Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvor mye trener dere?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-04-05, 16:47   #1
ELLINOR
Medlem

Medlem siden: Mar 2005
Alder: 53
ELLINOR er ny på veien

Hvor mye trener dere?

Merker dere forskjell om dere ikke trener?

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 16:53   #2
Albertine
Gjest

Jeg trener tre-fire ganger i uka. Styrketrening to ganger og landhockey en (to) ganger. Merker at jeg får mye mer overskudd av å trene, og jeg liker det å presse meg selv dit jeg ikke visste jeg kunne gå. Og jeg er overbevist om at trening og kostholdsendring må gå hånd i hånd for å oppnå optimal vektnedgang.

Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 17:03   #3
studentberta
Medlem

studentberta sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 57
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Hei.

Jeg trener ca 3 ganger pr. uke, og jeg merker stor forskjell hvis jeg ikke har gjort det. Når du skal ha en vektnedgang bør du også få opp aktivitetsnivået slik at vekten kan holde seg nede etter endt kur. Du får strammet opp alt løsflesket, og energinivået øker mange hakk. Humøret bedrer seg, og vektnedgangen går raskere!!! Det er bare å trene

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 17:10   #4
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg trener aldri! Og merker at jeg ikke går ned!

Gammel 16-04-05, 17:13   #5
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg trener styrke tre ganger i uken.

og vil gjerne trene litt pilates / evnt kondisjon utenom,
men det spørs vel om tiden strekker til

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 18:45   #6
Blossom
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2005
Blossom er på en erverdig vei

Jeg trener 4-5 ganger i uka.. Trener styrke kombinert med aerobic og pilates/yoga... Jeg elsker å trene, føler jeg får mye mer overskudd av det pluss at jeg får en pause fra alt annet...

Jeg merker også at magen men har blitt mye mindre og strammere Noe som vi liiiiiker! Hehe.. Så ja, er nok bare positivt med trening!

Blossom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 19:02   #7
Alfie
Seniormedlem

Alfie sin avatar

Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 66
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Trener 3 ganger i uka - en halvtime utholdenhet og en time styrke. Merker kjempeforskjell - både på målebåndet, buksene, humøret og energinivået. Og har begynt å glede meg til trening, jeg, av alle, som er kjempelat og bare HATA gym & denslags anstrengelser

Gammel 16-04-05, 20:35   #8
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Når jeg fant den riktige dietten og spiste slik at jeg begynte å gå ned i vekt, da viste deg seg veldig fort at det hjalp å trene. Jeg satset på minst 30 minutter enten å gå raskt eller 30 min på ergometersykkelen 5 ganger i uka. Når jeg klarte å holde dette programmet gikk jeg dobbelt så fort ned i vekt som når jeg ikke gjorde det.

Nå har jeg nesten nådd ned til en normal BMI, og jeg går ikke ned i vekt lenger. Dermed er det med trening ikke lenger knyttet til forbrenning og slanking, men til det å holde energien oppe og klare å få kroppen til å fungere. Samtidig former jeg den litt også - jobber (veldig forsiktig, har så lett for å få belastningsskader) med bredere skuldre og fastere armer. Jeg tror det virker, jeg har ikke gått ned i vekt i det hele tatt det siste året, men folk fortsetter å kommentere at jeg må ha slanket meg veldig i det siste! Sannsynligvis er kroppen bare blitt litt bedre balansert, med bredere skuldre og dermed tilsynelatende smalere midje.

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 16-04-05, 22:32   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg trener motstandstrening med elastikk og vekter tirsdag og torsdag. Winsor Pilates mandag, onsdag og lørdag. I tillegg har golfsesongen begynt og jeg regner med å spille i snitt minst 1 gang pr uke i sesongen. Søndagen kanskje ? (I dag har jeg trent både pilates en time og spilt golf i tre timer !)

Jeg merker at den fysiske formen blir bedre og bedre. Vekten beveger seg ikke så mye, men jeg blir mindre i omfang. Jeg håper jeg bygger muskler da ..... 1 kg muskler tar mye mindre plass enn 1 kg fett........

Gammel 18-04-05, 08:44   #10
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Normalt trener jeg styrke 3 ganger i uka, nå prøver jeg å ha 3 dager med fettforbrenningstrening i tilegg. DvS. jogging og gåing-

Gammel 18-04-05, 08:46   #11
Aline
Admin

Aline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 43
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

DvS. jogging og gåing-

også kalt Gågging

Nybegynnerinfo!

Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 21:11   #12
cathrine
Seniormedlem

cathrine sin avatar

Hvor: Akershus
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Prøver å trene 4-5 ganger i uka.Jeg veksler mellom spinning,bodypump,utesykling og vekter i sal...Liker i grunn spinning veldig godt, så ofte blir det mest av det da...

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 21:23   #13
Nooria
Støttemedlem

Nooria sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Jeg går, løper eller sykler ca 5 ganger i uka nå. Jeg er uendelig glad for at jeg har kommet i en sånn god steam mht fysisk aktivitet! Egentlig skulle jeg trent styrke også, men jeg orker foreløpig ikke å trene inne når det er så deilig ute..... trenger nok et push der ja

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-04-05, 21:25   #14
boble
Seniormedlem

boble sin avatar

Hvor: buskerud
Alder: 52
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Jeg har vært treningssenter-slave de siste 2 åra,og trent en 2-3 ganger i uka. Men nå har jeg gått så lei,at tanken på step og spinning og alt det der byr meg i mot,og jeg har tatt en pause.
Så jeg begynte med pilates hjemme,takket være inspirasjon herifra,og det er supert. Merker stor forskjell. prøver å gjore dette en time annenhver dag,og så sykler jeg til og fra jobb,3 km hver vei.

Gammel 19-04-05, 09:39   #15
bibba
Medlem

bibba sin avatar

Hvor: Nord i landet
bibba er en juvelbibba er en juvelbibba er en juvel

Merker forskjell at jeg trener. Men det som forsvinner er mest på de plasser jeg syntes er ok. der jeg trenger det mest, sitter det Grusomt fast.
Merker veldig stor forskjell på rumpe og lårene, de er blitt faste, fine og tynnere.

Trener interval nu i vinter på tredemølla, 40 min annen hverdag.
Har derfor fått god kondis. Og etter å ha vært røyker i 26år er det godt å få ordentlig kondis igjen.

Går tur ute i det fri 4-6 dager i uken. Er det fritt for snø, går jeg på fjellet, det er en stigning opptil 380 meter. Da bruker jeg staver. Og jeg nyyyyter turen.
Har derfor fått fin farve i ansiktet, noe jeg ikke hadde før. ser faktisk frisk og fin ut.

Trener med rockering annen hver dag mens jeg ser på tv, eller med gymballen. Disse to tingene er veldig bra både for rygg og magemuskler.
Kunne ha vært flinker med disse, fordi jeg merker VELDIG liten forskjell på magemålet.

Men sliiiter med å få magen mindre.(snufs) Det er her hovedproblemet ligger..

Men å gå, gå, gå , gå er fantastisk, og er man flere merker man ikke at tiden går, og man forbrenner kalorier.

Har hørt at det er først etter 20 min hurtig gange at kaloriene begynner å forbrennes. Sant???

bibba
bibba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hver Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 13:04   #16
ELLINOR
Medlem

Alder: 53
ELLINOR er ny på veien

] jeg synes også magemålet går tregt, lår og rumpe har jeg gått mest inn, og det er der jeg trenger det minst. Må komme meg i gang med mageøvelser utenom gåturene mine skal det bli ordentlig fart på det tror jeg. har jo en graviditet bak meg for 1 og et halvt år siden så det er mye som henger igjen. Har vært mye syk og ikke kommet i gang med trening før nå. Merker jo kjempestor forskjell på kondisen med daglige spaserturer og turer i bassenget de siste 6 ukene. Synes det er et tiltak å trene mageøvelser.

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 13:34   #17
Begod
Seniormedlem

Begod sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 56
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av bibba

Merker forskjell at jeg trener. Men det som forsvinner er mest på de plasser jeg syntes er ok. der jeg trenger det mest, sitter det Grusomt fast.
Merker veldig stor forskjell på rumpe og lårene, de er blitt faste, fine og tynnere.

Trener interval nu i vinter på tredemølla, 40 min annen hverdag.
Har derfor fått god kondis. Og etter å ha vært røyker i 26år er det godt å få ordentlig kondis igjen.

Går tur ute i det fri 4-6 dager i uken. Er det fritt for snø, går jeg på fjellet, det er en stigning opptil 380 meter. Da bruker jeg staver. Og jeg nyyyyter turen.
Har derfor fått fin farve i ansiktet, noe jeg ikke hadde før. ser faktisk frisk og fin ut.

