Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Skal vi være så mette?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-08, 10:48   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Skal vi være så mette?

Jeg er så mett med denne maten... Er det riktig? Har ikke holdt på lenge nok til at jeg kan se store variasjoner på vekta enda, gikk av to og en halv den første uka, deretter står det litt stille de siste dagene.

Men jeg er jo så mett. Er det riktig?

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 10:54   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi være så mette?

Du skal spise deg passe mett, ikke stappmett

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:35   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi være så mette?

Er det noen grunn til at du spiser deg SÅ mett?
Hvor mange ketogene måltider spiser du?... og hvor mange ED produkter?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:46   #4
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Skal vi være så mette?

Jeg spiser meg egentlig ikke så mett med vilje da
Det er mer at jeg føler meg mettere og mettere i lange tider etter at jeg har spist.

Jeg spiser typisk 1 sjokofrokost til frokost, mat til lunsj og middag og i ED til kvelds. Legen mente jeg godt kunne spise enda en ED per dag, men det blir altfor mye, det får jeg ikke i meg.

Mat består typisk av grønnsaker og noe av egg eller kjøtt eller fisk. I dag var det eggerøre av tre egg og noen skiver spekeskinke, sammen med grønt fra liste 1 og fire cherrytomater til.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 12:59   #5
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Skal vi være så mette?

hehe... det bare skjer sammen med ketosen

men er mindre sulten i ketose, får forklaringen ligger sikkert der.
syns hvis du føler deg METT... så kan du kutte ned til to egg?

To egg til ett måltid, 150 gr kjøtt eller fisk til middag og lovlige grønnesaker, er det jeg er rådet til.

jeg har også problemer med å få i meg 5 måltider... Er ikke sulten, men er ikke mett heller... tden og lysten skal jo også strekke til

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 06-05-08, 13:09   #6
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Skal vi være så mette?

Ja - det er det som er forskjellen. Jeg er jo ikke sulten mer. Men merker jo at tanken på mat er der likevel... Men den demonen akter jeg ikke å gi etter for!

Jeg går ned litt i mengde mat jeg. Kanskje det går greiere. Ellers får jeg kutte lunsjen ned til et ED måltid isteden. Vil ha resultater....

Problemet er nok at jeg lager en stor eggerøre, også sneier jeg bare av et stykke når jeg pakker matpakka. Skal heller ha en reserveløsning i veska hvis jeg får for lite og se om det fikser seg da.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 07-05-08, 20:06   #7
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Skal vi være så mette?

Nå har jeg gått over på mindre mat av gangen og er ikke så mett lenger. Føler meg lettere og bedre allerede.

Gikk ikke utover treningen heller - iallefall ikke foreløpig.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no