Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Manic Monday Motivasjonstråd

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-05-08, 22:08   #26
mariusmor
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Tittei... syntes vi er flink jeg. dagen i dag har vært helt forferdelig, men det skyldtes ikke maten, men en kombinasjon av syke unger og en stor diskusjon med ei mamma(jeg aldri skal prate med mer)hehe. nok om den saken.

føler meg i veldig bra form og ser at vekta stadig kryper nedover.utrolig artig. sist gang jeg begynte på kuren så holdt jeg faktisk kun ut en uke forde jeg var så plaget med svimmelhet og slapphet. måtte bare droppe det da for å kunne fullføre jobben min. ser noen av dere har disse symptomene nå.

i dag har jeg spist liksom mousakka til middag. det er kjempegodt. til dere som er søtsjuk. tar dere krom?? det funker faktisk på meg. og jeg er/var skikkelig sjokomann altså. så jeg har funnet ut at når jeg greier å droppe sjkoladen så skal jeg jammen klare å droppe røyken og...

mye fjas på meg i kveld,men men dere overlever vel det-

ha en fin kveld videre.

nb: skal vi veie oss på mandag eller? og legge det under tråden her.

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 22:47   #27
søt uten sukker
Medlem

søt uten sukker sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 54
søt uten sukker er ny på veien

Bamse: får håpe loppefrøene virker da!
Hvis ikke ville jeg kjørt på med andre avføringsmiddler bare for å komme i gang.. Og 400g er ikke dårlig.. Bare vent til du har fått vært på do

Jeg har holdt meg fint med kosten i dag.. Har hatt en liiiten utskeielse iflg induksjon: ca 2ss m lavkarbo/ hjemmelaget is..naboens.. m litt bær i.. Var ikke mye, men hjalp jammen på slappheten. Var nok det jeg trengte.
Spent på vekta i morgen også jeg. Føler at jeg har spist litt mye i dag. Vært litt sulten og fysen, pms kanskje.. spennende å se i morgen tidlig. Men skikkelig veiing mandager er jeg klar for

søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 06:11   #28
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Alder: 45
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av mariusmor, her.

i dag har jeg spist liksom mousakka til middag. det er kjempegodt. til dere som er søtsjuk. tar dere krom??

nb: skal vi veie oss på mandag eller? og legge det under tråden her.

Har hørt man ikke skal ta krom når man ammer - kanskje du vet?

Jeg prøver jo ikke lavkarbo primært for å gå ned i vekt da, men for å bli kvitt en del helseplager, men jeg skal ikke stikke kjepper i hjulene om dere vil legge inn vekt (og fettprosent?) her. Må kjøpe meg en vekt først da, nå veier jeg meg kun når jeg er hos legen, og det er heldigvis ikke hver uke...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 07:12   #29
*ellabellami*
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
*ellabellami* er på en erverdig vei

Jeg gikk ned myye første uke, men denne uken har jeg ikke veid meg mer enn veiedagen som var på mandag.. og kommer ikke til å veie meg før på mandag heller.. med denne uken, så må jeg være glad bare jeg ikke går opp i vekt

Frokost idag: to hardkokte egg med smør til + vann + tbl.
Lunsj: Rømmegrøt (skal prøve å lage Ziggy's rømmegrøt)+ vann + tbl
Middag: Stekt kyllingfilet, med salat. +vann + tbl
Kvelds: ??

Ha en fin dag dere
Jeg og lille jenta mi har fri idag, og skal bare kose oss

*ellabellami* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 07:58   #30
søt uten sukker
Medlem

Må jo være veievalg da. Ikke tvungen veiing. For de av oss som skal ned i vekt er jo vekta masse i fokus og motivasjon, men det viktigste vi har sammen er jo felles kostholdsplaner, nemlig lavkarbo av et eller annet slag. Og hvorfor man har lagt om til lavkarbo om det er helse eller vekt eller begge deler spiller ingen rolle. Sammen skal vi stå uansett

Selv er jeg sykelig opptatt av vekta om dagen. Eksempel i dag: Det første jeg vanligvis gjør om morgenen: På do og tisser, veier meg...I dag var doen opptatt, og jeg tenkte at jaja. Kan jo ikke være så stor forskjell så jeg gikk rett på vekta. Hadde gått opp 500g fra i går Ooooh.. Tenkte jeg.. kjenner at jeg har litt vann i kroppen, og prøvde å roe meg med dette. Etter tissing går jeg på do igjen.. De 500g er borte Kan jo ikke ha tisset 500g?? 2-3dl kanskje men?? Okay tenkte jeg.. vekta har ikke gått opp men står ihvertfall stille fra i går. Den er grei.

