirre er på en erverdig vei

Jeg følger denne her : Det funker, virkelig...

http://www.fourhourworkweek.com/blog...le-in-4-weeks/

Zaphirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-fourhourworkweek Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 11:21   #31
Bulldog
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Zaphirre, her.

Jeg følger denne her : Det funker, virkelig...

http://www.fourhourworkweek.com/blog...le-in-4-weeks/

Ser ut som en bastardisert HIT protokoll... Absolutt ikke noe jeg ville anbefalt til folk som er uerfarne med styrketrening. Men funker gjør det.

Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 20:00   #32
Zaphirre
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2008
Alder: 44
Zaphirre er på en erverdig vei

Jeg følger den ikke til punkt og prikke kanskje, men jeg trener på den måten, et sett, der jeg sliter ut muskelen totalt i løpet av settet. Starter tungt, og lettere og lettere. Når typen har blitt endel sterkere så skal jeg følge den til punkt og prikke. Men det tar nok et halvt år elns tipper jeg, da han ikke har løftet vekter før. Men det funker, kiloene renner av og musklene blir bare større og større. Er noe med den seeeene bevegelsen pluss endring i vekt som bare gjør det for meg.

Zaphirre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert-fourhourworkweek Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Italiatur - hvordan skal dette gå?? Henriksmamma Ketolysekuren 4 29-03-07 13:08
Hvordan er legen din? Snikende Saccosekk Lavkarbo generelt 11 10-11-06 11:10
Forskjell på fett & muskler Nille Trening 11 14-09-05 22:11
Kg. vs. mål i cm.. Hvordan henger det sammen? mofe Lavkarbo generelt 5 21-04-05 11:58

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:40.