Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Manic Monday Motivasjonstråd

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-08, 20:59   #51
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Hvor er det blitt av alle sammen? Har jo stilnet helt her jo! Regner med det er fordi alle gjør det aldeles strålende og motivasjonstråd dermed er overflødig..?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 22:14   #52
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

joda, er her jeg. men må innrømme at jeg har vært sløv den siste tida. alt for mange bursdager og avslutninger...ingen unnskyldning, men sånn er nå saken. begynner på ny giv i dag...e pokker så irritert på meg selv. lurer litt på og droppe den derre ketose greia , men spise generell lavkarbo istedet. vil nå tro at vekta vil gå ned likevell. noen som vet?

stortrives igrunn med lavkarbo, men sliter litt når pengene er tom i slutten på måneden. lavkarbo behøver jo ikke å være så dyrt, men det er liksom litt lettere å ta ei brødskive for det har vi jo liksom alltid...

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 06:14   #53
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Selvsagt fungerer det med generell lavkarbo også, men hvis det primært er vektreduksjon man er ute etter, må man passe på og justere fettinntaket ift KH.. Dersom man ikke trives med ketogen kost er det vel like meningsløst å tvinge seg til å holde dietten som det er å tvinge seg ned i vekt med andre dietter. Å legge om livsstilen på permanent basis er jo ikke gjort over natten, så det er ingen grunn til å være så hard mot deg selv. Jeg tror det er viktig å ha et kosthold der man blir befridd fra fokuset på mat (kan/kan ikke spise) - veldig mange opplever jo det på ketolyse, men det er da intet nederlag om man ikke gjør det - det finnes andre metoder vet du
Samtidig - kan det være det at du ha inntatt en del KH (bursdager etc) i det siste som har trigget KH-behovet, slik at generell lavkarbo virker mer forlokkende enn ketose? Du finner nok uansett ditt spor igjen, enten du går for det ene eller det andre! At det er litt hardt for lommeboken vet jeg det meste om, men jeg tenker som så at på lang sikt er investering i egen helse også en økonomisk investering...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 08:07   #54
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Jeg har lyst til å skrive inn her

Ikke fordi jeg sliter med motivasjonen - den er helt fin igrunnen. Jeg trives med lavkarbomat og for tiden er ketosen helt fin også.

Men jeg er litt småfrustrert over eurodietten jeg går på. Jeg gikk fort ned i fase 1/2, tok av ti kilo. Men det var et h******. Maten i produktene var ikke noe problem, jeg slet ikke med smaken eller noe sånt, men jeg var så utrolig sulten hele tiden. Det ble rett og slett for lite mat for meg tror jeg. Var kald og sliten også.

Nå spiser jeg ett til to ed måltider per dag og tre måltider med ketogen kost. Det fungerer mye mye bedre for meg. Energien er bedre, jeg orker å trene igjen og ikke minst - jeg får sove skikkelig.

Menneh... Da går ikke vekta ned da - såklabert

Jeg er dermed litt i tvil om jeg skal gå tilbake og plage meg ned et stykke igjen med mer ed mat eller om jeg skal fortsette slik det er nå og se om det løsner igjen snart.

Skal på ferie til uka, så jeg heller mest mot standard ketogen kost til jeg er ferdig med ferien også heller en skarp ed periode igjen da, men samtidig så skulle jeg så innmari gjerne kommet ned til dit hvor jeg kan få fiksa huden på magen snart...

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:09   #55
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Du er ikke bare inni et platå da? Altså at det ikke tenger å være kosten det er noe galt med? Et kosthold som gjør at du sover dårlig, ikke klarer å trene og går sulten og miserabel, kan da ikke ha mye for seg.. Det minner mest om tradisjonelle sultekurer, som selvsagt gjør at man går ned i vekt, men man skal da leve og? Ser på tickerene dine at du allerede har gått ned veldig mye - da er det gjerne bare naturlig at kroppen ikke slipper resten like velvillig. Har du gitt kroppen tilstrekkelig tid til å tilpasse seg både aktivitetsnivå og kosthold? Selv om jeg ikke har vært i din situasjon, vet jeg ganske mye om å ikke være komfortabel i egen kropp, og å være utålmodig på resultatene. Ofte er det slik at jo nærmere målet man er, jo mer utålmodig blir man. Og jo mer innbitt prøver kroppen å motarbeide oss.. Kanskje du rett og slett skal la kroppen hvile litt - tenke at du heller skal holde vekten i ferien, så kan du heller ta i et tak etterpå. Bare noen tanker.. Synes det står stor respekt av hva du har klart jeg!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:38   #56
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Hei nike :-)
Jo, jeg tror nok ikke det bare er platå som gjør at vekta ikke daler mer - på ed spiser man helt ned i 750 kalorier per dag, så da stuper jo kiloene uansett hva man finner på...

