Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kakao/sjokoavhengighet - flere?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-01-10, 21:45   #1
neelam
Gjest

Kakao/sjokoavhengighet - flere?

Huff, nå sitter jeg fint i saksa, etter å ha utfordret sjokomonstret i desember. Det ser ut til at en oppvekst med kakao daglig (likte ikke melk) har gjort hjernen min uhyggelig avhengig av sorten. Begynte så fint med mørk sjokolade, Cavalier og andre lavkarbo sjoko produkter. Og nå, når jeg er virussyk og har fått andre helseutfordinger, så bare mååå jeg ha sjokolade, også nå med sukker,, og klarer ikke å mobilisere "en ny start".
Er det noen her som kan gi meg kloge ord? Noe sier meg at jeg bør avstå helt fra kakaoprodukter..siden jeg såå fort blir hekta på mer. Noen som deler min skjebne...

Veien videre hm hm - den ticker er nok ikke så skinnende for tida, har ikke veid meg på noen uker. Vente til ting har roet seg.

Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 21:49   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kakao/sjokoavhengighet - flere?

Velkommen i klubben

Tryna saftig i godisskåla i jula (og litt før jul), jeg ... Og skjønner veldig godt hvordan du har det.

Man må rett og slett bestemme seg for at NÅ er det nok! Bite tenna sammen og la vær å spise/drikke søtt.
Det er hardt. Første uka er j**** pga. av absinensene... Men det blir bedre, helt sant.
Nå har jeg vært helt uten søtstoff i snart 4 uker. Og lysta er borte

Dette klarer du!!

Hilsen Gerd- sjokoman.

Sist redigert av Gerd : 23-01-10 kl 21:54.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-01-10, 22:17   #3
Tulip73
Medlem

Tulip73 sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 52
Tulip73 er på en erverdig vei

Hei!
Jeg er også sjokoman og har ikke spist noe som kan minne om sjokolade/kakao siden nyttårsaften. Brus unner jeg meg bare i helgene, det er min kos når de andre koser seg med lørdagsgotter. Får jeg kjempesug koser jeg meg med en god bit med Brie eller Camambert. Sto å så på Cavalier sjokoladen på Rema i dag, og er stolt over at jeg lot den bli i butikken. Hadde jeg kjøpt og spist en hadde det fort blitt flere, og da vet jeg av erfaring at da har jeg fort kommet til å sprekke skikkelig.

Du får bare passe på å bli frisk nå, og så får du starte opp igjen. Det kommer til å bli hart. Jeg bruker å si at det er like hart for meg å slutte med sjokolade som det er for de å slutte å røyke. Stå på, du har klart det en gang, så da klarer du det igjen

Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 00:28   #4
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Min erfaring er at når jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så blir jeg ikke fysen på noe og sjokolade er overhode ikke interessant…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-10, 15:02   #5
annee
Nytt Medlem

Medlem siden: Jan 2010
annee er på en erverdig vei

Kan bare si at jeg kjenner meg igjen.....

Som det allerede er sagt, viljestyrke er alt.

Jeg lager meg marsipan til helgen - malte mandler med eggehvite og en liten Hermesetas sukett - som jeg lager til små kuler. Da har jeg og litt godis . Till jul når jeg skulle skjeie ut laget jeg disse med litt diabetikersjokolade rundt og en mandel til på toppen.

annee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, South Beach, 5+2, blandet Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kakao Pinne Smoothies / drikke 0 28-04-09 22:00
Kakao Kula Smoothies / drikke 14 21-08-08 11:06
100% kakao! Hyper Spørsmål og svar 7 26-10-06 14:26
kakao? 3 barn i nord Oppskrifter 4 25-10-06 18:40
Kakao? boble Smoothies / drikke 38 05-05-06 20:12

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.