Så... tar meg en morgen kaffe. Dette setter ofte igang systemet mitt.. så..på do igjen.. Og gjett hva jeg da syntes jeg måtte sjekke...VEKTA... -OG jeg hadde gått ned hundre gram.. Men det betyr at jeg faktisk har vært på vekta 3 g før kl 8 i dag.. inkl av og på med klær 2 ganger.. Litt sprø jeg...

Gammel 30-05-08, 08:07   #31
søt uten sukker
Medlem

Red face

Doprat

Tenkte jeg skulle legge inn noen ord om avførings betraktninger
Litt til ære for deg, da Bamse Håper du får en god do-dag ( ja, vet jeg har dårlig humor...)

Jeg har igrunnen alltid hatt en treg mage. Dvs at det kan gå mange dager i mellom hver gang jeg er skikkelig på do. Og når jeg er der tar det laaaang tid. Har brukt så mye "trykke-krefter" at jeg har til tider trykket ut deler av tarmen.. MEN... etter at jeg begynte på lavkarbo kost, er hverdagen en HEEELT annen! Hyppigere på do, kjenner bare at jeg får litt mageknip, vips 1 min på do, med løs avføring..

Min venninne var akkurat som meg.. da hun startet på lavkarbo, fikk hun skikkelig forstoppelse. Hun var nesten ikke på do på over 2 uker. Prøvde masse div avføringsmidler ingenting virket. Hun var redd hun var så forstoppet og full av dritt.. ( )min dårlige humor igjen... at hun skulle begynne å kaste opp avføring.. ja...det går an... Men heldigvis..det ordnet seg til slutt.. nå har hun blitt som meg..
Nabokona derimot.. hun har begynt å skite hvit / lysgrå avføring... må være gamle slaggstoffer?? Ja.. man skal høre mye...

HA EN GOD DO- DAG FOLKENS

Gammel 30-05-08, 08:13   #32
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Det er lett for å bli litt manisk ja.. Derav trådnavnet.. Husk at vekten kan variere ganske mye, avhengig av om man har gått på do, har spist litt mye salt etc., - jeg ville ikke hengt meg opp i svingninger på noen hundre gram - særlig for kvinner vil jo vekten variere (menstruasjon mv.).

Gammel 30-05-08, 08:42   #33
Bamsen
Juniormedlem

Bamsen sin avatar

Hvor: Oslo
Alder: 48
Bamsen er på en erverdig vei

Sv: Doprat

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

Tenkte jeg skulle legge inn noen ord om avførings betraktninger
Litt til ære for deg, da Bamse Håper du får en god do-dag ( ja, vet jeg har dårlig humor...)

Jeg har igrunnen alltid hatt en treg mage. Dvs at det kan gå mange dager i mellom hver gang jeg er skikkelig på do. Og når jeg er der tar det laaaang tid. Har brukt så mye "trykke-krefter" at jeg har til tider trykket ut deler av tarmen.. MEN... etter at jeg begynte på lavkarbo kost, er hverdagen en HEEELT annen! Hyppigere på do, kjenner bare at jeg får litt mageknip, vips 1 min på do, med løs avføring..

Min venninne var akkurat som meg.. da hun startet på lavkarbo, fikk hun skikkelig forstoppelse. Hun var nesten ikke på do på over 2 uker. Prøvde masse div avføringsmidler ingenting virket. Hun var redd hun var så forstoppet og full av dritt.. ( )min dårlige humor igjen... at hun skulle begynne å kaste opp avføring.. ja...det går an... Men heldigvis..det ordnet seg til slutt.. nå har hun blitt som meg..
Nabokona derimot.. hun har begynt å skite hvit / lysgrå avføring... må være gamle slaggstoffer?? Ja.. man skal høre mye...

