Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Oppstartsvansker - Vekt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-08, 11:45   #1
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Oppstartsvansker - Vekt

Hei igjen,
Mange spørsmål som dukker opp underveis. Har vært igang med ketolysekuren i litt over en uke nå, og er i fin ketose(stixen er rosa). Spiser godt med fett(ost,cocosa,olivenolje,nøtter mm), litt grønnsaker hver dag og drikker masse vann(3-4 liter). Spiser også vitaminene som følger ketolysekuren.
Har dog ikke gått ned som mye som 1 gram den første uka, og det er vel litt uvanlig? Hva kan dette bero på? Kan det være at jeg spiser for mye? Får nok i meg 2500 - 3000 Kcal hver dag. Hovedsaklig gjennom fett(75-85 %).

Fint med litt forslag angående dette da jeg har 20 "kontor kilo" som jeg gjerne skulle hatt vekk til jul

Lars

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 11:52   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Hva spiser du da? Teller du karbohydrater? Det kan fort bli for mange av dem. Hvor mye nøtter og hva slags grønnsaker spiser du? Enkelte grønnsaker har mye karbohydrater.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 12:11   #3
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Hva spiser du da? Teller du karbohydrater? Det kan fort bli for mange av dem. Hvor mye nøtter og hva slags grønnsaker spiser du? Enkelte grønnsaker har mye karbohydrater.

Hei,
Får ikke for mye karbohydrater tror jeg. Hele poenget med å telle Karbohydrater er vel at man skal påse at man ikke faller ut av ketosen, og jeg er i fin Ketose. Til informasjon så spiser jeg rundt 10 - 15 gram karbohydrater hver dag, gjennom grønnsaker som grønn salat, litt tomat, avokado og brokkoli. Spiser litt nøtter, men ikke i nærheten av det som skal til for å komme over karbogrensen. Får også litt Karbohydrater gjennom Ost og majones, men holder meg til Ridderost og dansk grædd ost som begge inneholder minimalt av karbohydrater.
Mulighens er det ost som spiller et puss her. Har tidligere lest om folk som ikke kan innta melkeprodukter hvis de skal ned i vekt. Noen som kjenner til dette?

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 13:21   #4
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Hei,
Får ikke for mye karbohydrater tror jeg. Hele poenget med å telle Karbohydrater er vel at man skal påse at man ikke faller ut av ketosen, og jeg er i fin Ketose. Til informasjon så spiser jeg rundt 10 - 15 gram karbohydrater hver dag,

Når du er mann skal du spise opp mot 20 gram krabohydrater hver dag. Det kan være til hinder for vektnedgang hvis du ligger under det. At de i all hovedsak skal komme fra grønnsaker vet du jo alt. Ville kutta ned på nøtter og ost samtidig som jeg ville spist mer grønnsaker og sett hva som skjer.

Lykke til!

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 13:53   #5
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Kan jo og nevne at du kanskje spiser for mye. Du skal spise når du er sulten, til du er behagelig mett. Jeg vet at dette ikke er det enkleste til å begynne med. Når man jobber, så må man jo nesten spise når de andre spiser. Jeg oppdaga etterhvert, at jeg var passe mett lenge før jeg trodde. Da er det viktig å stoppe å spise.

Og så er det jo trimmen da. Får du minimum en halv time moderat trim hver dag?

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:09   #6
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Risten, her.

Når du er mann skal du spise opp mot 20 gram krabohydrater hver dag. Det kan være til hinder for vektnedgang hvis du ligger under det. At de i all hovedsak skal komme fra grønnsaker vet du jo alt. Ville kutta ned på nøtter og ost samtidig som jeg ville spist mer grønnsaker og sett hva som skjer.

Lykke til!

Hei,
At for lite karbohydrater kan være til hinder for vektnedgang synes jeg er litt merkelig. Så lenge som vi går på et kosthold som er basert på fett så burde vi strengt tatt ikke trenge karbohydrater i det hele tatt. Kun fett og proteiner.. Så lenge man er i Ketose og får i seg nok fett så skal vel det strengt tatt være nok? eller tar jeg helt feil?
Ost kommer jeg til å kutte vekk igjen(tror det er med på å påvirke humøret mitt også), samt at jeg skal legge til litt grønnsager i hverdagen for å se hva som skjer

Dette vil medføre at fettdelen i mitt kosthold i all hovedsak vil komme fra olivenolje, majones, cocosa, fiskeolje, avokado og litt nøtter(spiser kun i salat). Skulle vel være greit det

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:15   #7
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Risten, her.

