Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Pilates

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-05, 08:12   #51
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg bruker teppet under salongen. Det fungerer kjempegreit!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 09:38   #52
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

jeg bretter dyna mi dobbelt fungerer ok...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-04-05, 19:06   #53
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nille

Anbefaler absolutt dvd/video. I tillegg til at øvelsene blir forklart muntlig, minner de det hele tiden på å puste, å ikke heise opp skuldrene etc. OG du ser de som gjør øvelsene fra alle kanter. Jeg hadde ikke giddet å trene om jeg skulle lese i bok for hver øvelse. Så har det litt med rekkefølge og farten du gjør øvelsene i også ! kan ikke sammenligne info du får på DVD med bok nei !

kjøpte dvd i går jeg, "power of pilates" så dt blir bra!

Opprinnelig lagt inn av Aline

jeg bretter dyna mi dobbelt fungerer ok...

skal jeg prøve, hehe

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 10:17   #54
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

hallo?

.....er det noen her?

Skulle bare si at jeg har også fått pilates-DVD'ene mine nå - men jeg har ikke sett på dem enda. Langt mindre TRENT etter dem

Det er bestilt på TV-SHOP (fikk dem etter under en uke!!) hvor den er 3 DVD'er i en pakke lissom. Bør en stakkar student starte med Basics? Eller? Body sculpting høres jo fristende ut, men det er kanskje å starte litt voldsomt eller?

....eh....svar da......hallooooo?

*tusler tilbake til den spennende historien om dendritter og aksoner*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 10:24   #55
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Begynn på basic'en du vennen! Det er viktig i Pilates å trene sakte og riktig og med kontroll. Gjør denne først, og når du har full kontroll kan du begynne på neste.

Håper det blir ukentlige treningsrapporter på radioen min...

Til inspirasjon:

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 12:20   #56
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

hallo?

.....er det noen her?

Skulle bare si at jeg har også fått pilates-DVD'ene mine nå - men jeg har ikke sett på dem enda. Langt mindre TRENT etter dem

Det er bestilt på TV-SHOP (fikk dem etter under en uke!!) hvor den er 3 DVD'er i en pakke lissom. Bør en stakkar student starte med Basics? Eller? Body sculpting høres jo fristende ut, men det er kanskje å starte litt voldsomt eller?

....eh....svar da......hallooooo?

*tusler tilbake til den spennende historien om dendritter og aksoner*

Nå har også jeg bestilt den pakken. Ble fristet av Mariannes mave bilder

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 17:30   #57
pusi
Medlem
 
pusi sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Froskeland
Alder: 45
Innlegg: 83
pusi er ny på veien

Fint mavebilde, Marianne! Mye mer inspirerende enn de oi-så-amerikanske damene i videoene, hehe
Men man skal ikke dømme treningen etter innpakningen! Husker en gang i tiden da jeg ble med min mor på Jane Fonda-workout på stuegulvet. Knis! Jeg skulle ønske jeg fant den på dvd eller på nettet. Mange hysteriske treningsoutfits der, altså! Men workouten var kjempefin, den!

__________________
*** Liten, men tøff. Fres! ***



pusi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: MUP - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-05, 17:52   #58
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nå er det vel på tide jeg poster bilde av MIN mage snart...... snart...... kanskje ......

Jeg hoppet over basics delen av Pilates pakka... treneren/fysioen min mente det var like greitt. Nå nå har jeg trent 50 minutters programmet "Accelerated Bodu Sculpting" nøyaktig 15 ganger..... Det hjelper.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 09:57   #59
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

Hurra!

Så akkurat pilates dvd'ene på tv shop og ble skikkelig gira, hadde ikke tenkt tanken om at de at gikk ann å trene hjemme før, er milievis til treningstudio her og med en liten baby er alt litt begrenset.. men dette er jo supert, skal virkelig invistere i dette!
Er dere som har kjøp fra tv-shop fornøyde??

__________________







nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 16:20   #60
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har ikke akkurat KJØPT da, men jeg bruker som nevnt produktet. Winsor Pilates Accelerated Body Sculpt - og er KJEMPEFORNØYD !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 19:49   #61
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg har ikke akkurat KJØPT da,

Hæ? er jeg treg nå som ikke skjønner hva du mener??

__________________







nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 01-05-05, 20:39   #62
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtte

Hæ? er jeg treg nå som ikke skjønner hva du mener??

