Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye ventes det å gå ned?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-02-09, 11:56   #1
sjokkonos
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: finnmark
sjokkonos er på en erverdig vei
Question

Hvor mye ventes det å gå ned?

Har vært på ketolyse kuren i en uke nå og har gått ned ett par kilo.
Har brukt stixene å har vært i ketose i følge dem..
Og dette lollypop brødet,er det noen som spiser det til daglig?

sjokkonos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 12:39   #2
Schnupsiii
Medlem

Schnupsiii sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye ventes det å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av sjokkonos, her.

Jeg lagde meg et lollipop-brød og spiste det daglig i 2 uker til det var spist opp. Smakte helt greit, hvis det var det du lurte på.
Jeg har ikke bakt det flere ganger for jeg er usikker på om jeg tåler å spise brøderstatning hvis jeg skal gå ned.

Gammel 27-02-09, 13:07   #3
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Jeg spiser det ikke, brøderstaninger er en kjent "partystopper" så det tar ikke jeg sjansen på.
Har kun spist det til jul - og planlegger å ha det i påsken (nistepakke)
Jeg er generellt skeptisk til å bruke erstatniger (sukker ol.) fordi mitt mål er også å slutte med den type matvarer som i utgangspunktet gjorde meg overvektig. Sukkerfritt trigger søtbehov.

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 21:49   #4
Ella-A
Medlem

Ella-A sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 39
Ella-A er på en erverdig vei

Jeg er vel litt annerledes enn alle andre, grunnen til at jeg gikk opp i utgangspuktet var at jeg var i et stadie i livet der jeg ble dårlig behandlet, og psyket ut. Derfor ble maten min venn.. Har aldri hatt problemer med å holde den vekten jeg har, problemet var heller å gå ned.

Nå spiser jeg brød/grove boller hver dag, og jeg går ned i vekt, om det er litt "partystopper" vet jeg ikke, men har gått ned en del som du ser, startet 13 januar.. så det går greit for meg ihvertfall. Men jeg spiset Iset sitt brød da Folk er forskjellige, så om du lurer på om du KAN spise det, så burde du kanskje ha en uke med brød og en uke uten brød og se om det er stor forskjell?

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 11:43   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av sjokkonos, her.

Jeg spiser det daglig, men varierer med oopsie-rolls eller Ziggylapper. Da jeg gikk på ketolysekuren spiste jeg stort sett et par løvtynne proteinbrød til frokost (Torkil sin oppkrift) eller en skive lollypop.
I mitt lollypopbrød har jeg også solsikke-og gresskarfrø og/eller valnøtter/hasselnøtter. Synes at det er kjemegodt.

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 15:01   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Gjennomsnittelig vekttap på ketolyse

Gammel 02-03-09, 19:17   #7
sakko
Nytt Medlem

sakko sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oppland
sakko er på en erverdig vei

Tror ikke det finnes noen fasit på hvor mye en kan forvente å gå ned...
Dette avhenger mye av vekt, kjønn, alder osv

Men min kropp og mine erfaringer er at jeg går raskere ned i vekt hvis jeg spiser MYE fett. I tillegg har jeg etter 2 mnd på lavkarbo begynt å spise litt mer karbohydrater 1 dag i uken

Holder meg til under 50 g denne dagen også, men det virker som dette "kicker" kroppen min.

Har vært igjennom noen mnd med lavkarbo før jeg startet på nytt 2 januar.

Vet ikke om dette er riktig eller at det er bare tilfeldigheter, men vekten gikk betydelig raskere ned etter at jeg startet med dette.( har gjort det tiligere også)

Har gått ned 14,5 kg siden 2 januar, men jeg er av den heldige typen som mister MYE vekt på lavkarbo.

Stå på, og vær nøye på hva du spiser, så vil nok vekten gå nedover

sakko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 21:06   #8
Bayone
Medlem

Medlem siden: May 2007
Alder: 46
Bayone er på en erverdig vei

Hvor mye du går ned kommer vel litt an på hvor mye du skal ned også. Jeg gikk ned 1 kg + i uka i begynnelsen, så roet det seg litt utover. Jeg spiste lollypopbrødet til lunch på jobben hver dag uten at det var noe partystopper for meg. Hadde ikke greid meg uten på jobben.

Bayone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 22:20   #9
smil!
Medlem

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
smil! er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av sakko, her.

Men min kropp og mine erfaringer er at jeg går raskere ned i vekt hvis jeg spiser MYE fett. I tillegg har jeg etter 2 mnd på lavkarbo begynt å spise litt mer karbohydrater 1 dag i uken

Holder meg til under 50 g denne dagen også, men det virker som dette "kicker" kroppen min.

Vet ikke om dette er riktig eller at det er bare tilfeldigheter, men vekten gikk betydelig raskere ned etter at jeg startet med dette.( har gjort det tiligere også)

Har gått ned 14,5 kg siden 2 januar, men jeg er av den heldige typen som mister MYE vekt på lavkarbo.

så flink du er! men har du en typisk dagsmeny å dele med oss andre?? for hva mener du med mye fett...
lykke til videre!!

min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 10:08   #10
Sanko
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2007
Sanko er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av sakko, her.

Tror ikke det finnes noen fasit på hvor mye en kan forvente å gå ned...
Dette avhenger mye av vekt, kjønn, alder osv

hadde vært veldig spennende å se dagsmenyen ja!

Sanko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker! Muligens atkins?? Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose? lollypopbrød?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.