HA EN GOD DO- DAG FOLKENS

...hahaha...nå fikk jeg meg en god latter på fredagsmorgenen, en super start på helgen! Takk

Bamsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på testnivå Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 09:51   #34
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Fikk et anfall av energi nå i morgentimene, og har tatt meg en liten styrkeøkt og 15 minutter på stepen. Nå venter jeg bare på at prinsen skal sovne skikkelig, så tar jeg meg kanskje 20-30 minutter til med step. Er kanskje ikke den beste treningen akkurat, men har ikke all verdens treningsutstyr her hjemme, så får gjøre det beste ut av det jeg har. Skulle gjerne hatt en løpemaskin (og større leilighet), men får vel skaffe meg en joggevogn i stedet.. Blir iallfall tur, litt senere. Tror det skal bli en fin dag!

Hvordan er det med dere andre - trener dere noe eller fokuserer dere mest på kostholdet?

Gammel 31-05-08, 19:46   #35
søt uten sukker
Medlem

Prøver å både trene og ha fokus på kostholdet.. Trenet 45 min spinning i går.. ikke værst til å være meg. Spist i dag: kyllingvinger, mer kyllingvinger og litt agurk. Til middag har jeg spist lefsene til mama lupes. NAM!! Det var bare sååå deilig.. hadde kjøttdeig, ost og salat til, med tacosaus og krydder...

Fikk nemlig lappen i går om at maten jeg hadde bestilt på nettet var kommet. Hadde bestilt 2 pk pita og 2 pk lefse.. URK!! fikk sjokk... regningne var på 404,-.... men når jeg spiste lefser i dag var det vært hver eneste krone..

Gammel 31-05-08, 20:02   #36
*ellabellami*
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
*ellabellami* er på en erverdig vei

Jeg prøver å trene litt også, men det har ikke blitt så veldig mye av det for å være ærlig..

Idag har vi vært på farten en del, så da merker jeg at det er litt vanskeligere

Har spist idag:
en halv atkinsbar
en pølse med ost og bacon
to pølse og oste muffinser som jeg har funnet oppskrift på her
og nå skal jeg spise litt ostelasagne og salat

Ikke spist optimalt ketolyse idag.. men, men..

Kjenner jeg kvir meg til mandag, håper virkelig jeg har gått ned litt, om bare noen 100 gram...

Har dere andre fast veiedag??

*ellabellami* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-08, 20:03   #37
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

NYYYYYYYYYYYYYYYYY UKE folkens! Motivasjonen fortsatt på topp?

Gammel 02-06-08, 20:51   #38
mariusmor
Medlem

motivasjonen på topp her...artig dette. kiloene renner av..hehe. veide meg i dag og det var ned nesten 2 kg på ei uke. i tilegg har jeg mens så mulig det er enda mer....................

sliter litt med å få nok fett. må forske litt på det. hva gjør dere?

er ute av ketose da. mulig det kan være pga mens, men har en misstanke om at grillinga i helga står bak. men, men det er bare å fortsette å stå på.

ha en fin kveld:

Gammel 02-06-08, 20:57   #39
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Gratulerer Mariusmor - 2 kg på en uke er jo strålende! Jeg lider av fettangst, så jeg er ikke den rette til å svare på spørsmålet ditt..

Kan man komme ut av ketose pga mens? Hvorfor det, i så tilfelle?

Gammel 02-06-08, 23:32   #40
mariusmor
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Nike, her.

Gratulerer Mariusmor - 2 kg på en uke er jo strålende! Jeg lider av fettangst, så jeg er ikke den rette til å svare på spørsmålet ditt..

Kan man komme ut av ketose pga mens? Hvorfor det, i så tilfelle?

vet ikke om en kommer ut av ketosen, men leste ett eller annet sted at mens kunne ha innvirkning på keto stixene,mao at de ikke ga utslag eller noe sånt...men er temelig ny så veit jo ikke.

Gammel 04-06-08, 22:46   #41
søt uten sukker
Medlem

Hei alle sammen!

Har vært bortreist noen dager, derfor lite å høre fra meg.. Mandags morgen var vekta kjempe fin!! Hadde gått ned 2 kg. Reiste så på kurs til Oslo i 2 dager... Var kjempeflink med maten, spiste bare lavkarbo. Men.... det var dette med kosen da... Ble tilsammen på disse to dagene 5 glass hvitvin (tørr) og to lavkarbo øl. Mandagkveld tok pms meg skikkelig på senga, og sendte meg rett inn på 7elleven hvor jeg kjøpte en topp ris sjokolade.. Dette kan IKKE anbefales... Vekten er 2 kg opp. Okay at jeg snart skal ha mensen men... dette var da veeeeldig synes jeg..snufs.. Håper jeg nå har lært...

