Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Utfordrende treningsdag på lørdag

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-09, 14:54   #1
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Utfordrende treningsdag på lørdag

Jeg jobber på et treningsenter og på lørdag skal det være Convention på jobben hvor de har leid inn noen av de beste instruktørene til å ha timer både på sal og sykkel, så jeg skal jo være med og har meldt meg på saltimene. Men så er jeg litt bekymret om det er litt heavy for kroppen å ha 5 saltimer fra 9-16 uten noe karbohydrater, jeg går på ketolyse. Er det lurt eller ikke lurt å spise meg litt opp på karbs på forhånd?

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 16:32   #2
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Utfordrende treningsdag på lørdag

Denne linken er i en tråd under her, du kan jo lese den og se hva andre foretrekker ;-)

http://www.matoghelse.no/helse/2008/...vendinger.aspx

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 17:25   #3
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Sv: Utfordrende treningsdag på lørdag

Opprinnelig lagt inn av caz, her.

Denne linken er i en tråd under her, du kan jo lese den og se hva andre foretrekker ;-)

http://www.matoghelse.no/helse/2008/...vendinger.aspx

Takker! Interesant lesning ja, kanskje jeg heller skal spise mye fett på fredag istedet for karber da.

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 19:02   #4
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Utfordrende treningsdag på lørdag

Hei.
Uten at jeg på noen som helst måte skal fremstå som noen ekspert på dette området, så vil jeg i alle fall si litt om hva jeg hadde valgt. Denne treningsdagen er en stor påkjenning for kroppen, og det kommer til å bli forbrent ganske så mange kalorier i løpet av dagen. Dette kan man helt sikkert fint klare på et kosthold bestående av fett og proteiner, men jeg tror at økten går vesentlig lettere med fulle glykogenlagere. Dersom jeg skulle gjennomført dette, ville jeg karbet opp kvelden i forveien, og sørget for å ha en sukkerholdig sportsdrikk til bruk når turbo'en kreves. Ordinær tørsteslukking ville jeg benyttet vann til. Jeg har i alle fall merket at min kropp, under belastning, gjerne fungerer best med noe tilskudd av sukker. Men vi er alle skrudd sammen forskjellig, så dette betyr ikke at dette gjelder for deg. Uten dette sukkeret klarer jeg å yte, men det blir tyngre. Slik jeg forstår det, så henger dette sammen med at man i ketose har fettforbrenning. Denne forbrenningen fungerer helt utmerket, men når det blir snakk om langvarig og intens fysisk fostring så mener jeg altså at man profiterer på å dytte inn litt annen fuel også, i form av kroppens egen turbo-fuel, nemlig sukker.

Lykke til uansett hva du nå måtte velge!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 24-03-09, 20:26   #5
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Sv: Utfordrende treningsdag på lørdag

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Hei.
Uten at jeg på noen som helst måte skal fremstå som noen ekspert på dette området, så vil jeg i alle fall si litt om hva jeg hadde valgt. Denne treningsdagen er en stor påkjenning for kroppen, og det kommer til å bli forbrent ganske så mange kalorier i løpet av dagen. Dette kan man helt sikkert fint klare på et kosthold bestående av fett og proteiner, men jeg tror at økten går vesentlig lettere med fulle glykogenlagere. Dersom jeg skulle gjennomført dette, ville jeg karbet opp kvelden i forveien, og sørget for å ha en sukkerholdig sportsdrikk til bruk når turbo'en kreves. Ordinær tørsteslukking ville jeg benyttet vann til. Jeg har i alle fall merket at min kropp, under belastning, gjerne fungerer best med noe tilskudd av sukker. Men vi er alle skrudd sammen forskjellig, så dette betyr ikke at dette gjelder for deg. Uten dette sukkeret klarer jeg å yte, men det blir tyngre. Slik jeg forstår det, så henger dette sammen med at man i ketose har fettforbrenning. Denne forbrenningen fungerer helt utmerket, men når det blir snakk om langvarig og intens fysisk fostring så mener jeg altså at man profiterer på å dytte inn litt annen fuel også, i form av kroppens egen turbo-fuel, nemlig sukker.

Lykke til uansett hva du nå måtte velge!

Takk for svar og synspunkter! Jeg heller vel litt mer mot å gjøre som du sier, for når jeg har trent hardt i ketose tidligere har jeg ikke hatt noe å gå på og har virkelig blitt hel tappet på energi og det er på EN time, nå er det mange.

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta på lørdag MHM Generell diskusjon 5 16-03-04 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no