Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

H&M og BH-str

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 12:01   #51
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Sv: H&M og BH-str

Bio-tex heter det

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:08   #52
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Du kjøper sånn håndvask pulver, husker ikke hva det heter. Ser litt sånn åttitalls ut og står håndvask. Du finner det i alle matburikker. Så fyller du varmt vann i vasken eller i en balje og dupper og gnukker til den store gullmedalje. Jeg skyller de så er rennende vann og henger de opp!

Ok, er det parfymefritt? Jeg tåler bare Neutral og Blenda sensitive, alt annet får meg til å klø, særlig når undertøyet er vasket i noe annet enn disse merkene ... . Kanskje det også går å bruke flytende neutral?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:09   #53
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, jeg bruker neutral selv, for jeg sliter med samme. Jeg har brukt flytende neutral, bare skyll det ekstra godt, for det er egentlig ment for maskin.

Gammel 23-02-10, 12:13   #54
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ja, jeg bruker neutral selv, for jeg sliter med samme. Jeg har brukt flytende neutral, bare skyll det ekstra godt, for det er egentlig ment for maskin.

Ok, det var bra . Hvor varmt bør vannet være?

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 23-02-10, 12:14   #55
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Eg brukar både vaskemaskin (kort ullprogram, trur det er ganske skånsomt) og vaskar dei somme tider for hand. Berre hiv dei i ei balje med milo (eller liknande produkt dei har her nede) og lar dei ligge der lenge i passe varmt vatn, og "rører" litt i og "knar" litt, men eg kan ikkje seie eg SKRUBBAR dei. Men skyljinga har eg latt maskina få ta over, eg toler ikkje så godt verken kaldt eller varmt vatn på hendene og skrubbing av ting (får vondt i hendene av det, har noko allergigreier). Har ikkje hatt noko problem med spiler som hoppar ut eller stikk på mange år. Og reine blir dei...

Sist redigert av Furine : 23-02-10 kl 12:33. Årsak: får hetta av skrivefeil ;)
Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:17   #56
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Jeg har så varmt som hendene tåler mens jeg har hendene nedi der. Det er ofte bra temperatur.

Gammel 23-02-10, 16:32   #57
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Herregud, jeg hørtes ut som den retarden på siste svaret. 38/40 grader. Slik at du kjenner det er varmt, men ikke brenner hendene. En dæsj med neutral (el bio-tex) og litt gnukking.
Voila, da blir bhene dine så fine så!

Gammel 23-02-10, 16:57   #58
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Skjønte hva du mente . Fant ikke flytende Neutral, men de hadde flytende Blenda Sensitive. det fungerer like godt for meg!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 23-02-10, 19:12   #59
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jo, det med kappahl, og lindex, er jo det at de bhene som skal være +size som regel starter på 90.

Lindex har vel en egen serie med liten omkrets og store kopper? Det hender ofte jeg finner 75 F o.l på stativene hvertfall.

Du kjøper sånn håndvask pulver, husker ikke hva det heter. Ser litt sånn åttitalls ut og står håndvask. Du finner det i alle matburikker. Så fyller du varmt vann i vasken eller i en balje og dupper og gnukker til den store gullmedalje. Jeg skyller de så er rennende vann og henger de opp!

Biotex.

Jeg klarer ikke å gå i håndvaske plagg, føler de ikke blir rene + at man hvertfall ikke får skyldt de ordentlig...

Gammel 23-02-10, 20:44   #60
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Hehe, jeg tar av og til bhen med meg i dusjen etter å ha vaska den ... Da syns jeg det er lettere å skylle den skikkelig, da det er mye større trykk i dusjen enn i vasken, og viss jeg skyller dem vanlig i dusjen blir jeg alltid så våt

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:47   #61
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg har jo dusjen like ved servanten på badet, så da blir det jo straks lettere å skylle dem

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 23-02-10, 20:52   #62
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Man behøver ikke å ta av seg BH`n engang, bare å tusle i dusjen

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:48   #63
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ikke vask BH'er i maskin! Det tærer på beskyttelsen på enden av spilene, og når det bare er skarpt metall igjen, så går de gjennom BH'en ja. Nå rekker BH'ene å bli slitte andre steder! Har ikke hatt en spile i armhulen på flere år.

