Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

3 uker og ingen resultater

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-09, 21:25   #26
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Helt enig - MÅ telle karbohydrater, men på den annen side - er du i ketose så er du i ketose og forbrenner på den måten. MEN, noen ganger går ikke vekten ned og da må man prøve å evt øke fettinntak, kanskje prøve om det kan være på grunn av at man ikke kan drikke sukkerfri brus etc. Noen ganger kan kroppen oppfatte stoffer som sukker og da ikke ta av selv om man er i ketose.

Men jeg tror at hvis du i utgangspunktet spiser rene kjøttvarer (altså ikke karbonader som er blandet før de steker etc), de feiteste meierivarene og salat som vi har forklart - så vil du ikke overstige 20 karbohydrater - tvert om er det mulig du får litt for lite karbohydrater på den måten. Egg kan du også spise ganske mye av og tomater... spiser du et par tomater til dagen er det helt greit.

Er nok dessverre endel som må ganske lavt ned på karbsene for å være i ketose OG samtidig gå ned i vekt, for det er jo ikke målet i seg selv å komme i ketose om vekta ikke går ned, da er det stort sett bare frustrerende (snakker absolutt av erfaring, har stått omtrent stille i 8 mnd og gikk ned ca 30 kg 6 mnd)
Hvis det stopper opp må man finne grunnene til det så er selv i en fase der eg eksprimenterer med mer karbs og mindre fløte

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:26   #27
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

OK, takk folkens, da er motet oppe igjen og jeg ser fram til å virkelig begynne å få fart i forbrenningsannleget!

Flotters

Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:31   #28
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Er nok dessverre endel som må ganske lavt ned på karbsene for å være i ketose OG samtidig gå ned i vekt, for det er jo ikke målet i seg selv å komme i ketose om vekta ikke går ned, da er det stort sett bare frustrerende (snakker absolutt av erfaring, har stått omtrent stille i 8 mnd og gikk ned ca 30 kg 6 mnd)
Hvis det stopper opp må man finne grunnene til det så er selv i en fase der eg eksprimenterer med mer karbs og mindre fløte

Sant det, men dersom du spiser et par tomater, salat, et egg og bacon og kjøtt og fløte - så overstiger du sannsynligvis ikke 20 karb. Men for all del - det varierer nok. Jeg har for øvrig gått inn i ketose mange ganger, og det funker hver gang. Men om han går ned, det ser han først når han er i ketose. Det er litt forskjellig fra person til person. Men i utgangspunktet vil de fleste gå ned om de er i ketose og ikke spiser for mye sukkererstatninger som kan ha en ugunstig virkning. Det er i hvert fall min erfaring. Jeg veier meg som sagt ikke, men etter logisk vurdering ut fra buksestørrelser så går jeg nok ned rundt 2 kilo i uka, ofte mer. Det er også erfaringen fra andre som har gjort det på sammen måte. Vi er flere LOL

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:33   #29
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Jeg har også erfart at dersom vi "lurer" til oss en brødskive eller annet- selv om karbohydrater blir nøye talt - så kan bare det å spise brødvarer være nok til at vekten ikke går ned.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:37   #30
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Sant det, men dersom du spiser et par tomater, salat, et egg og bacon og kjøtt og fløte - så overstiger du sannsynligvis ikke 20 karb. Men for all del - det varierer nok. Jeg har for øvrig gått inn i ketose mange ganger, og det funker hver gang. Men om han går ned, det ser han først når han er i ketose. Det er litt forskjellig fra person til person. Men i utgangspunktet vil de fleste gå ned om de er i ketose og ikke spiser for mye sukkererstatninger som kan ha en ugunstig virkning. Det er i hvert fall min erfaring. Jeg veier meg som sagt ikke, men etter logisk vurdering ut fra buksestørrelser så går jeg nok ned rundt 2 kilo i uka, ofte mer. Det er også erfaringen fra andre som har gjort det på sammen måte. Vi er flere LOL

Selv spiser eg veldig strengt, ikke ulovlige varer i det hele tatt, drikker mye vann og har mange kg som fremdeles skal vekk. Og er hele tiden i ketose. Men likevel står eg i ro for tiden.
At du går ned 2 kg i uka er nok lagt over normalen, og til lengre man går på kuren jo lavere blir snittet.
Er en tråd på det her på formuet under ketolysedelen.
Men du er kjempeheldig og er no en av få som går ned såpass mye hver gang, men gled deg over det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:38   #31
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

