Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er så sulten ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-09, 22:46   #1
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Jeg er så sulten ...

Jeg synes jeg spiser mer enn nok mat, men er fortsatt veldig ofte sulten på kvelden. Jeg har vært i ketose i tre uker nå, og venter på at sulten skal stilne.

Jeg er ikke fysen, men sulten så det rumler i magen ! Godtesuget er helt borte, jeg har ikke spist noe med kunstig søtning bortsett fra en sukett i teen og en sukkerfri IFA når jeg har ekkel smak i munnen.

I dag har jeg spist:
- Frokost: 5 strimler bacon og eggerøre av 2 egg stekt i det overflødige fettet.
- Lunsj: Avocadosalat med majones og pillede reker.
- Middag: En liten kyllingfilet, grønnsaker (paprika, squash, brokkoli, blomkål og purre) grillet i folie med smør. Rømme ved siden av.
- Kvelds: Litt cc med roastbeaf, deretter noen valnøtter og ost da jeg fortsatt var sulten.

Dette er jo MYE mat, men porsjonene på lunsjen og middagene ikke var så store.

Noen tanker? Ser maten grei ut? Jeg drikker mye vann-

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 22:53   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så sulten...

Hvis du er sulten så spiser du nok ikke mer enn nok mat ville puttet i endel mer proteiner, f.eks 2 små kyllingfilleter, kanskje ett hardkokt egg til kvelden. Eller med rekene i lunsjen.
Drikker du farris eller sukkerfri brus? Jeg blir "rumlesulten" av kullsyre...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 22:59   #3
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis du er sulten så spiser du nok ikke mer enn nok mat ville puttet i endel mer proteiner, f.eks 2 små kyllingfilleter, kanskje ett hardkokt egg til kvelden. Eller med rekene i lunsjen.
Drikker du farris eller sukkerfri brus? Jeg blir "rumlesulten" av kullsyre...


Takk for svar !

Jeg har kuttet litt ned på proteinene, da jeg følte at jeg spiste for mye, uten at jeg har det store grunnlaget å uttale meg på. Med en baby på tre måneder og storesøsken på 3 og 4 år rekker jeg ikke å veie/vekte maten. Dagene går i ett her ! Men jeg har kanskje tatt i litt mye, mulig jeg ble mer sulten etter at jeg spiste mindre proteiner. Jeg føler meg mett nok til måltidene, men kjenner sulten skikkelig på kvelden. Prøver å kutte ut overspisingen og heller ta litt mer fett på maten og mindre porsjoner. Jeg har ikke drukket noe med kullsyre.

Skal spise litt mer protein da, og se om det hjelper!

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 23:11   #4
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten...

Jeg har forresten og trillet en tur i rask gange i dag. Sitte stille gjør jeg omtrent ikke i løpet av hele dagen. Tar jeg frem boken min er det garantert en som våkner, en som vil ha vann, hjelp til å ta på skoene, bade i bassenget osv osv...

Om stress og lite søvn er dårlig for vektnedgangen er jeg ille ute ! Burde vel strengt tatt sove nå, men timene i ro og fred er så deiiiilige!

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 23:59   #5
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten...

Synes absolutt ikke det var mye mat.

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 00:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så sulten ...

Det kan være mange faktorer som spiller inn.
Nå sier du ingenting om hvor mye overvekt du har, men det er en kjennsgjerning at store folk trenger mye mat! Så om du har mye overvekt, så er det ikke så rart om du er sulten med den menyen, som ser helt grei ut, forøvrig.
Du SKAL spise deg behagelig mett, og du MÅ spise om du er sulten! Det kan gå utover forbrenningen din å ikke følge kroppens signaler
Du nevner også at du er mye i bevegelse, det vil jo gjerne øke forbrenningen og behovet for mat.

Drikker du nok vann? Jeg vet at mange, inkludert meg kan ha noe forvirring mellom følelsen av tørste og sult. Jeg drikker minimum tre liter vann om dagen, og starter hver morgen med et stort glass vann. Ofte om jeg føler meg sulten tidlig om morran, så går det over en liten stund med vann, og da skjønner jeg at ikke var sulten ennå, bare tørst.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 08:02   #7
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten ...

Takk for svar!

Jeg drikker mye vann, og har ca. 15 kg overvekt nå.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 08:12   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så sulten ...

Jeg synes ikke det ser ut som mye mat, det ser ut som en meny jeg kunne fulgt og jeg er vektoperert og har 5 % størrelse på magesekken.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 08:31   #9
Mona S
Medlem
 
Mona S sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 269
Mona S er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten ...

Du skriver at du har en baby på 3 måneder; ammer du? For det gjør en jo et par hakk mer sulten...

Mona S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 08:36   #10
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten ...

Opprinnelig lagt inn av Mona S, her.

Du skriver at du har en baby på 3 måneder; ammer du? For det gjør en jo et par hakk mer sulten...

Nei, ammer ikke.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 08:39   #11
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes ikke det ser ut som mye mat, det ser ut som en meny jeg kunne fulgt og jeg er vektoperert og har 5 % størrelse på magesekken.

Ok, føler bare at jeg burde bli mett... hehe. Hadde masse smør til middagen, og er forsåvidt veldig god og mett etter måltidene. Det er på kvelden ulvehungeren kommer .

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 08:44   #12
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Jeg er så sulten ...

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Ok, føler bare at jeg burde bli mett... hehe. Hadde masse smør til middagen, og er forsåvidt veldig god og mett etter måltidene. Det er på kvelden ulvehungeren kommer .

Sult er kroppen signal om at den ikke får nok mat. Så jeg ville tatt det signalet på alvor, og spist mer. Forøvrig må jeg si meg enig med flere her i at det du beskriver ikke på noen måte kan kalles mye mat.

