Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Antibiotika og ketogen kost?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-08, 16:49   #1
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei
Question

Antibiotika og ketogen kost?

Hei alle sammen.

Jeg skal beygnne på en antibiotika kur fordi jeg har pådratt meg urinveisinfeksjon.
Hvordan påvirker dette kostholdet, det burde i utgangspunktet ikke være noe proble eller?
Noen som vet?

Takk :-) og god helg!!!

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 17:47   #2
Magga Dutti
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 110
Magga Dutti har en fantastisk aura rundt segMagga Dutti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Antibiotika og ketogen kost?

Kan ikke skjønne at det skal ha noen innvirkning. Bare husk at antibiotika ikke skal taes i forbindelse med mat.

Magga Dutti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 17:54   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Antibiotika og ketogen kost?

Har gått på antibiotika sammen med kuren og det var ingen problem. Eg måtte ta tablettene med mat ellers blei eg kjempekvalm av de...

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 18:30   #4
Pelen
Juniormedlem
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Miami
Alder: 55
Innlegg: 37
Pelen er ny på veien

Sv: Antibiotika og ketogen kost?

Noen antibiotika bør man ta med mat og noen bør man med fordel ta uten. Det er ikke noen generell regel på det.

Pelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:18   #5
Maskotten
Medlem
 
Maskotten sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Innlegg: 117
Maskotten er ny på veien

Sv: Antibiotika og ketogen kost?

Håper det er greit at jeg kommer med et lite tips..
Homeopati funker veldig bra på urinveisinfeksjoner.. spesielt tilbakevendende.. Kanskje noe å tenke på hvis du får det flere ganger, eller har historie med det

Du kan gå inn på www.nhl.no og finne en homeopat som har 5årig utdannelse med medisinsk bakgrunn! Så er du sikra at det er profesjonelle og seriøse folk..

Lykke t med kur, husk å kombinere med gode tarmbakterier iform av kapsler.. (Det er alt for lite i biola.. (bio-dolphius eller bio-acidoplhius fra helsekost.. koster litt, men så slipper du å ødelegge tarmen..

Helsing från homeopaten fra Vestlandet

__________________
Delmål:

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:45   #6
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Antibiotika og ketogen kost?

Tusen takk for svar alle sammen. Jeg har ikke prøvd homopat for urinveisinfeksjonene som jeg til stadighet får. Kanskje det er en ide. Lenge siden siste jeg hadde det nå, i fjor en gang!!!

Har gått på en 5 dagers smalspektret kur, men de dyrket prøven, hvor det viste seg at jeg måtte ha en bredspektret antibiotika. Tenkte mest på i forhold til tabelettene jeg tar i forbindelse med ketogen kost. Det stod noe om at magnesium, kalium tabl skulle tas 6 timer etter hver antibiotika tabl. Kan være litt vanskelig

Jeg skal virkelig ta med meg hompoati... Den kan være godt for så mangt ;-)

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 20:12   #7
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: Antibiotika og ketogen kost?

Opprinnelig lagt inn av Maskotten, her.

Håper det er greit at jeg kommer med et lite tips..
Homeopati funker veldig bra på urinveisinfeksjoner.. spesielt tilbakevendende.. Kanskje noe å tenke på hvis du får det flere ganger, eller har historie med det

Du kan gå inn på www.nhl.no og finne en homeopat som har 5årig utdannelse med medisinsk bakgrunn! Så er du sikra at det er profesjonelle og seriøse folk..

Lykke t med kur, husk å kombinere med gode tarmbakterier iform av kapsler.. (Det er alt for lite i biola.. (bio-dolphius eller bio-acidoplhius fra helsekost.. koster litt, men så slipper du å ødelegge tarmen..

Helsing från homeopaten fra Vestlandet

Signerer , signerer - du sa alt det jeg ville si, takk!

Homeopati ikke bare hjelper på UVI, det er mye mer effektivt, og behandler gjerne slik at det ikke kommer tilbake.

Antibiotika har jo også en dårlig sideeffekt, den dreper jo de gode tarmbakterien esom vi trenger, de er en viktig del av immunforsvaret vårt...

Ta probiotika som nevnt her, Bio Care sin er meget bra - alle de som står i kjøleskap på butikken er gode nok.

Flerspektret antibiotika krever i alle fall at du tar det, helst en god stund også...


Lykke til!

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 13:01   #8
Maskotten
Medlem
 
Maskotten sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Innlegg: 117
Maskotten er ny på veien

Sv: Antibiotika og ketogen kost?

Supert at vi er enige da
Jeg var sikker på å få masse negative tilbakemeldinger, det har jeg opplevd i andre forum.. Men burde jo visst at folk på lavkarbo.no har litt mer i hodet enn "den vanlige mann i gata" som bare følger strømmen.. :P

Homeopati er en fantastisk behandlingsform som gir et generelt løft på hele organismen; både fysisk, psykisk og mentalt.. Prøv å slå det leger!! (hehe)

Jeg har akkurat startet opp i Sandnes, så jeg står ikke på lista fra nhl.no før i desember iår..
Men har fått meg internettside www.sandnes-homeopati.no
Det er bare å sjekke ut for interesserte!

__________________
Delmål:

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 16:27   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Antibiotika og ketogen kost?

Går helt fint, hatt ett par antibiotika underveis...

Opprinnelig lagt inn av Magga Dutti, her.

Bare husk at antibiotika ikke skal taes i forbindelse med mat.

Var og hentet penicillin til sønnen min forrige dagen og fikk da beskjed om at dette er noe de går bort i fra. Dersom man sliter me då huske det til rett tid kan det fint tas til mat, for da er det lettere å huske det. Det sa farmasøyten i allefall

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå skjønner jeg ingenting, mannen min som ikke spiser ketogen kost får utslag på stix Lollypop! Ketolysekuren 25 18-12-09 00:29
Kona på ketogen kost tommygutt Fysisk og mental helse 20 19-08-08 22:29
Mann og barn på ketogen kost også? Flisa Ketolysekuren 4 09-06-08 16:37
Europrodukter kontra ketogen kost Enid Eurodiett 10 13-09-07 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no