Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Brokkolisuppe ("Monstermat")

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-12-08, 16:18   #1
Tronee
Juniormedlem
 
Tronee sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bodø
Innlegg: 13
Tronee er på en erverdig vei

Brokkolisuppe ("Monstermat")

Denne fikk navnet Monstersuppe pga. utseende da jeg serverte den til middag her en dag. Datteren min Eline synes det var litt morsomt med monstermat. Det er egentlig en ren brokkolisuppe inspirert av Gordon Ramsay. Den er veldig enkel, og utgangspuntet er egentlig bare brokkoli, vann og litt salt, men den er skikkelig god.

Til ca 2-3 porsjoner suppe trenger du:
Ca. 4-500 gram fersk brokkoli
Vann
Salt
Litt kvernet sort pepper

Til serveringen:
1 boks med bogskinke
Revet ost
1 boks med asparges i biter

Kok opp et par liter vann med en teskje salt i. Skjær opp brokkolien i passe små bukketter, og hiv dem oppi det kokende vannet. La dette småkoke til kniven går passe lett gjennom brokkolien.
Ta så brokkolien opp i en mixer, sammen med litt av vannet som den ble kokt i. Mos dette i mixeren, og spe på med "brokkolivannet" til man har en passe konsistens på suppen. Smak til med salt og pepper.
Skjær opp bogskinken i små strimler, og stek den delvis sprøstekt. Legg littt revet ost nederst i suppebollen sammen med litt asparges, hell så den varme suppen opp bollen, og topp det hele med den stekte bogskinken. Voila....! Du har nå litt Monstermat. Velbekomme!


Funker helt greit som et måltid, så og si uten karber


Sist redigert av Tronee : 10-12-08 kl 16:29.
Tronee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Påpasselig med karboene... Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 16:39   #2
StineK
Seniormedlem
 
StineK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Innlegg: 15.466
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Sv: Brokkolisuppe ("Monstermat")

Er skrevet ut - må prøves!

__________________




Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 17:06   #3
Tronee
Juniormedlem
 
Tronee sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bodø
Innlegg: 13
Tronee er på en erverdig vei

Sv: Brokkolisuppe ("Monstermat")

Hva man evt putter oppi for å "skape" et helt måltid kan være så mangt. Jeg ser for meg at jeg også kommer til å teste denne med litt stekt kylling oppi. Er jo bare å hive oppi det meste man liker....what's not to like

Tronee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Påpasselig med karboene... Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 17:10   #4
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Brokkolisuppe ("Monstermat")

Perfekt studentmat jo! Brokkoli koster nesten ingenting (sånne poser i frysedisken), og med masse smør og kanskje bittelitt fløte metter den ekstra lenge

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 12:05   #5
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Brokkolisuppe ("Monstermat")

Denne suppa er kjempegod! Jeg har også rappet ideen fra Gordon Ramsey. Pleier å bytte ut saltet med litt buljongterning (kyllingbuljong el. grønnsaksbuljong). Også gjerne en liten dæsj fløte. Fløten ødelegger den flotte fargen litt da, men det gjør suppa litt "rundere".

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 15:40   #6
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brokkolisuppe ("Monstermat")

Jeg er alltid på jakt etter gode suppeoppskrifter, så denne skal prøves ut

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-08, 20:53   #7
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Brokkolisuppe ("Monstermat")

Tusen takk for denne, den var super! Og ikke minst billig og enkel

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no