Du bør prøve deg fram. Kanskje er det middagen du bør øke, eller kanskje kveldsmaten, eller kanskje litt på begge. Du skal ikke gå rundt og være sulten.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:39   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så sulten ...

Spis TO kyllingfileter
Kylling er magert, så du kan godt spise noe fetere kjøtt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 10:51   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så sulten ...

Du må bare spise snuppa. Lag gjerne en god og feit saus til middag, ta en smoothie med fløte isbiter og bringebær til mellommål. Spis litt til kvelds!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 11:41   #15
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så sulten ...

Jeg synes menyen din ser helt fin ut, men du kan gjerne øke mengden synes jeg. Og ikke vær redd for å spise noe på kvelden om du er sulten.
Du skal ikke gå sulten som sagt,- går ut over forbrenningen, selv om det er bare noen timer til du skal legge deg.

"Regelen" om at alt du spiser etter kl. 1800 legger seg på sidebeina er bare tull og vas..

Kokt egg har jo blitt foreslått her, kanskje ost/skinke/smør-ruller kunne være noe?

Jeg spiser ihvertfall hver kveld, orker bare ikke rumlefølelsen etter at jeg har lagt meg.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:36   #16
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Spis TO kyllingfileter
Kylling er magert, så du kan godt spise noe fetere kjøtt.

Sliter litt med fett kjøtt. Kjøttdeig går greit, men har alltid vært av typen som dissekerer alt kjøtt for synlig fett. Jeg har vært slik fra da jeg var liten, moren min fortalte at jeg brakk meg da jeg så søsteren min gnage på fettranden på koteletten . Jeg har kjøpt noen fete pølser i Sverige, så spiser de innimellom.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:43   #17
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 59
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg er så sulten ...

Hmmm...jeg er likedan. Har blitt bedre, men jeg er ikke så begeistret for nakkekoteletter, fettrenner og diverse. Jeg vet jo at det hadde vært av det beste om jeg/vi fikk i oss litt av det animalske fettet også. Men vi skal jo tross alt trives med den maten vi skal spise også.

Så om det er mulig å bruke stekesjy o.l. i saus så hjelper jo det en del.
Pluss at du legger til med rømme, olje eller meierismør der det trengs

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:43   #18
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så sulten ...

Opprinnelig lagt inn av Safir, her.

Sliter litt med fett kjøtt. Kjøttdeig går greit, men har alltid vært av typen som dissekerer alt kjøtt for synlig fett. Jeg har vært slik fra da jeg var liten, moren min fortalte at jeg brakk meg da jeg så søsteren min gnage på fettranden på koteletten . Jeg har kjøpt noen fete pølser i Sverige, så spiser de innimellom.

Da får du tilsette fett da, smør, fløte , creme fraiche eller majones. Jeg liker heller ikke fettrand Men erstatter det med smør el.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:27   #19
Safir
Medlem
 
Safir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 44
Innlegg: 172
Safir er ny på veien

Sv: Jeg er så sulten ...

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Hmmm...jeg er likedan. Har blitt bedre, men jeg er ikke så begeistret for nakkekoteletter, fettrenner og diverse. Jeg vet jo at det hadde vært av det beste om jeg/vi fikk i oss litt av det animalske fettet også. Men vi skal jo tross alt trives med den maten vi skal spise også.

Så om det er mulig å bruke stekesjy o.l. i saus så hjelper jo det en del.
Pluss at du legger til med rømme, olje eller meierismør der det trengs

Ja, forsøker å få fettet fra meieriprodukter og fett som har rent av under steking.

Bacon f.eks. stekes så hardt at det er sprøtt som potetgull, deretter lager jeg eggerøre i det overflødige fettet slik at jeg skal få i meg det.

Safir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 11:34   #20
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er så sulten ...

Jeg blir også til sider SINNSYKT sulten på kvelden. Jeg synes ikke det er lurt å øke porsjonene, tar heller et ekstra måltid på kvelden. Små hyppige måltider er jo bra for forbrenningen. (noen nøtter, cottage cheese eller en atkinsbar er det jeg pleier å ty til)

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 11:40   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så sulten ...

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Små hyppige måltider er jo bra for forbrenningen.

Det gjelder mer for lavkalori enne for LCHF. Både for å holde blodsukkeret stabilt og forbrenninga generellt. Kroppen jobber på en litt annen måte når den forbrenner fett.
Men når det er sagt spiser jeg heller flere mindre måltider rett og slett fordi jeg ikke orker å bare spise et par større måltider pr dag. Og fordi hodet mitt trenger å ha de faste rutinene med måten, etter mange rare ting jeg har gjort tidligere...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-09, 12:30   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er så sulten ...

Så lenge man spiser seg sånn akkurat passe behagelig mett til hvert måltid, så spiller det ingen rolle hvor store måltidene er, eller hvor mange det er av dem
Klart, dersom man har spist mye høykarbo eller har slanket seg på kaloriunderskudd før så kan det hende kroppen trenger å få trent opp metthetssignalet sitt igjen.
Jeg lærte et triks for flere år siden som hjalp meg veldig, i den grad at jeg ikke lenger trenger å bruke det : Man forsyner seg med litt mindre enn man tror man skal ha, spiser langsomt, venter ti minutter -er man fortsatt sulten da, så forsyner man seg en gang til. Det kan faktisk ta så lang tid før kroppen oppfatter om den er mett eller ei

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sulten!? Fungirl Ketolysekuren 10 10-06-08 18:16
Sulten Tess Spørsmål og svar 1 01-03-08 14:03
Sulten Kenny Spørsmål og svar 2 13-01-08 22:25
Sulten og rar? Megvel Spørsmål og svar 5 02-12-07 09:23
Sulten! Sanko Induksjonen 8 07-02-07 17:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no