Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-09, 14:43   #1
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 43
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Hei alle sammen,

Jeg har vært i ketose fra 14.01 og til i dag 11.02.
Jeg skal på reise med jobben i dag og i morgen... Da kommer jeg til å gå ut av ketose. Vil være i heldagsmøter begge dager og få servert mat... Sær som jeg er vil jeg ikke at folk skal vite at jeg er på "slanker'n" selv om de fleste ser at jeg krymper...
Jeg vil derfor ha en pause på 2 dager, og gå inn i ketose igjen på lørdag...

Jeg har vært av og på ketose siste 3/4 året, men er det farlig jo flere ganger man går ut og inn, eller spiller dette ingen rolle annet enn på vekten selvfølgelig.
Kommer ikke til å fråtse, men spise den maten jeg blir servert.

Takker for svar! Jeg har så lyst til å bli ferdig snart, men det er 6 kilo igjen. Med min takt kommer jeg til å nå dette i april/mai en gang...

Igjen, takk for svar!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 14:58   #2
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Jo flere ganger man går ut av ketose, jo vaskeligere er det å komme seg inn igjen.
Du stresser ant. kroppen noe ekstra.

Men må du gå ut av ketose da ? finns det ikke noe lurt du kan gjøre på en slik måte at ingen merker noe ?

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 15:13   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Er ikke dermed sagt at det vil ta lengre tid å komme inn i ketose hvis man er ute, dette avhenger av hva du spiser når du er ute av ketosen og muligens hvor lenge du er ute. Har flere ganger vært ute av ketose siden mai, ene gangen pga operasjon av mandler, og da måtte jeg. Så en tur til syden og deretter i jula. Har kommet inn i ketose etter en eller to dager. Og da har jeg levd høykarbo, spesielt i ferien og jula.
Den ulempen jeg har opplevd med å gå inn og ut av ketose noen ganger er at jeg har fått høyere kolesterol, men dette er vanlig og når man har vært i ketose en stund så skal det gå ned igjen. Normalt sett da

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 15:27   #4
miss_chica
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Er ikke dermed sagt at det vil ta lengre tid å komme inn i ketose hvis man er ute, dette avhenger av hva du spiser når du er ute av ketosen og muligens hvor lenge du er ute. Har flere ganger vært ute av ketose siden mai, ene gangen pga operasjon av mandler, og da måtte jeg. Så en tur til syden og deretter i jula. Har kommet inn i ketose etter en eller to dager. Og da har jeg levd høykarbo, spesielt i ferien og jula.
Den ulempen jeg har opplevd med å gå inn og ut av ketose noen ganger er at jeg har fått høyere kolesterol, men dette er vanlig og når man har vært i ketose en stund så skal det gå ned igjen. Normalt sett da

men hvordan har dette påvirket vekta da?
har du gått opp veldig mye hvis du feks har spist det du ville en uke?

  Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 18:15   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Gikk opp litt når eg opererte, men da spiste eg igrunn midt på treet med karbs. Når eg var i syden hadde vi mat inkludert og da gikk eg opp 5-6 kg i løpet av 2,5 uke. Men det var tydeligvis vann for etter 6 dager var det vekke.
Gikk også opp i jula. Så når eg har spist ekstremt høykarbo så har eg godt opp men sånn helt midt på treet har det ikke vært noen spesiell forskjell.
Har ikke hatt noen sprekker uten disse planlagte så de anser eg ikke som sprekk, men som utrolig vanskelig å kunne holde kuren. Jula ville eg rett og slett ha pause for kjente at hodet trengte det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 19:42   #6
Tulla 81
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Tigerstaden
Alder: 43
Innlegg: 192
Tulla 81 er på en erverdig vei

Sv: Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Jeg spiste høy-karbo hele desember og jula... Gikk heldigvis ikke opp mer enn 400 gram.. Kroppen er ikke så ømfintlig for karber nå som før... Digg...
Vanskelig er det å komme i ketose, men det skal jeg klare!!

Takk for tips!

Tulla 81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 20:55   #7
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 55
Innlegg: 24
savannah er ny på veien
Wink

Sv: Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Hei. Går på andre runde med ketolyse nå. I forrige runde røk jeg ut av kuren hver gang det var jobb med hotellopphold, noen dager på sykehus osv. I denne runden har Gerds nøttebrød og paranøtter vært redningen. Var fire dager i Nederland og gikk til hotellfrokosten og messelunsjen med to av Gerds superbrødskiver i hånda til hvert måltid, putta de i brødristeren og spiste pålegg som passet til. Er jo ofte frokost og lunsj som er vanskeligst (hvis det ikke er en stor buffet da). Og så drakk jeg masse tørr hvitvin... Problemet var egentlig å få i seg nok fett... Hvis noen har gode fett tips for reisende - hadde jeg blitt glad!

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 21:10   #8
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ut, inn, ut, inn av ketose... Er dette farlig/skadelig for kroppen?

Hei!

Her er hva Pål Jåbekk sier om ketose. Synes det høres veldig fornuftig ut:

Sitat:

Ingenting tyder på at kostindusert ketose (atkins, ketolyse eller bare lite karbohydrater) er farlig selv på lang sikt. Vi mennesker er et av svært få dyr i verden som kan produsere og bruke ketonlegemer som energi, ved mangel på føde eller karbohydrater. Vi har antakelig utviklet oss som art i perioder der vi ofte var i ketose. Kroppen vår produserer ketonlegemer hele tiden, når vi går for lenge uten å spise, hvis vi trener litt hardt eller hvis vi ikke spiser så mye karbohydrater. Produksjonen går opp og ned og avhenger av mange faktorer. Ketose er altså ikke en magisk tilstand, men helt naturlig. Mye data finnes på langtidseffekten av ketose og de støtter en påstand om at det er trygt over tid. Epilepsi (spesielt hos barn) har blitt behandlet i hvert fall i 100år med ketogene dietter og blir det ennå. Det finnes store mengder data fra epilepsibehandlingen som ikke viser spesielle skadeeffekter av ketose. Nye studier viser også at pH i blod, ikke blir særlig forandret på grunn av ketonlegemer.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er fett og ketose farlig? Pål Spørsmål og svar 209 09-10-15 13:31
Inn og ut av ketose- farlig? skrulle Spørsmål og svar 6 01-12-08 09:07
Ditt humør med kroppen i ketose? rsy Lavkarbo generelt 16 10-03-05 14:14
Er ketose farlig? magdalena Atkins kosthold 2 19-02-04 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no