Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Påskegodteri

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-02-10, 19:07   #1
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Påskegodteri

Ja, nå er det ikke så fryktelig lenge til påsken. Og for mange, deriblant meg, har det vært standard hvert år å få et påskeegg stappfullt av godteri. Så - hva har du tenkt til å spise i påsken i år? Noen spesielle strategier for å unngå å snuble i godteskåla?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:10   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påskegodteri

Skal spise marsipanen som ble att fra jul... Marsipan er det ultimate påskegodt mener jeg Jeg laget med sukrin til jul. Og nå finnes det sukrinmelis også!

Og ellers blir det vel noen pølser med lite eller minimalt med karber og annen god mat. Pølser er kjekt på tur når man skal grille på bål.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:12   #3
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Skal lage meg sukkerfri marsipan i alle varianter....
Med cognac, sukkerfri sjokolade, mandler/nøtter... og noen med appelsinsjokolade (koker inn (reduserer) ferskpresset appelsinsaft og blander det med sjokoladen)

Hvordan jeg skal klare meg uten kvikklunch blir et helt annet spørsmål...

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:14   #4
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Skal lage meg sukkerfri marsipan i alle varianter....
Med cognac, sukkerfri sjokolade, mandler/nøtter... og noen med appelsinsjokolade (koker inn (reduserer) ferskpresset appelsinsaft og blander det med sjokoladen)

Hvordan jeg skal klare meg uten kvikklunch blir et helt annet spørsmål...

Åh, hjemmelaget marsipan. Det høres utrolig godt ut. Kanskje jeg skal prøve meg på det! Det finnes oppskrifter her på forumet?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:17   #5
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Tenker det blir "Smash", kanskje ei kake og myyye god bålmat

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:20   #6
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Kanskje et sånt?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=p%E5ske

Gammel 22-02-10, 19:26   #7
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Mmmm, ja, glemte jo helt "smashen", det skal jeg også lage
Ved nærmere ettertanke, så klarer jeg meg nok uten kvikklunch, hehe

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:27   #8
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kanskje et sånt?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....hlight=p%E5ske

JA! Perfekt, denne skal fikses!

Gammel 22-02-10, 19:29   #9
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Smash er såååå digg. Åh, sukk. Nei, nå ble jeg mentalt søtsugen her.

Gammel 22-02-10, 19:31   #10
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Smash er såååå digg. Åh, sukk. Nei, nå ble jeg mentalt søtsugen her.

Lag lavkarbovarianten da vel?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:37   #11
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

må vi ha påskegodt, julegodt og godteri ,, er det ikke det vi skal omvende oss fra..

heller spise god mat som kos
joda vet det er vansklig ,, har samme problemet selv

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:42   #12
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Pft, godteri hører med til jul og påske. *uhelbredelig*
Heldigvis har jeg unger som elsker mørk sjokolade og hjemmesnekret marsipan og sånt, så det er ikke noe problem å lage litt mer sunne påskeegg til dem. Jeg er ikke så streng med dem som jeg burde, men jeg prøver hvertfall å servere litt sunnere ting, som feks. mørk sjokolade. Seksåringen elsker det.

Gammel 22-02-10, 19:45   #13
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

må vi ha påskegodt, julegodt og godteri ,, er det ikke det vi skal omvende oss fra..

Enig

Selv går jeg på ED så da er det helt uaktuelt med påskegodt

Skal bruke fridagene på å trene, forhåpentligvis ute i det fri hvis snøen er borte, være med venner og familie

Men for dere som faktisk spiser mat så skjønner jeg godt at dere vil ha noe kos, for meg hadde det nok blitt bringebær og fløte

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 20:18   #14
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Her i huset skal barna få sine tradisjonelle påskeegg. For min del, jeg skal kjøpe meg en plate Bocca eller annen 70% sjokolade, lage Gerds ostekake, stangseleri med spekeskinke og brie.... Masse deilig som skal ligge klart i kjøleskapet slik at jeg ikke ramler "utpå"

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:15   #15
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Det ble litt jukseis ikveld gitt. Men jeg skal virkelig prøve meg på hjemmelaget marsipan. Funker kanskje likegreit å kverne mandler sjøl, eller må man kjøpe mandelmel?

"Smash" skal også prøves ut!

Arkine - man må jo ikke. Men det er litt sånn - det er ikke så nøye hva du spiser mellom jul og nyttår, men hva du spiser mellom nyttår og jul. Ikke sant? Men for all del, godteri er noe man ikke bør innta for mye av, selv om det er aldri så lavkarbo.

StegforSteg - ostekake ja! Det høres godt ut. Med heistad gele og sånt?

Gammel 22-02-10, 21:16   #16
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Enig

Selv går jeg på ED så da er det helt uaktuelt med påskegodt

Kanskje helt off-topic, men hva er ED?

Gammel 22-02-10, 21:17   #17
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Kanskje helt off-topic, men hva er ED?

Eurodiet Pulverdiett rett og slett

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 23:16   #18
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det ble litt jukseis ikveld gitt. Men jeg skal virkelig prøve meg på hjemmelaget marsipan. Funker kanskje likegreit å kverne mandler sjøl, eller må man kjøpe mandelmel?

Kan man lage marspian med mandelmel? Må bli veldig tungt, liksom?
Jeg har laget marsipan og kransekaker i årevis og alltid kvernet mandlene selv! Etter at de er skoldet, så klart!

Tror jeg også må lage meg en ladning til påske. Har man litt "lovlig" godis på lur, er det lettere å ikke skeie ut, syns jeg!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.