Trener med rockering annen hver dag mens jeg ser på tv, eller med gymballen. Disse to tingene er veldig bra både for rygg og magemuskler.
Kunne ha vært flinker med disse, fordi jeg merker VELDIG liten forskjell på magemålet.

Men sliiiter med å få magen mindre.(snufs) Det er her hovedproblemet ligger..

Men å gå, gå, gå , gå er fantastisk, og er man flere merker man ikke at tiden går, og man forbrenner kalorier.

Har hørt at det er først etter 20 min hurtig gange at kaloriene begynner å forbrennes. Sant???

Har samme problemet med magen , det er der alt fettet mitt sitter og der det sist forsvinner, synd men det er sånn det er.

Les denne tråden om fettfordeling:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=fettfordeling

Man forbrenner kalorier hele tiden så sant man puster

Kan hende at du forveksler det med å forbrenne fett, fra gammelt av het det at man måtte være i aktivitet i 1,5 timer før man begynte å forbrenne fett i stedet for glykose.

Vi som går på lavkarbo diett forbrenner fett hele tiden .

Gammel 19-04-05, 14:02   #18
bibba
Medlem

bibba sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Begod

Har samme problemet med magen , det er der alt fettet mitt sitter og der det sist forsvinner, synd men det er sånn det er.

Les denne tråden om fettfordeling:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=fettfordeling

Man forbrenner kalorier hele tiden så sant man puster

Kan hende at du forveksler det med å forbrenne fett, fra gammelt av het det at man måtte være i aktivitet i 1,5 timer før man begynte å forbrenne fett i stedet for glykose.

Vi som går på lavkarbo diett forbrenner fett hele tiden .

Enig me dæ. jo mere jeg lærer jo mindre vet jeg (forvirra blir jeg )

bibba
Gammel 19-04-05, 19:09   #19
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Der jeg trener ble jeg målt i dag..... Og siden sist jeg målte har jeg begynt med pilates 3 ganger pr uke. (Etter å ha trent bare motstandstrening med elastikk og vekter siden november). Med pilates legges hovedvekten på "the power house", området rundt navlen - opp- og nedover og rundt hele. (huffameg det var dårlig forklart, men tenk deg et kjempebredt belte da !) Magemålet mitt påstår de har sunket med 2 cm - på 3 uker !! Og de målte flere ganger, for de trodde ikke det var sant ! Vekten har ikke endret seg, men fettprosenten har gått ned også. Så eeeeendelig skjer det noe med magen min !

Så hvis du sliter med magefettet, sa anbefaler jeg "Winsor Pilates - Accelerated body sculpting" med fokus på mage, rumpe og lår..... Knalleffektiv !! De har den på TV shop !

Gammel 19-04-05, 19:36   #20
matgal
Medlem

matgal sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 41
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Jeg trener tre ganger i uka. Får dekket fysioterapi gjennom trygda pga en sykdom jeg har i bena, så der har jeg personlig trener to ganger i uka. Da sykler jeg på treningssykkel og så trener jeg styrke av mage, rygg, knær, lår, og skal begynne mer med armene etterhvert også. Bruker noe som heter terapimaster til rygg og mage.. Tenkte jeg kunne jo nevne det for de som vet hva det er.. Litt vanskelig å forklare hva det er.... Prøvde nå.. Men tok det bort.. Så endrer det til veldig vanskelig å forklare hva det er..
Og så trener jeg vannaerobic en gang i uka! Det er kjempe gøy!! Og de som går der er alt fra gamle pansjonister hvor alt henger til unge som meg :P .. Du finner de fleste størrelser og fasonger der for å si det sånn.. Så uansett åssen du ser ut eller føler deg passer du inn der Deilig å slippe å tenke på det. Jeg er definitivt yngst der da.. De som er yngst over meg er ti år eldre enn meg.. Hehe.. Men det er veldig allright. Og kjempe skånsomt for de som har litt problemer med rygg og knær f.eks. (som meg.)
Noen ganger tar jeg meg vel en sykkeltur sammen med samboeren i helgene.. Med den bittelitte hunden min i kurven.. (den jeg har på armen på bildet). Også går jeg jo turer med han da.. Med de ekke så lange. Han trenger ikke så mye mosjon, så lar han (alt for) ofte bare løpe i hagen. Men i dag har jeg kjøpt asfaltsko til stavene mine, og da går det jo an å gå med staver selvom man bor midt i byen..
Må bare legge til at jeg har vært litt deppa de siste åra, så har for det meste bare sittet og zappet på tv og lagt på meg de siste tre åra.. Og før det har jeg aldri trent noen ting.. Ikke når jeg var liten en gang.. Så dette er et nytt liv for meg... For et år siden, da jeg startet å trene var det bare haaaat.. Jeg har alltid fnyst av folk som sier det er delilig å trene, og tenkt at "det går vel ikke an!!??" Men nå blir det bedre og bedre.. Har sagt høyt en gang at det var deilig.. Så det er mulig.. Jeg tror ingen i hele verden trodde jeg noen sinne skulle trene så mye som jeg gjør nå.. Jeg trodde det i hvert fall ikke.. Men da jeg fikk den sykdommen i bena fant jeg ut at jeg måtte gjøre så godt jeg kunne for å bli sterk, sånn at jeg kan stå bedre i mot det som kommer til å skje etter hvert.. Og jeg har også blitt bedre enn jeg var da jeg fikk diagnosen i april i fjord..
Håper dette kan virke som en oppmuntring for noen til å begynne å trene, selvom jeg ikke snakker om vektnedgang nå.. Det er et hæ****ete til å begynne med, men det kan bare gå en vei; nemlig mot det bedre
Oi, dette ble langt.. Håper jeg ikke kjeder noen!!

matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat
Gammel 20-04-05, 14:27   #21
bibba
Medlem

bibba sin avatar

[quote=Nille]Der jeg trener ble jeg målt i dag..... Og siden sist jeg målte har jeg begynt med pilates 3 ganger pr uke. (Etter å ha trent bare motstandstrening med elastikk og vekter siden november). Med pilates legges hovedvekten på "the power house", området rundt navlen - opp- og nedover og rundt hele. (huffameg det var dårlig forklart, men tenk deg et kjempebredt belte da !) Magemålet mitt påstår de har sunket med 2 cm - på 3 uker !! Og de målte flere ganger, for de trodde ikke det var sant ! Vekten har ikke endret seg, men fettprosenten har gått ned også. Så eeeeendelig skjer det noe med magen min !

Så hvis du sliter med magefettet, sa anbefaler jeg "Winsor Pilates - Accelerated body sculpting" med fokus på mage, rumpe og lår..... Knalleffektiv !! De har den på TV shop ![/QUO

Hva i alle verden er Winsor Pilates"???? Høres jo effektivt ut, men hva er det?
Et spesielt apparat som skal brukes, eller bare en metode??? (ser de har det på TV shop) Har du kjøpt det der? Kan du gjøre dette selv eller må du ha kyndig veileding? hva koster det?

TE]

bibba
Gammel 20-04-05, 18:43   #22
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Heia Bibba !

Winsor Pilates er en treningsform ala Pilates. Mari Winsor har laget et treningsprogram det er trygt å gjennomføre hjemme. Alt du trenger er et godt underlag og en DVD å følge. iallefall hadde ikke jeg klart det uten den. Å lese er noe helt annet enn å SE. Hun har 5-6 personer rundt seg som viser øvelsene hvordan de skal utføres. Du ser dem fra alle kanter. En av jentene gjør en "moderert" utgave av øvelsene, dvs. alternative måter å utføre dem på om du har vond rygg/nakke etc. etc. I tillegg snakker hun deg gjennom hele timen i detalj. Nå har jeg gjort programmet så mange ganger at jeg ikke behøver å se på skjermen, men hører hva hun sier. Du kan velge hva slags språk du vil ha kommentarene / gjennomføringen på. Jeg har valgt engelsk fordi jeg kjenner språket såpass godt og dessuten har en innebygget mistro til dårlige oversettere. Har ikke hørt den norske talen, så her kan jeg ikke uttale meg. Winsor Pilates er bygget opp ettet "dynamic sequencing", dvs. rekkefølgen, farten og rytmen øvelsene gjøres i medfører lav intensitet kalori forbrenning og bruker musklene på en måte som former kroppen og gjør deg slankere. Om jeg har vondter i kroppen (som jeg ofte har) blir ejg alltid bedre etter en økt. I tillegg er det hele veien/innimellom uttøyelser av alle musklene slik at du blir mindre "stiv" og får mindre gangsperr enn etter vanlig trening.