Gammel 04-06-08, 22:50   #42
søt uten sukker
Medlem

PS.. må bare fortelle: Jeg har nå også prøvd disse mamalupes tortillaene, og pita fra lavkarbo cafe.. Fikk sjokk da jeg skulle hente pakka på posten. 400,- for 2 av hver pakke.... Nå som jeg har smakt og spist av både pita og lefser kan jeg bare si: Det var verdt hver eneste krone...

Gammel 04-06-08, 22:52   #43
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hei Nike, vi har sjekka hos oss før og det er ok med krom for deg.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 05-06-08, 04:22   #44
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei Nike, vi har sjekka hos oss før og det er ok med krom for deg.

Flott - takk skal du ha

Gammel 06-06-08, 14:17   #45
LilleMill
Medlem

LilleMill sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Alder: 42
LilleMill er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av søt uten sukker, her.

PS.. må bare fortelle: Jeg har nå også prøvd disse mamalupes tortillaene, og pita fra lavkarbo cafe.. Fikk sjokk da jeg skulle hente pakka på posten. 400,- for 2 av hver pakke.... Nå som jeg har smakt og spist av både pita og lefser kan jeg bare si: Det var verdt hver eneste krone...

Bestill heller hos www.netrition.com

Jeg bestiller 10-11 lefsepakker, til rett under 200 kr, og betaler 300-350 kr i frakt.

Da får du ti pakker til 550 kr ca. Mye billigere.

5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 16:08   #46
LilleMill
Medlem

LilleMill sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Alder: 42
LilleMill er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Bestill heller hos www.netrition.com

Jeg bestiller 10-11 lefsepakker, til rett under 200 kr, og betaler 300-350 kr i frakt.

Da får du ti pakker til 550 kr ca. Mye billigere.

12 pakker får man til under 200 kr nå faktisk. Pluss frakt.

5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-08, 21:39   #47
lykkeliten
Medlem

Hvor: vakre Trondheim:)
Alder: 39
lykkeliten er på en erverdig vei

Heisann
Slenger meg på her jeg viss det er greit? Begynte på ketolyse kuren 26. mai 2008,og til nå har det gått ganske så bra Har bare hatt en veing,sist tirsdag,og vekta viste minus 1,9 kg
Men,nå har jeg altså blitt svak for Aktins barene,kjempe gode joHar også spist litt bacon chips med 0,5 karbo i,så blir spennende å se vekta på tirsdag.
Fokuserer mest kostholdet,men har gått turer nesten hver dag da

..Lykkeliten er vei mot et lettere liv..
lykkeliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 06:38   #48
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Etter en forholdsvis god treningeuke med et helt forferdelig kosthold, anser jeg meg ferdig med alle sprekkene. Det er ingen vei utenom, og denne gangen skal jeg ta ondene ved roten og ikke lure meg selv. Er man en "smake litt vil ha mer vil ha mye vil ha enda mer"-person, da få man la være å smake. På søte KH, that is. Så nå skal jeg legge av meg alle store ord og bare GJØRE. Blir grønn frokost idag

Gammel 16-06-08, 20:52   #49
millehimmel
Nytt Medlem

millehimmel er på en erverdig vei

slenger meg på jeg og... i morgen begynner jeg.. har ikke hatt noe særlig motivasjon!! men har lagd omelett med litt fløte soltørket tomater i olje ost og litt bacon til å ha til frokost i morgen.og lunch. litt vanskelig å gjennomføre på jobb da alle har så i mot lavkarbo på avd min.... blæ. tenkte jeg skulle lage noen lapper av lavkarbo melet jeg har kjøpt! håper det smaker godt..

millehimmel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke helt ennå Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 21:03   #50
Nike
Seniormedlem

Nike sin avatar

Hei og velkommen!

Har vært litt labert her i det siste, men det tar seg sikkert opp! Ser du ikke har bestemt deg for noe spesielt opplegg ennå - du kan jo gå for generell lavkarbo inntil videre (hvis det da er slik at du ønsker å følge et fast opplegg). Hva er målene dine da? Ofte er det lettere å finne motivasjon om man har klare, realistiske mål.. Og lettere å finne et kosthold som passer for deg.. Men det vet du sikkert.. Lykke til med start i morgen - husk man kan ikke ta mer enn en dag av gangen..

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.