Kan jo og nevne at du kanskje spiser for mye. Du skal spise når du er sulten, til du er behagelig mett. Jeg vet at dette ikke er det enkleste til å begynne med. Når man jobber, så må man jo nesten spise når de andre spiser. Jeg oppdaga etterhvert, at jeg var passe mett lenge før jeg trodde. Da er det viktig å stoppe å spise.

Og så er det jo trimmen da. Får du minimum en halv time moderat trim hver dag?

Jeg tror nok at jeg kan spise litt mindre. Er nok ikke helt bevisst på metthetsfølelsen min ennå, og ikke på sultfølelsen heller. Etter en del år med stressende arbeidsliv er min erfaring at man desverre blir mindre sensetiv til slikt. Må nok jobbe litt med å bli kjent med denne igjen....

Mosjon får jeg nok av..Går relativt mye i hverdangen, og trener andre ting på kveldstid. Kjenner jo at forbrenninga er godt i gang. Er varm og god + at jeg blir kjempevarm nå og da Kjennes nesten ut som om man har feber, men dette er en del mer behagelig

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 14:35   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Gi det til utti andre uka. Da kommer "metthetssmellen". Booom, og du er mett og god på halve tallerkenen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 15:04   #9
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Hei,
At for lite karbohydrater kan være til hinder for vektnedgang synes jeg er litt merkelig. Så lenge som vi går på et kosthold som er basert på fett så burde vi strengt tatt ikke trenge karbohydrater i det hele tatt. Kun fett og proteiner.. Så lenge man er i Ketose og får i seg nok fett så skal vel det strengt tatt være nok? eller tar jeg helt feil?

Jeg skal ikke krangle med deg. Men jeg har sett svar fra mannen bak Ketolysekuren, Dr. Andersen på lignende spørsmål der han anbefaler å ikke komme under 15 gram for kvinner og 20 gram for menn. Ikke vet jeg hvorfor, men det blir nå sagt.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 16:05   #10
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Risten, her.

Jeg skal ikke krangle med deg. Men jeg har sett svar fra mannen bak Ketolysekuren, Dr. Andersen på lignende spørsmål der han anbefaler å ikke komme under 15 gram for kvinner og 20 gram for menn. Ikke vet jeg hvorfor, men det blir nå sagt.

Hmmmmm..bra å få belyst dette.. Har lest igjennom noen tråder å sett det samme. På en annen side så har jeg også sett andre svar som mener at karbohydrater er tull. Eneste muligheten er vel uansett å prøve seg frem

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 16:32   #11
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Grunnen for at vi bør ha karbohydrater gjennom å spise grønnsaker er at vi må ha fiber å vitaminer/mineraler....(les økologisk) ellers så bruk mye av omega 3 fra fisk og udo`s choice fra planteriket.

Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 19:32   #12
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Heisann.

2500 - 3000kcal er ganske passe for en moderat aktiv person med rundt 80-85kg mager kroppsmasse (ikke total kroppsvekt). Hvis du ligger i det området så er det ikke grunnen til manglende vekttap. Men jeg syns det er merkelig at du ikke har gått ned noe, for du burde ha mistet noen liter vann uansett.

Og, bare for å gjenta en god ting; spis grønnsaker. They're good for you.

  Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 18:27   #13
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Heisann.

2500 - 3000kcal er ganske passe for en moderat aktiv person med rundt 80-85kg mager kroppsmasse (ikke total kroppsvekt). Hvis du ligger i det området så er det ikke grunnen til manglende vekttap. Men jeg syns det er merkelig at du ikke har gått ned noe, for du burde ha mistet noen liter vann uansett.

Og, bare for å gjenta en god ting; spis grønnsaker. They're good for you.

Hei,
Ja det er litt rart ikke sant. Veide meg i dag igjen, og fant ut at vektnålen fortsatt ikke har rikket seg så mye som en millimeter Er litt i villrede her nå. Spiser tross alt ganske godt, er i ketose, drikker bra med vann, får i meg vitaminer mm.

Drikker litt kaffe(1-2 kopper) i hverdagen, og funderer på å kutte ut dette for å se om det kan påvirke noe. Kutter også ut alt av melkeprodukter en stund. Da blir det olivenolje, cocosa,udo's choice og avocado som står for fett delen.. kan jo funke det og...

Uansett så er ihvertfall formen god. Blodsukkeret er stabilt, og jeg behøver ikke spise hele tiden slik som jeg måtte på mitt "vanlige" kosthold.