Takk for tips! For spilene er virkelig ett torturredskap når de er løse!
Som hvitevare selger må jeg briefe litt med kunnskapene mine og fortelle at de NYE vaskemaskinene som er på markedet idag vasker tøy mer skånsomt enn håndvask, faktisk! (min vaskemaskin er fra krigen though, vel å merke.)

Anyways, var på Change idag. Ble inspirert til å kjøpe nye bh'er ette denne tråden. Og på en eller merkelig måte, har mine slankede kilo forflyttet seg opp i puppene mine. For etter å ha tatt av 8kg har jeg gått fra størrelsen 85E til 80F Jeg passa også 80G

På Change hadde de NYDELIG undertøy, mer voksent preg enn La Senza. (la senza har mer flash sexy undertøy syntes jeg, mens Change var mer sensuelt. Mitt inntrykk ivertfall.) Og servicen der var helt FANTASTISK.

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:52   #64
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Heldig, du! Skulle ønske fettet mitt kom til puppene når det ble borte. Jeg har brukt mange tusen på undertøy fra change og la senza, og nå er jeg redd de blir for små. Men vil heller være tynnere og ha mindre pupper, enn å ha like store og ikke så tynn!!
Vel, påskudd for å bytte ut undertøysgarderoben da

Gammel 23-02-10, 23:59   #65
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Som jeg tror jeg har sagt før i denne tråden, dersom man minsker i omkrets, så må man gjerne opp i cup-størrelse selv om puppene ikker har endret størrelse. Cup-størrelse har i hovedsak med forholdet mellom omkrets under og over puppene og mindre med selve størrelsen på puppene å gjøre. Derfor må også venninna mi som har omtrent nøyaktig like store pupper som meg, men som er veldig smal rundt ryggen bruke E/F-cup, mens jeg er B/C-cup, fordi jeg er bredere om ryggen enn henne.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-02-10, 00:44   #66
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

Ja selgeren nevnte dette, men trodde ikke det skulle bli SÅ stor cup endring. Samtidig så passer ikke lengre min gamle bh i cup'size, den er for liten.. Kanskje jeg skulle tatt meg en graviditetstest, høhø

Men da kan man vel si at cup sier veldig lite om hvor store pupper man har?

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 00:52   #67
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Men da kan man vel si at cup sier veldig lite om hvor store pupper man har?

Ja, og nei. Om du fortsatt hadde hatt samme omkretsen og gått opp i cup kan man trygt si du har fått større pupper. Men fra person til person som har forskjellig omkrets under puppene så sier ikke cup-størrelsen stort

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-02-10, 01:38   #68
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, og nei. Om du fortsatt hadde hatt samme omkretsen og gått opp i cup kan man trygt si du har fått større pupper. Men fra person til person som har forskjellig omkrets under puppene så sier ikke cup-størrelsen stort

Venninna mi målte seg idag på Change, og fikk størrelsen 75D. Jeg stussa litt stussa over dette, da hun har 1/3 av mine pupper. Grua meg til å bli målt selv, redd jeg skulle få 80Z eller noe!

Gammel 24-02-10, 01:43   #69
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Venninna mi målte seg idag på Change, og fikk størrelsen 75D. Jeg stussa litt stussa over dette, da hun har 1/3 av mine pupper. Grua meg til å bli målt selv, redd jeg skulle få 80Z eller noe!

Der ser du

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-02-10, 02:01   #70
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

Faktisk så så hennes gamle bh'er med størrelse B/C for store ut i forhold til de nye! Så det er nok lurt på bli målt i en undertøysbutikk. Jeg var nok bare flaksen med å finne min størrelse da jeg alltid har måttet grave bakerst i hyllene etter de største størrelsene, og krysse fingrene for at de passet.

Hmm, hvis jeg fortsetter å gå ned i vekt uten at brystene følger med, må jeg vel regne med størrelser som 75G osv da? :S Det kan bli en utfordring! Brystene har ikke følgt med andre tider i livet mitt hvor jeg tok av mange kilo...

