Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tyggegummi man kan spise ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-05-08, 12:10   #1
emma1
Medlem

emma1 sin avatar

Medlem siden: May 2008
emma1 er på en erverdig vei
Question

Tyggegummi man kan spise ...

Hei!

Er det noen av dere som vet om noen tyggegummi-sorter som man kan spise når man går på Ketolysekuren? Som ikke inneholder de søtningsstoffene som omdannes til sukker i kroppen?

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 12:57   #2
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Tggegummi man kan spise...

Søtningsstoffer som omgjøres til sukker i kroppen?!?!?!?????????!!! Her er det tydeligvis noe som har gått meg hus forbi - kan noen vennligst oppklare? Hvilke søtstoffer er det som omdannes til sukker i kroppen?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 14:08   #3
emma1
Medlem

emma1 sin avatar

emma1 er på en erverdig vei

Søtningsstoff som omdannes til sukkerarter i fordøyelsen er SORBITOL.

Søtningsmidler som ikke omdannes til sukkerater er laget på grunnlag av bl.a.: sakkarin, aspartam, cyclamat og acesulfam. Det er disse søtningsmidlene du kan benytte når du går på ketolysekuren.

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 21:31   #4
Marita
Seniormedlem

Marita sin avatar

Medlem siden: May 2005
Alder: 40
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Vi skal vel unngå både sorbitol og xylitol, mener jeg å ha lest.. derfor det er lite tyggistygging på folk her, tror jeg

Gammel 22-05-08, 21:44   #5
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Tyggegummi man kan spise...

jeg pleier ikke "spise" tyggegummi jeg...

men tar en bit ekstra når jeg har behov, tenker ikke så mye på det

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 23:08   #6
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Tyggegummi man kan spise ...

Har sluttet med tyggis etter ketolysestart her jeg, men overlever ved hjelp av munnspray er den friske pusten som var det viktige for meg. Tyggebehov har jeg egentlig ikke.

Gammel 22-05-08, 23:36   #7
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av
Smile

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

Foseid fra spisdegslank.no skriver om xylitol at:
"det opptas bare delvis i kroppen (noe som er forklaringen på at den virker lakserende) Du kan regne med at 50% passerer uten å bli absorbert. Xylitol har en GI på kun syv, noe som gjør at den har en ubetydelig invirkning på blodsukkeret. 1 gram xylitol inneholder 4 kcal, hvorav kun 50% absorberes (dvs en nettoeffekt på 2 kcal)"

Foseid sine retter er jo søtet med xylitol og det er en ketogen diett. Kan skrive under på at man er i ketose på den så da kan det nok brukes

I denne tråden sa de at det skulle komme en oppdatert liste over lovlige søtningsmidler

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 23:39   #8
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=xylitol

Tror mor Stine hadde funnet ut at Extra tyggegummi bare har xylitol og ikke sorbitol og da muligens er tillatt...???

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Kan man få noen skader av og spise maks 20 karbo og 1000 kalorier om dagen? Aadna Lavkarbo generelt 12 27-09-06 18:57
Digitale skiller - hjelp meg? :) silje Generell diskusjon 29 18-04-06 20:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:15.