Men jeg kjente at sånn kan jeg ikke ha det. Treningen min er viktig for meg, og jeg nekter å gå rundt sulten og frossen i et kappløp mellom motivasjon og vektnedgang mens bena kjennes som bly. Så legen satte meg opp til fase tre der jeg er nå. Der trives jeg jo kjempefint - det er også mye mer kalorier, også begynner jeg å kjenne trangen og overskuddet til trening igjen. Men med mer kalorier - ikke så mye vektnedgang.

På den annen side - jeg har slitt litt med at jeg har kommet ut av ketosen et par ganger siden jeg la om også, så det kan også godt være det som gjør at vekten står litt akkurat nå. Jeg tar det egentlig med ro jeg. Ser at ketosen er fin igjen nå, og det sammen med at jeg trives med maten og er glad i å trene igjen skal nok gjøre susen etterhvert. Jeg ser jo i speilet også at det skjer ting med meg.
Så foreløpig har jeg vel lagt meg på at nå over sommeren skal jeg konsentrere på å overvåke at ketosen holder seg sterk og fin - jeg fant ut at jeg går ut av ketose veldig lett, den ene gangen var det ikke mer enn kjøttdeig krydret med taco-krydder som gjorde det, og på å ha det fint og bra.

Jeg har jo levd lavkarbo i mange år, men ikke så langt ned som i ketose, så den ser det ut til at kroppen trenger litt tid på å skjønne seg på. kroppen min er igrunnen litt treg den fra naturens side :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 12:08   #57
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Oi, 750 kalorier er jo fryktelig lite! Er det virkelig heldig? Skjønner godt at kroppen (og hodet) ikke trives på det! Forøvrig virker det som du har fornuftige nok tanker selv, så da skal ikke jeg drive å psykologisere.. Tror det er viktig, også for varig vektnedgang, å ligge på et nivå som gjør at man kan opprettholde eller bygge litt muskelmasse og. Og så er det så godt for hodet å få bevegd seg litt - jeg merker det veldig selv både på kropp og sinn, om jeg har vært for mye i ro.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 13:26   #58
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Jepp - jeg blir slem og fæl når jeg ikke får trent skikkelig... Pleier å sykle femten mil i uka sånn ca, og nå har det bare vært å gå noen turer. Men etter at jeg fikk i meg mer mat igjen, så er gåingen over i løping, så det er nok ikke lenge før syklelen er på veien igjen også.

Jeg har veldig mye muskler sier legen, har tomgangsforbrenning på 2000 kal, så jeg tror nok ikke ed fase 1 er helt beregnet på sånne som meg. Men denne fasen er veldig fin da. så får det heller ta litt tid.

Men klart - det var jo gøy å suse ned ti og en halv kilo fett på fem uker da, hehe... Men nå er det resten av livet og da har jeg god tid.

Det er igrunnen veldig fint dette forumet her.
Jeg kan sitte og vurdere ett eller annet som jeg ikke får helt tak i - også skriver jeg det her. Da får jeg formulert spørsmålet skikkelig og med hjelp av noen svar så er man plutselig gjennom problemet

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 19:01   #59
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Manic Monday Motivasjonstråd

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jepp - jeg blir slem og fæl når jeg ikke får trent skikkelig... Pleier å sykle femten mil i uka sånn ca, og nå har det bare vært å gå noen turer. Men etter at jeg fikk i meg mer mat igjen, så er gåingen over i løping, så det er nok ikke lenge før syklelen er på veien igjen også.

Jeg har veldig mye muskler sier legen, har tomgangsforbrenning på 2000 kal, så jeg tror nok ikke ed fase 1 er helt beregnet på sånne som meg. Men denne fasen er veldig fin da. så får det heller ta litt tid.

Men klart - det var jo gøy å suse ned ti og en halv kilo fett på fem uker da, hehe... Men nå er det resten av livet og da har jeg god tid.

Det er igrunnen veldig fint dette forumet her.
Jeg kan sitte og vurdere ett eller annet som jeg ikke får helt tak i - også skriver jeg det her. Da får jeg formulert spørsmålet skikkelig og med hjelp av noen svar så er man plutselig gjennom problemet

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no