Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Jeg trenger litt hjelp

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-08, 15:46   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Jeg trenger litt hjelp

Har en pk med nakkekoteletter som jeg vil steke opp i ovnen uten noen form for sauser eller fløte. ER det greit å brune dem fort i panna med krydder og så ha de i en ildfast form 1-1/12 time på ca 200 grader. Noen som har prøvd. Har jo stekt koteletter i ovnene flere ganger, men da med div. sauser ol. Nå tenkte jeg å steke opp litt så det kun er å varme opp. Har laget meg en meny som jeg skal følge hver dag nå i 1 uke, kjedelig med siste håp for å få vektnedgangen på gli....................

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 16:09   #2
ninniaasen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Svelvik
Alder: 50
Innlegg: 30
ninniaasen er på en erverdig vei

Sv: jeg trenger litt hjelp

Jeg har stekt koteletter i ovnen fler ganger, lagt de i langpanne med bare litt vann i, og heller stekt de etterpå i pannen.. Og lagt de i kjøleskap, og spist dagene etterpå.. Vet ikke om det var dette svaret du ville ha men....

ninniaasen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 16:09   #3
ninniaasen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Svelvik
Alder: 50
Innlegg: 30
ninniaasen er på en erverdig vei

Sv: jeg trenger litt hjelp

Hva slags meny har du laget deg forresten ?

ninniaasen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 16:17   #4
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: jeg trenger litt hjelp

Meny
Frokost: Omelett av 2 egg, 2-3 skiver bacon
Lunsj: Salat med tunfisk (bladsalat, agurk, paprika, rødløk, totalt 200 gr + en boks tunfisk i olje) eller 1 nakkekotelett med salat
Middag: 1 nakkekotelett, blomkålstappe av 200gr blomkål + 100 gr meierismør. eller smørdampa grønnsaker
Kvelds: 2 skiver strandaskinke med 2 skiver ost

Drikke 3 liter vann

Ups.... glemte å si at jeg tar 1 ts cocosa før vært måltid


Sist redigert av Livsglede : 06-04-08 kl 17:55.
Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 16:24   #5
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: jeg trenger litt hjelp

Jeg hamstret koteletter på Obsen denne uka, stekte dem i dag... Krydret dem, brunet dem i panna på sterk varme (type biffvarme, nøttebrunt smør) og inn i ovnen i ildfast form på 200 grader i 15-20 min. En time blir kanskje litt lenge? Jeg fant dette på matprat.no

Jeg la kryddersmør i mellom de, det var ikke så verst det.

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 16:25   #6
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: jeg trenger litt hjelp

http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?artid=7308

Her fant jeg det, stekte de uten grønnsaker da

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 17:34   #7
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: jeg trenger litt hjelp

Det er marmorert fett i nakkekoteletter, så de blir ikke så tørre. Har ofte opplevd at kotelettene blir litt "trevlede" og vet ikke hva det skyldes. Steker de på høy varme til de blir brune, legges i liten langpanne, koker ut av pannen med litt vann som helles over og dekker pannen med folie. Stekes på 175 g i ca 1 time.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 17:39   #8
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: jeg trenger litt hjelp

Nå har jeg stekt nakkekotelettene med salt,pepper og løkpulver, kokt ut panna og hatt noen klatter smør i bunnene av an ildfastform, helte over sjyen og dekket forma med aluminiumsfolie. Står nå i ovnen på 200 grader. Lar dem stå i minst 1 time, for da blir de iallefall møre. Nam, nam.... mat klar for imorgen

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:46   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: jeg trenger litt hjelp

høres godt ut

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 21:29   #10
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: jeg trenger litt hjelp

er digg det...så blir det litt kjøtt tilovers skjærer du det av, legger med litt grønnsaker og fløte og flådde tomater i en fom i ovenen en liten time...mmm

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:47   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger litt hjelp

Nam,nam det ble godt det. Har tatt opp en pk til med 1,5 kg nakkekoteletter som skal stekes imorgen eller tirsdag Blir mye nakkekoteletter og omelett + salat og grønsaker denne uka. Skal kutte ut fløte, baconsvor, kunstigsøtning osv... kun kjøre en basic meny i 1 uke og så øke en ingr. avgangen. Er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lei av å ikke gå ned selv om jeg er i ketose. Har innført 1 ts med cocosa før hvert måltid, så nå er jeg spent før veiing på fredag Ha en strålende uke alle ketolysere

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no