Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: telemark
![]() |
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?heisann |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: atkins
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett
![]() |
![]() |
#28 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 43
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?Hei! Denne boka skal jeg skaffe meg! Takk for tips! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 5-25-70
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
![]() |
Det ser kjempefint ut. Du kan sikkert spise mer fett hvis du vil, det skader ihverfall ikke. Jeg lever egenkomponert, så jeg måler aldri forholdet, det varierer hele tiden |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?Energiknappen til LCHF ser slik ut: |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?Åååå det var lite karber! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
![]() ![]() ![]() |
Er dette ENERGI% eller i gram mat? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw
![]() |
![]() |
#34 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Energifordelingen var jo grei nok, den skjønte jeg. Men hva kommer under? Beregning av antall gram? I så fall, så skal en person på 100 kg ha 50-80 gr karbohydrater, 100 gr protein og 250-350 gr fett? Synes det virker som mye av både karbohydrater og fett, eller har jeg misforstått helt nå? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#35 |
Seniormedlem
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?Ehm..jeg tulla visst litt. Den var visstnok bare et eksempel på hvordan det kom til og se ut for hver enkelt matrett i kokeboka. *flau* Tallene varierer fra matrett til matrett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
Det går under gram.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
![]() |
![]() |
#37 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Alder: 45
Men det du altså sier her er at inntaket i gram baserer seg på høyden til personen, og ikke vekten til personen som ble antydet i et tidligere innlegg? Ergo vil mitt optimale inntak (jeg er 167 cm) da skulle på 67 gr. protein, 33.5 gr karbohydrater og ~170-230 gr fett ? Jeg skal altså ikke ta hensyn til vekta mi (utenom det faktum at jeg er overvektig)? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#38 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Haha, du har et poeng. For normale folk gjelder kroppsvekten. Overvektige trenger ikke like mye protein som vekten skal tilsi, nettopp fordi det er fett (ikke muskel). Kwasniewskis regel tar selvsagt ikke høyde for ekstra muskelmasse (som hos fysiske arbeidere) eller kraftig benbygning.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
![]() |
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?Er det veldig viktig å telle og måle alle proteiner, fettstoffer og karbohydrater, og forholdet mellom disse, eller går det bra så lenge man ikke overstiger en viss mengde karbohydrater pr dag? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
![]() ![]() ![]() |
OI ..nå ble jeg usikker også...på OE..hva som er riktig å regne på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
![]() ![]() ![]() |
Det er viktig å telle i starten...ikke så nøyaktig, men sånn ca... hold øye på dine karboer som er det viktigste til å begynne med. Bytt ut karboer med fett(ikke proteiner)..så lenge du spiser egg, fettrikt kjøtt,avokado, grønnsaker, fete oster etc vil du automatisk få nok proteiner også |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig med deg, dette er vanskelig, og jeg er også tilbøyelig til å følge siste utregning. Det kreves en del næringsstoffer for å holde i gang en tung kropp. Jeg har ikke noen spesiell grunn for dette, da, annet enn at det høres fornuftig ut. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg
![]() |
![]() |
#43 |
Medlem
![]() |
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?Hmm.. Jeg er klar for å kutte kraftig ned på karbohydratene, bare ikke så lavt at jeg kommer i ketose. Er livredd for å få den beryktede stålånden. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#44 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Normale folk er de som har en grei kropp og lever Optimal ernæring som livsstil (ikke som slankeprogram). Kwasniewski har forresten en øvre karbogrense på 72 gram.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Ikke alle får den da, jeg har vært i ketose i snart 3 uker og har ikke en dag hatt den ånden. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#46 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Hei!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Det er en grei vekt. Dermed skal du regne efter kroppsvekt. Du kan også regne 0,8 X karbohydrat. Det blir da 64 gram karbohydrat, 80 gram protein og 240 gram fett. Du bør redusere antall karbohydrater til 0,5 X (altså 40 gram) hvis det ikke funker for deg.
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Nytt Medlem
Alder: 56
![]() |
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?dette var en utrolig nyttig tråd - jeg er ny her og har bestemt meg for at nå skal jeg ned i vekt. Har mye å gå ned før jeg er fornøyd 30+. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: vet ikke enda...
![]() |
![]() |
#50 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket lavkarbokosthold/diett bør jeg velge?En veldig enkel måte å komme i gang på er via Annika Dahlqvists kostprogram for LCHF, det var sånn jeg kom i gang og det funket veldig fint syns jeg
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Studentøkonomi og lavkarbokosthold... | mofe | Lavkarbo generelt | 39 | 22-03-10 20:36 |
Hvilket søtstoff bør jeg velge? | trudern | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 6 | 08-05-09 23:33 |
Dyrt med lavkarbokosthold? | Up-and-down | Lavkarbo generelt | 4 | 13-09-08 22:31 |
Barn og lavkarbokosthold ... | Jollers | Barns kosthold | 50 | 04-03-08 09:08 |
Hvilken diett skal jeg velge? | rsnblaa | Spørsmål og svar | 3 | 04-08-07 23:18 |