Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
![]() |
Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"Hei |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"På dette forumet er det vel en salig blanding av overvektige og normalvektige, så du er slett ikke alene, selv om fokuset ofte ligger på vektreduksjon (eller manglende sådan) i diskusjonene. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"
Ja, signerer Kula på den. Tre måneder burde være et minimum for å teste ut et nytt kosthold. Dessuten, angående bilringen du skriver om -i ketose så begynner den reele fettforbrenningen som regel ikke før det minst har gått tre fire uker, for de fleste er vektnedgangen fram til da kroppen som kvitter seg med vann og avfall. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"Takk for gode tilbakemeldinger så langt. Skulle gjerne hatt noen kvalifiserte uttalelser angående den halsbrannen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"Siden du spiser mere fett, vil det også produseres mere galle, men dette blir jo skilt ut i tynntarmen, ikke magesekken.. Hvis du da ikke har noe galt med porten fra magesekk til tynntarm. Bare litt synsing, egentlig. Hmm.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: -
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"fett trigger jo syreproduksjonen for mange...kansje burde du kutte litt i fettmengde?
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"For meg er det svart kaffe eller mye kunstig søtning som trigger halsbrann. Men generellt er den nærmest fraværende på lavkarbo. Hvis jeg skeier ut holder den meg våken om natta... Og før jeg la om ble den til og med trigget av vann!
![]() |
![]() |
#8 |
Gjest
|
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"Brød gir meg halsbrann. |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
![]() |
Ikke kom her og fortell meg at jeg gikk ned 15 liter vann i starten, det er, unskyld uttrykket, pisspreik |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, men de 1-3 kilo som man gjerne mister i løpet av den første uken, er gjerne vann.
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson Gracella ![]() http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 Sist redigert av Gracella : 19-11-09 kl 18:35. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
![]() |
![]() |
#11 |
Supermoderator
Åh? Har jeg gjort det? Hvor da? La meg få lov til å sitere meg selv og understreke et par viktige ord du kanskje ikke fikk med deg:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor kvalifisert min uttalelse er vet jeg ikke, men jeg har erfaringer med halsbrann iallefall. Jeg var veldig plaget av halsbrann lenge før jeg begynte med Skaldeman. Etter at jeg hadde begynt med Skaldeman-dietten ble halsbrannen VERRE enn noensinne.... Sist redigert av Veggpryd : 19-11-09 kl 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gjest
|
Hvis du veide rundt 170 vasstrukne kg så er det rimelig å anta. |
![]() |
![]() |
#14 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"Veggpryd: Du ga meg i grunnen nytt mot nå på bakgrunn av dine erfaringer ifht halsbrann |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Annika Dahlqvist snakket om en svensk studie som i hvert fall hadde pågått i 3 1/2 år!
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"Svenske kostdoktorn.se har samlet en del studier - se eventuelt her
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Dette er en vanlig observasjon i bl.a homeopatisk behandling. Av de som blir bedre - så er det en del som får en oppblussing av gamle symptomer før de samme symptomene blir borte eller minsker. Forklarinegn/teorien er at kroppen får energi/kraft/overskudd til å ta tak i ubalanser og selv klarer å ordne opp. Min mening er at alt som gjør kroppen godt (og lavkarbo - med individuelle tilpasninger tror jeg er sunt for de aller fleste) kan gi en slik forverring i begynnelsen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 49
![]() |
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"Ang halsbrann: Har selv en dyspepsi/reflux diagnose. Fikk anbefalt av lege på sykehuset å kutte ut bl. gluten, da mange reagerer med halsbrann osv på dette. For å si det slik - meget god effekt av det rådet
![]() |
![]() |
#19 |
Supermoderator
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"Jepp, jeg har også hatt refluxer på grunn av spiserørsbrokk og magesår tidlig i tjueåra. Det dukket opp titt og ofte selv etter at jeg var friskmeldt, men er helt borte nå, bortsett fra etter alkoholinntak, da kan det blusse opp litt igjen, men det er jo en pris å betale for litt morro. Jeg kan dessverre ikke huske om det forverret seg, da jeg gjorde en sakte omlegging av kostholdet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarboerfaringer fra en "normalvektig"halsbrannen min forsvant fra første dag med lavkarbo ,, dukker opp så fort jeg spiser for mye karbo ,, brød , kaker ,poteter ,,osv |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? | Borealis | Lavkarbo generelt | 4 | 02-11-10 14:14 |
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! | donjuanwannabe | Atkins kosthold | 17 | 21-09-09 19:26 |
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? | tonemor | Ketolysekuren | 1 | 29-08-08 10:59 |
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! | Agurk | Lavkarbobøker | 2 | 07-01-08 14:21 |
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? | cilemora | Lavkarbo generelt | 7 | 01-01-08 01:41 |