Kan absolutt anbefale og kjøpe DVD'pakken de har på TV-shop. Den koster 5-600 kroner for flere DVD'er og matte. Se www.tvshop.no . Jeg skal bestille noen andre DVD'er fra USA - fra www.winsorpilates.com . Men skal sjekke toll & moms først.

Gammel 21-04-05, 08:54   #23
bibba
Medlem

bibba sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille

Heia Bibba !

Winsor Pilates er en treningsform ala Pilates. Mari Winsor har laget et treningsprogram det er trygt å gjennomføre hjemme. Alt du trenger er et godt underlag og en DVD å følge. iallefall hadde ikke jeg klart det uten den. Å lese er noe helt annet enn å SE. Hun har 5-6 personer rundt seg som viser øvelsene hvordan de skal utføres. Du ser dem fra alle kanter. En av jentene gjør en "moderert" utgave av øvelsene, dvs. alternative måter å utføre dem på om du har vond rygg/nakke etc. etc. I tillegg snakker hun deg gjennom hele timen i detalj. Nå har jeg gjort programmet så mange ganger at jeg ikke behøver å se på skjermen, men hører hva hun sier. Du kan velge hva slags språk du vil ha kommentarene / gjennomføringen på. Jeg har valgt engelsk fordi jeg kjenner språket såpass godt og dessuten har en innebygget mistro til dårlige oversettere. Har ikke hørt den norske talen, så her kan jeg ikke uttale meg. Winsor Pilates er bygget opp ettet "dynamic sequencing", dvs. rekkefølgen, farten og rytmen øvelsene gjøres i medfører lav intensitet kalori forbrenning og bruker musklene på en måte som former kroppen og gjør deg slankere. Om jeg har vondter i kroppen (som jeg ofte har) blir ejg alltid bedre etter en økt. I tillegg er det hele veien/innimellom uttøyelser av alle musklene slik at du blir mindre "stiv" og får mindre gangsperr enn etter vanlig trening.

Kan absolutt anbefale og kjøpe DVD'pakken de har på TV-shop. Den koster 5-600 kroner for flere DVD'er og matte. Se www.tvshop.no . Jeg skal bestille noen andre DVD'er fra USA - fra www.winsorpilates.com . Men skal sjekke toll & moms først.

Takk.
Takk for fin info. Dette visste jeg ikke. Men skal sjekke på TV-shop.
Nu kan jeg snart starte treningsstudio i kjelleren. Har så mye treningsapparater at det kan jeg gjøre. mangler bare en god instruktlr- haha.
Hvis jeg kommer med mere tror vel mannen at nu er det rabla helt for meg, men pytt pytt, det er jeg som sliter med kiloene.

Ha en fin dag Nille.

bibba
Gammel 21-04-05, 10:01   #24
pysa
Ubekreftet Medlem

pysa sin avatar

Hvor: Telemark
Alder: 48
pysa er ny på veien

Jeg går tur med hunden annenhver dag ( powerwalk i ca 45 min...)
Også trener jeg pilates ( winsor) 2 ganger i uka ( nettopp begynt... men er foreløpig så støl at jeg ikke orker mer enn 2 ganger i uka)

pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 07-05-05, 20:31   #25
Elliptical trainer
Juniormedlem

Hvor: Oslo
Alder: 73
Elliptical trainer har en fantastisk aura rundt segElliptical trainer har en fantastisk aura rundt seg

Cardio-trening (hjertetrening)

Trener kondisjonstrening 2-3 ganger i uka.

Lange økter. ca 1 time og 40 minutter hver gang. (En film-lengde DVD eller DivX)
Dvs. bruker elipsemaskin innstilt på det tyngste og pulsen ligger i gjennomsnitt på ca 150. Bruker pulsklokke.

Begynte for 3 år siden med elipsemaskinen innstilt på 3 i motstand og greide 10-15 minutter.
Har økt motstand og tid etter hvert og nå etter jeg har kommet oppi en filmlengde i tid. Bruker nå 15(maks) i motstand og øker nå heller tempoet for å holde pulsen oppe.

Føler meg vel med denne treningen og argumentet for såpass langvarig trening er å styrke hjerte, blodomløp og lungesystemet.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange gram fiber får dere i dere pr. dag? Kalorine Vedvarende vekttap 8 24-02-05 19:33
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00
Men dere koser dere vel av og til? Fedonisten Generell diskusjon 10 07-05-04 12:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.