(snakker absolutt av erfaring, har stått omtrent stille i 8 mnd og gikk ned ca 30 kg 6 mnd)
Hvis det stopper opp må man finne grunnene til det så er selv i en fase der eg eksprimenterer med mer karbs og mindre fløte

På grunn av en stresset tilværelse så har jeg gått ut av ketose i perioder det passer utrolig dårlig å stresse sånn med å få riktig mat etc. Og da har jeg merket meg at hvis jeg er ute en stund, gjerne et par måneder -så får jeg ofte en ny boost når jeg går inn igjen. Når jeg snakker boost så mener jeg at i løpet av første uka merker jeg en markant endring på klærne mine som blir mye større, fort. Det er ikke alltid jeg får slik boost - men dersom det står stille lenge så vil jeg anbefale deg å ta en pause faktisk

Jeg har også eksperimentert litt. I en periode spiste jeg ganske magert, og da hadde jeg en "sprekk" ca en gang i uka. Da tok jeg faktisk også av ganske mye.

Litt blanding av ketolyse og denne her http://www.myrevolution.no/artikkel/...g-med-psmf/12/

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:40   #32
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Selv spiser eg veldig strengt, ikke ulovlige varer i det hele tatt, drikker mye vann og har mange kg som fremdeles skal vekk. Og er hele tiden i ketose. Men likevel står eg i ro for tiden.
At du går ned 2 kg i uka er nok lagt over normalen, og til lengre man går på kuren jo lavere blir snittet.
Er en tråd på det her på formuet under ketolysedelen.
Men du er kjempeheldig og er no en av få som går ned såpass mye hver gang, men gled deg over det

Ja - jeg er klar over at det holder hardt. Så jeg bør ikke gå inn og ut for ofte. So far soo good. Uansett så holder jeg på at dersom det er for lite fett så kan det bli vanskeligere å ta av. Men det varierer også litt fra gang til gang syns jeg.

Har ei venninne som nå har gått en uke, hun har ikke så mange kilo å ta av, max 10 - og hun har gått ned 3 kilo.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:40   #33
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

På grunn av en stresset tilværelse så har jeg gått ut av ketose i perioder det passer utrolig dårlig å stresse sånn med å få riktig mat etc. Og da har jeg merket meg at hvis jeg er ute en stund, gjerne et par måneder -så får jeg ofte en ny boost når jeg går inn igjen. Når jeg snakker boost så mener jeg at i løpet av første uka merker jeg en markant endring på klærne mine som blir mye større, fort. Det er ikke alltid jeg får slik boost - men dersom det står stille lenge så vil jeg anbefale deg å ta en pause faktisk

Jeg har også eksperimentert litt. I en periode spiste jeg ganske magert, og da hadde jeg en "sprekk" ca en gang i uka. Da tok jeg faktisk også av ganske mye.

Litt blanding av ketolyse og denne her http://www.myrevolution.no/artikkel/...g-med-psmf/12/

Har prøvd det også og det hjelper ikke, men skal nok finne ut av hva det er som er min fiende her på denne kuren, har en mistanke om at eg ikke tåler fløte så denne er kutta

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:43   #34
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Kin: Hvor mange klesstr. har du gått ned? På hvor lang tid??

2 kilo og mer i uka er jo unormalt mye da....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:43   #35
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Har prøvd det også og det hjelper ikke, men skal nok finne ut av hva det er som er min fiende her på denne kuren, har en mistanke om at eg ikke tåler fløte så denne er kutta

Ja, skal se det... Får håpe du finner det ut. Det gjør du nok uansett. Jeg tar ikke sjansen med den sprekken en gang i uka da, for jeg syns det er litt risikabelt. Men kanskje jeg prøver å ta kuren helt ut - bare for å gjøre det en uke og se.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:45   #36
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Ja, skal se det... Får håpe du finner det ut. Det gjør du nok uansett. Jeg tar ikke sjansen med den sprekken en gang i uka da, for jeg syns det er litt risikabelt. Men kanskje jeg prøver å ta kuren helt ut - bare for å gjøre det en uke og se.

Å gå inn og ut av ketose er nok ikke anbefalt, det er en stor omveltning for kroppen og det ville eg aldri ha gjort mot kroppen min så ofte

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:46   #37
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kin: Hvor mange klesstr. har du gått ned? På hvor lang tid??

2 kilo og mer i uka er jo unormalt mye da....

Vanskelig å si for jeg har rotet mye og gått litt opp innimellom. Men den gangen jeg gikk lengst sammenhengende så gikk jeg ned 2 størrelser på litt over en måned. Ellers har jeg faktisk brukt det litt til "vedlikehold" det er grusomt å si, men sånn har det blitt. Skal skjerpe meg nå. Og dersom jeg holder et par - tre uker, så er jeg ned en størrelse.