Nå er det bare å få litt sving på kiloene også

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 22:54   #14
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Det ser veldig bra ut det du gjør. Kan ikke forstå at dette ikke skal gå rette veien etterhvert.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 09:04   #15
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Kom til å tenke på noe: Stresser du mye?

Stress kan ha veldig negativ innvirkning på vekttap, og i noen tilfeller til og med forårsake vektøkning på tross av riktig kosthold.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 11:07   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Sitat:

Hei,
Får ikke for mye karbohydrater tror jeg. Hele poenget med å telle Karbohydrater er vel at man skal påse at man ikke faller ut av ketosen, og jeg er i fin Ketose.

Det er ikke riktig.
1. man kan spise laaaangt mer enn 20 gram karber om dagen og være i ketose, MEN det betyr ikke at man går ned fordet.
2. Poenget med karbene er at kroppen skal få næringsstoffene den trenger for å drive denne prosessen best mulig vidre. Noen trenger det, noen trenger det ikke=)

Et lite tips er å kanskje legge fra seg den "detta kan jeg" holdningen og høre på råd du får=) Folk flest her som gir råd har holdt på med dette en stund

Ellers så ser det jo ut som at du gjør det meste rett og er kjempeflink, så det løsner nok snart!
lykke til.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 12:55   #17
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.


Et lite tips er å kanskje legge fra seg den "detta kan jeg" holdningen og høre på råd du får=) Folk flest her som gir råd har holdt på med dette en stund

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 13:07   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

var jeg slem der eller?
ikke meninga

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 16:37   #19
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Hei igjen,
Mange spørsmål som dukker opp underveis. Har vært igang med ketolysekuren i litt over en uke nå, og er i fin ketose(stixen er rosa). Spiser godt med fett(ost,cocosa,olivenolje,nøtter mm), litt grønnsaker hver dag og drikker masse vann(3-4 liter). Spiser også vitaminene som følger ketolysekuren.
Har dog ikke gått ned som mye som 1 gram den første uka, og det er vel litt uvanlig? Hva kan dette bero på? Kan det være at jeg spiser for mye? Får nok i meg 2500 - 3000 Kcal hver dag. Hovedsaklig gjennom fett(75-85 %).

Fint med litt forslag angående dette da jeg har 20 "kontor kilo" som jeg gjerne skulle hatt vekk til jul

Lars

Du kan ha mye sukker i blodet - det må ut før du vil få full effekt av det å være i ketose. ( Ps- er du insulinresistent ?)

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 17:11   #20
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Hei igjen,
Mange spørsmål som dukker opp underveis. Har vært igang med ketolysekuren i litt over en uke nå, og er i fin ketose(stixen er rosa). Spiser godt med fett(ost,cocosa,olivenolje,nøtter mm), litt grønnsaker hver dag og drikker masse vann(3-4 liter). Spiser også vitaminene som følger ketolysekuren.
Har dog ikke gått ned som mye som 1 gram den første uka, og det er vel litt uvanlig? Hva kan dette bero på? Kan det være at jeg spiser for mye? Får nok i meg 2500 - 3000 Kcal hver dag. Hovedsaklig gjennom fett(75-85 %).

Fint med litt forslag angående dette da jeg har 20 "kontor kilo" som jeg gjerne skulle hatt vekk til jul

Lars

Du har vel lest den klistrede tråden om stagnasjon i vekttap?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043
Der står det bl.a.:
"Du er ikke helt alene, når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker for å skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler."

Ellers tror jeg det er flere (meg selv inkludert) som ikke opplever det forventede dramatiske vekttapet på ketolysekuren. Det gjelder å prøve seg frem, som du har vært inne på, og finne ut av hvordan de ulike matsortene virker på en selv. En må være tålmodig og holde ut, så løsner det nok etterhvert. Men det er nok lurt å innstille seg på at det kan ta tid …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 22:33   #21
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Lars'ern, her.

Jeg tror nok at jeg kan spise litt mindre. Er nok ikke helt bevisst på metthetsfølelsen min ennå, og ikke på sultfølelsen heller. Etter en del år med stressende arbeidsliv er min erfaring at man desverre blir mindre sensetiv til slikt. Må nok jobbe litt med å bli kjent med denne igjen....