Gammel 24-02-10, 08:03   #71
crystall
Seniormedlem

crystall sin avatar

Hvor: Kristiansand
Alder: 37
crystall er ny på veien

Puppene mine har vert likedann, og aldri fulgt med resten av kroppsvekta, de fortsatte bare å vokse seg større og større Så det er ikke alltid rett som de sier at når du slanker deg forsvinner puppene nei! På det største var mine også 80G.. Men med mine nakke/skulder problemer fikk jeg brystreduksjon da Deilig! -1,5 kilo pupp var godt for nakken ja!

Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 09:17   #72
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien

Alt dette BH-pratet gir meg lyst til å handle undertøy... *sukk*
Jeg har fornøyet så og si hele garderoben ellers, men BHene mine er fremdeles passelige.

Men jeg har så mye fint i skapet egentlig, jeg er bare inmari flink til å dra frem de blondefrie standardgreiene sånn til hverdags... til mannens store skuffelse.
(Og det jeg mangler Snoopy/Hello Kitty på i overdelene, tar jeg igjen i underdelene.. hihi. Voksne damen...)

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 10:30   #73
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Mmmmm, hyggelig og svært nyttig tråd! Har lært mye nytt ved å lese dette. Gleder meg innmari til å kjøpe nytt lekkert undertøy når jeg har gått ned noen kilo til. Har utsatt det fordi jeg ikke synes vektnedgangen har innvirket stort på bh-størrelsen, har bare kommet lenger inn på hektene(for ikke å snakke om at jeg har kommet TIL hektene, he,he) OBS, den var bløt

Har selvfølgelig gått ned mest der jeg var tynnest fra før, (bein og rumpe) men nå begynner jeg å merke at puppene og min digre overkropp også minker. Endelig!

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 12:27   #74
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

scartz er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av crystall, her.

Puppene mine har vert likedann, og aldri fulgt med resten av kroppsvekta, de fortsatte bare å vokse seg større og større Så det er ikke alltid rett som de sier at når du slanker deg forsvinner puppene nei! På det største var mine også 80G.. Men med mine nakke/skulder problemer fikk jeg brystreduksjon da Deilig! -1,5 kilo pupp var godt for nakken ja!

Merket du at du fikk vond rygg pga brystene?
Jeg har ganske store, og har stusset på at jeg ikke har merket noe ryggplager. Har hatt litt en periode, men tror det var pga ekstremt jobb-stress. Men kjenner jeg kunne trengt en massasje her og der, men ANER ikke om det er pga frontene mine

Nå kan man vel ikke få reduksjon før man er ferdig slanket? Hadde ikke vært feil å fikset litt å frontpartiet nei!

Gammel 24-02-10, 12:42   #75
crystall
Seniormedlem

crystall sin avatar

Hvor: Kristiansand
Alder: 37
crystall er ny på veien

Merket du at du fikk vond rygg pga brystene?
Jeg har ganske store, og har stusset på at jeg ikke har merket noe ryggplager. Har hatt litt en periode, men tror det var pga ekstremt jobb-stress. Men kjenner jeg kunne trengt en massasje her og der, men ANER ikke om det er pga frontene mine

Nå kan man vel ikke få reduksjon før man er ferdig slanket? Hadde ikke vært feil å fikset litt å frontpartiet nei!

Jeg hadde en tidligere nakkeskade som aldri ble bedre... Men merket det etterhvert i skuldre og.. Ikke så mye i ryggen merkelig nokk Det beste tipset er å trene opp rygg, bryst og skulder muskulaturen. Må ha sterke muskler for å tåle den belastningnen store pupper er Og om det ikke har noe særlig virkning eller ryggen blir værre er det bare å oppsøke lege og få fysio henisning

Skal du få reduksjon og evt. løft dekket skal du i teorien ikke ha en bmi på over...ehm.. tror det var 28? Litt usikker der... Min var rett over det på den tiden, men jeg fikk likevell grunnet plagene mine. (Egentlig er de veldig strenge med å gi sånne operasjoner på unge jenter før graviditet o.l også, men...jeg maste)

Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.