Har lasta ned fra nettet......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 20:49   #63
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hva slags effekt har pilates på ryggmuskulaturen...?
jeg synes det blir fokusert veldig på magen, men jeg merker ikke noe særlig i ryggmusklene...
er det jeg som gjør øvelsene feil...?

(winsor basic...)

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 21:38   #64
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

hva slags effekt har pilates på ryggmuskulaturen...?
jeg synes det blir fokusert veldig på magen, men jeg merker ikke noe særlig i ryggmusklene...
er det jeg som gjør øvelsene feil...?

(winsor basic...)

Pilates tar "beltet" rundt mage OG rygg ! Alt sitter rundt "the power House" - mellom navlen og ryggsøylen. Det er derfor det er så bra vettu !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 22:06   #65
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hm.... da gjør jeg noe feil... skal se mer på det neste gang jeg prøver meg

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 22:28   #66
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

At du ikke verker i musklene betyr IKKE at det ikke virker på musklene. Husk at mange av øvelsene i Winsor Pilates er strekkøvelser som gjør at du unngår "gangsperr".
Josef Pilates sa at muskelverk IKKE er bevis for at du gjør noe riktig ! Du skal kjenne at du har brukt kroppen etter en økt, men du skal ikke bli stiv og støl...spesielt ikke etter at du har gjort noen økter. Du bruker musklene, som bygger seg opp til å tåle belastningen du har gitt dem....

Kanskje du bør prøve å kjøre igjennom Accelerated programmet en gang for å se om det passer deg bedre ? Jeg syns iallefall at kortprogrammet var litt "tamt"....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 22:31   #67
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hm.. der sier du noe jeg har prøvd å finne det du bruker, men har ikke klart det ennå.

soon, very soon

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 22:44   #68
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg har lyst til å prøve pilates jeg også, men er jo ikke bevegelig for fem flate øre!

  Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 22:49   #69
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg har lyst til å prøve pilates jeg også, men er jo ikke bevegelig for fem flate øre!

---men det blir du, - det blir du !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-05, 22:52   #70
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ok, da kjøper jeg DVD på TV-shop, men jeg blånekter å kjøpe papirtynn matte! Da får jeg heller investere i en Airex-matte, sånn at jeg ikke ødelegger meg helt...

  Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 21:14   #71
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

prøvde pilates for første gang i går jeg, var arti men jeg var noe dårlig da, er jo sjuk, så dette var første treningsøkta på et år..
bittelitt støl i magen nå..

men hvor ofte skal man trene? sånn for best resultat...?

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 21:53   #72
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

men hvor ofte skal man trene? sånn for best resultat...?

Etter 10 ganger føler man forskjellen
Etter 20 ganger ser man forskjellen
etter 30 ganger, har man en helt ny kropp

Dette er sigende fra pilates guruer Jeg har trent ca 10 ganger, og jeg SER allerede forskjellen!!! (Jeg trener pilates og yoga vekselvis, annen hver gang, sånn omtrent. Alt etter humøret) Magen er flatere, og musklene synes bedre.

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 21:56   #73
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

men hvor ofte skal man trene? sånn for best resultat...?

Både Josef Pilates og Mari Winsor sier man bør trene annenhver dag om man bruker samme program/øvelser hver dag. Kroppen trenger hvile innimellom.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 22:09   #74
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

oki, takk for svar begge to

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 19:22   #75
Tingeling
Medlem
 
Tingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 40
Innlegg: 182
Tingeling er en juvelTingeling er en juvelTingeling er en juvel

Jeg har sett at flere nevner Pilates her inne, som for meg bare var et fremmedord jeg såvidt hørte fra Kari Jacqueson på Frokost-TV en dag.. Men jeg ble nysgjerrig - og er litt på søken etter en slags styrketrening i tillegg til joggeturer - så dette ser jo veldig spennende ut !!! Tenkte derfor jeg skulle starte en pilates-tråd og fant ut til min store begeistring at det ABSOLUTT fantes en fra før (no surprise )Har VELDIG lyst til å prøve dette!! (selv om jeg bor i kollektiv og sannsynligvis må gjøre øvelsene på mitt bittelille soveromsgulv *fnis* )



Jeg tenkte å laste ned fra nettet - men hvilke filer/programmer anbefaler dere?? Ser Nille anbefaler "Winsor Pilates Accelerated Body Sculpting" - går det an å BEGYNNE på den ??

Hilsen Tingeling - lyst-til-å-begynne-med-en-gang

Tingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no