Jeg har bare gått en uke nå og har ikke så mye å si om hvordan det blir denne gangen. Som Fungirl sier så kan det bli vanskeligere og vanskeligere. Men så vidt jeg vet om planer fremover så vil jeg kunne gå over et par måneder nå og jeg kan tilbakemelde når jeg har gått ned en størrelse. Og når jeg er nede i en størrelse jeg kan leve med så skal jeg veie meg, da blir det lettere å si sikkert.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:48   #38
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Å gå inn og ut av ketose er nok ikke anbefalt, det er en stor omveltning for kroppen og det ville eg aldri ha gjort mot kroppen min så ofte

Nei, jeg vil det egentlig ikke jeg heller. Men.. noen ganger er det ikke så enkelt å steike egg og lage omeletter og div. Og jeg kan ikke gå uten mat hele dagen. Men en pause innimellom, det tror jeg bare er lurt faktisk. De anbefaler jo heller ikke å gå i ketose over 6 måneder, tvert om anbefaler de at dersom man har gått lenge og det stopper opp - så skal man ta en pause.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:48   #39
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Vanskelig å si for jeg har rotet mye og gått litt opp innimellom. Men den gangen jeg gikk lengst sammenhengende så gikk jeg ned 2 størrelser på litt over en måned. Ellers har jeg faktisk brukt det litt til "vedlikehold" det er grusomt å si, men sånn har det blitt. Skal skjerpe meg nå. Og dersom jeg holder et par - tre uker, så er jeg ned en størrelse.

Jeg har bare gått en uke nå og har ikke så mye å si om hvordan det blir denne gangen. Som Fungirl sier så kan det bli vanskeligere og vanskeligere. Men så vidt jeg vet om planer fremover så vil jeg kunne gå over et par måneder nå og jeg kan tilbakemelde når jeg har gått ned en størrelse. Og når jeg er nede i en størrelse jeg kan leve med så skal jeg veie meg, da blir det lettere å si sikkert.


Ja det kan bli vanskligere å lure kroppen slik Kan faktisk oppnå motsatt virkning også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:52   #40
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Så slik jeg forstår det så er du på kuren 2-3 uker og så av.... legger litt på deg, og så på kuren igjen?
Du har ikke gått på på kuren over lang tid om gangen altså?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:53   #41
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja det kan bli vanskligere å lure kroppen slik Kan faktisk oppnå motsatt virkning også

Ja, det kan nok det. Men jeg tror jeg er en av de heldige her. Jeg går inn i ketose på en dag, hver gang. Og over de to siste årene har jeg nok vært i ketose... tja 5 ganger kanskje. Aldri over veldig lang tid da.

Men en ting jeg tror er vesentlig, det er faktisk hvordan vi tenker. Jeg tror at psyken har mye å si på hvordan kroppen reagerer. Og jeg tror at om vi er overforsiktige så kan det hindre kroppen i å "slippe" fett. Jeg mener ikke at vi ikke skal holde oss til kuren, for det er viktig å telle og følge med - men jeg har stor tro på å "tro at det virker". Merker at dersom jeg er svært stresset så tar jeg av mindre, da er det som om det stopper opp - for eksempel.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 21:53   #42
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Så slik jeg forstår det så er du på kuren 2-3 uker og så av.... legger litt på deg, og så på kuren igjen?
Du har ikke gått på på kuren over lang tid om gangen altså?

Jo jeg har gått et par måneder sammenhengende, men ikke mer.

Jeg har faktisk heller ikke lagt på meg særlig mye innimellom heller - er fortsatt to størrelser mindre enn første gang jeg gikk på ketose. Men de korte øktene er ikke å anbefale, det er 4 kilo ned og tre kilo opp. Og da har det liten nytte. Men det har vært litt tilfeldig og er ikke den måten jeg mener det skal gjøres på, bare så det er sagt. Det har bare blitt sånn på grunn av omstendigheter rundt. For øvrig har det gitt meg en del erfaringer likevel.


Sist redigert av Kin : 22-09-09 kl 21:57. Årsak: n
Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:03   #43
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Henviser til denne linken.

Er er det mye bra om stress og selv om eg ikke har gått ned på lange tider så stresser eg ikke, men tror uansett ikke det er bra å sjokkere kroppen sin sånn i det lange løp.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:10   #44
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Henviser til denne linken.

Er er det mye bra om stress og selv om eg ikke har gått ned på lange tider så stresser eg ikke, men tror uansett ikke det er bra å sjokkere kroppen sin sånn i det lange løp.