Mosjon får jeg nok av..Går relativt mye i hverdangen, og trener andre ting på kveldstid. Kjenner jo at forbrenninga er godt i gang. Er varm og god + at jeg blir kjempevarm nå og da Kjennes nesten ut som om man har feber, men dette er en del mer behagelig

2500 til 3000 kan faktisk være i meste laget for å gå ned i vekt. Tror jeg ville lagt meg på maks 2200. Jeg har 40 kg for mye - minst - og fullammet så da skulle jeg bruke ca. 2800 per dag.. jeg spiste og spiste..bare lovlig mat, men gikk saaaaakte ned. Så begynte jeg å regne på det og så at jeg ofte var oppi over 2800.. Jeg hadde ikke magemål. Egg og bacon med ost er veeeldig godt. Spiste baconcrisp flere kvelder i uka. Jeg fortsatte rett og slet som før: spiste foran tv på kvelden.. nøtter, baconcrisp..osteskiver.. sov. Det gikk ikke.. Så jeg måtte telle og da gikk det bedre. Men så hadde kolestrolet mitt steget fra 6 til 7.7 på tre måneder - så nå lever jeg mer fedonaktig. Mer fiber og mindre dyre og melkefett. Håper selvsagt at verdiene neste gang er lavere.

Men jeg må fortsatt passe meg for kveldsspising.. det er min akilleshæl

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:37   #22
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

var jeg slem der eller?
ikke meninga

Hehe... Er ikke så nærtagen så det går fint Når det kommer til mine innskytelser angående karbohydrater så henter jeg disse fra blant annet andre tråder i dette forumet. Er nok ikke mine egne meninger ennå. Prøver bare å forstå hva neste grep bør være jeg

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:38   #23
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Tomine, her.

Du kan ha mye sukker i blodet - det må ut før du vil få full effekt av det å være i ketose. ( Ps- er du insulinresistent ?)

Hvordan vet jeg om jeg insulinresistent?

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:38   #24
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

2500 til 3000 kan faktisk være i meste laget for å gå ned i vekt. Tror jeg ville lagt meg på maks 2200. Jeg har 40 kg for mye - minst - og fullammet så da skulle jeg bruke ca. 2800 per dag.. jeg spiste og spiste..bare lovlig mat, men gikk saaaaakte ned. Så begynte jeg å regne på det og så at jeg ofte var oppi over 2800.. Jeg hadde ikke magemål. Egg og bacon med ost er veeeldig godt. Spiste baconcrisp flere kvelder i uka. Jeg fortsatte rett og slet som før: spiste foran tv på kvelden.. nøtter, baconcrisp..osteskiver.. sov. Det gikk ikke.. Så jeg måtte telle og da gikk det bedre. Men så hadde kolestrolet mitt steget fra 6 til 7.7 på tre måneder - så nå lever jeg mer fedonaktig. Mer fiber og mindre dyre og melkefett. Håper selvsagt at verdiene neste gang er lavere.

Men jeg må fortsatt passe meg for kveldsspising.. det er min akilleshæl

Takk for tankene. greit å ha med seg videre

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Gammel 18-08-08, 11:48   #25
Lars'ern
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 32
Lars'ern er på en erverdig vei

Sv: Oppstartsvansker - Vekt

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Du har vel lest den klistrede tråden om stagnasjon i vekttap?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043
Der står det bl.a.:
"Du er ikke helt alene, når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker for å skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler."

Ellers tror jeg det er flere (meg selv inkludert) som ikke opplever det forventede dramatiske vekttapet på ketolysekuren. Det gjelder å prøve seg frem, som du har vært inne på, og finne ut av hvordan de ulike matsortene virker på en selv. En må være tålmodig og holde ut, så løsner det nok etterhvert. Men det er nok lurt å innstille seg på at det kan ta tid …

Bra tråd Det er vel bare å fortsette videre som gjelder hær Ser at det henvises til de som opplever vektstagnasjon, men jeg har jo ikke en gang kommet igang ennå..Har dog lagt til en del mer grønnsaker i kosten de siste dagene, og funderer også på om jeg skal legge inn litt grønnsaker i frokosten også. Får prøve alt for å få best mulig effekt

Formen er fin, sulten er borte og blodsukkereret er meget stabilt.Ingen humørsvingninger og svært få mageproblemer...

Som sagt så er det bare vekta igjen, men jeg regner med at den kommer.

Lars'ern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman + Green Smoothie Revolution Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Jeg går opp i vekt! slanker1 Induksjonen 11 09-11-07 15:50
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16
gå ned i vekt hannahgamlem Induksjonen 3 16-12-04 21:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no