Nei jeg tror som sagt heller ikke det er bra å stresse kroppen slik i det lange løp. Men noen ganger må man ta livet som det kommer og da går ikke alltid ting slik man ønsker mest av alt.

Men angående anbefalingen om å ta en pause om det stopper opp, da spesielt etter flere måneder på ketose - og hvis det stopper opp over lang tid - så er ikke det en anbefaling jeg kommer med, det er en anbefaling som kommer fra selveste kongen av ketolyse - Torkel Andersen - og han vet nok hva han snakker om vil jeg tro

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:13   #45
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Nei jeg tror som sagt heller ikke det er bra å stresse kroppen slik i det lange løp. Men noen ganger må man ta livet som det kommer og da går ikke alltid ting slik man ønsker mest av alt.

Men angående anbefalingen om å ta en pause om det stopper opp, da spesielt etter flere måneder på ketose - og hvis det stopper opp over lang tid - så er ikke det en anbefaling jeg kommer med, det er en anbefaling som kommer fra selveste kongen av ketolyse - Torkel Andersen - og han vet nok hva han snakker om vil jeg tro

Og den anbefaling har eg også fulgt, uten at det har funket.
Dr. Torkil sier også at man ikke skal gå på ketolyse lengre enn 6 mnd i strekk fordi det ikke har blitt forsket nok på i moderne tid. Men hvis alle prøver og slikt er i orden ser han ingen grunn til at man ikke kan fortsette.
Men som lege kan han ikke anbefale det grunnet for lite forskning.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:16   #46
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Og den anbefaling har eg også fulgt, uten at det har funket.
Dr. Torkil sier også at man ikke skal gå på ketolyse lengre enn 6 mnd i strekk fordi det ikke har blitt forsket nok på i moderne tid. Men hvis alle prøver og slikt er i orden ser han ingen grunn til at man ikke kan fortsette.
Men som lege kan han ikke anbefale det grunnet for lite forskning.

Jepp, og i tillegg anbefaler han en pause i slike tilfeller. Men for all del. Prøv å kutte ut fløten, kanskje det hjelper

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:18   #47
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Har som sagt hatt pauser og det har heller ikke hjulpet, hadde pause i sommer, så det som er poenget mitt er at det er mange forskjellige svar til mulig stangasjon og manglende vekttap

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:22   #48
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Har som sagt hatt pauser og det har heller ikke hjulpet, hadde pause i sommer, så det som er poenget mitt er at det er mange forskjellige svar til mulig stangasjon og manglende vekttap

Jepp - og jeg skjønner ikke helt hva som skjer her. For jeg har faktisk ikke sagt imot deg på noe. Er det sånn at det er kun moderatorer som skal svare her inne? I så tilfelle beklager jeg. Jeg kan kun si noe om mine erfaringer og gi råd ut fra det. Jeg hevder på ingen måte at det gjelder for alle, tvert imot har jeg tidligere i tråden sagt at det kan variere og at man må følge med.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:38   #49
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kin, her.

Jepp - og jeg skjønner ikke helt hva som skjer her. For jeg har faktisk ikke sagt imot deg på noe. Er det sånn at det er kun moderatorer som skal svare her inne? I så tilfelle beklager jeg. Jeg kan kun si noe om mine erfaringer og gi råd ut fra det. Jeg hevder på ingen måte at det gjelder for alle, tvert imot har jeg tidligere i tråden sagt at det kan variere og at man må følge med.

Hva mener du??? Fungirl forteller om sine erfaringer og det ho sliter med, og du går til angrep fordi ho er moderator????

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 22:40   #50
Kin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 38
Kin er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hva mener du??? Fungirl forteller om sine erfaringer og det ho sliter med, og du går til angrep fordi ho er moderator????

Nei, jeg spurte et spørsmål. Fikk inntrykk av at hun oppfattet det som om jeg motsa henne - derfor spør jeg og beklager om jeg gjør noe galt - i stede for at det skal utvikle seg til en krangel.

Som sagt så håper jeg det viser seg at det nytter å kutte ut fløten.

Kin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
høy kolosterol, ingen resultat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva slags resultater ga ED for deg? Avjo Eurodiett 54 10-08-10 10:43
RESULTATER: Ned 10 kg til jul ketomamma Ketolysekuren 159 20-11-09 13:50
Ingen nedgang etter to uker klompenmio Ketolysekuren 9 16-09-09 10:28
Resultater N3rfh3rd Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 29-04-08 12:46
Pilates og resultater Kanari Trening 16 09-05-07 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no