Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trenger litt motivasjon ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-10, 13:44   #1
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei
Unhappy

Trenger litt motivasjon ...

Jeg har slitt fælt de siste dagene med utrolig dårlig form, ingen energi, veldig kvalme og diarè..
Blir kvalm av å spise grønnsaker, salat og egg&bacon..

Nå trenger jeg virkelig motivasjon!
Vurderer å gå over på Lavkarbo bare, så kan jeg hvertfall spise brød fra butikken.
Ingen problem å holde meg unna godteri og brus, heldigvis, og det er et stort skritt fram.

Men det er så vanskelig å motivere seg alene når man er i så dårlig form og sulten, men ikke lyst på den maten..

Flere som har hatt det sånn, og hvor lenge?

Har testet med Ketostix i to dager, den viser 50(mørk rosa).

Tror ikke det hjelper på motivasjonen med vektnedgang om jeg fortsetter å være sånn..

Litt sipping, men det tåler dere vel?

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 13:54   #2
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Trenger litt motivasjon..

Når jeg føler det sånn holder jeg meg meg kun til noe jeg synes er veldig godt, samtidig kjapt og enkelt å lage. Nemlig kylling og avocado. Det synes jeg er kjempegodt, det metter veldig og jeg slipper å styre med mye matlaging. Spiser det en stund, til jeg endelig orker å lage noe annet igjen, hehe. Sier ikke at det funker for alle, men det får i alle fall meg over kneika.

Tenk etter hva det er du har lyst på, og finn et godt alternativ. Hva er det du savner?

Jeg synes også det er kjempevanseklig i perioder. Ønsker deg lykke til!

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 15:09   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt motivasjon..

Hei,
Ketolyse er jo også lavkarbo da…
…man behøver ikke spise egg og bacon hver dag for mange er det viktig med variasjon for å ikke bli matlei.
Nå veit jeg ikke hvor lenge du har holdt på men mange som ikke er vant til fett/føler seg uvel av den økte fettmengden anbefales det at man kutter ned på fettet for så å øke det gradvis. Ofte er man noe sulten i begynnelse, men det går seg til etter hvert. Dersom du har holdt på en stund og man blir fort sulten igjen være en indikasjon på at man får i seg for lite fett. På ketolyse skal man spise når man er sulten og spise seg passe mett. Nå sier ikke du om hvor mye du drikker, men mørk farge på stiksen kan være en indikasjon på at du drikker for lite noe som også kan gi ubehag og hodepine.

Legger ved noen linker som kan være nyttig
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Her er oppskriftsdelen av forumet
…og her har en samle mange oppskrifter i et hefte

Husk at man trenger ikke tenke tradisjonelt frokost/lunsj på lavkarbo middagsrester duger fint her. Husk at endel av den maten du tidligere spiste ofte kan gjøres lavkarbo vennlig.
Hva har du spist til frokost i dag
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 15:27   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger litt motivasjon..

Men har du holdt på lenge?
Det er helt vanlig at formen er heller laber de første ukene nemlig.

Jeg spiste omtrent aldri egg og bacon når jeg gikk på ketolyse, iallefall ikke sammen så det gjelder å varierer hva man spiser og du kan like godt spise middagsrester til frokost som til lunsj, søk på oppskrifter på forumet og prøv deg frem

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 16:11   #5
Pearl75
Medlem
 
Pearl75 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 123
Pearl75 er ny på veien

Sv: Trenger litt motivasjon ...

Ser at du ble medlem i april 2010 så da regner jeg med at du ikke har holdt på så lenge?? Jeg er i min 3. uke nå og hadde det slik som du har det nå i de første to ukene, jeg var veldig kvalm og plaget med løs mage. Hadde ikke lyst på mat og slet med å få i meg nokk fett og vann.. Men nå har det løsnet - men det er viktig å variere på maten så du ikke blir lei, sørg for å få i deg nok vann og prøv å sakte øke på fettet så kommer du nok over kneika snart.. Lykke til!

__________________




På vei mot et lettere liv!
Pearl75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 22:19   #6
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon ...

Tusen takk for svar!

Er i min andre uke bare.
Drikker masse hele dagen,så får ikke for lite væske hvertfall
Skal prøve å få litt inspirasjon til måltidene, det syns jeg er vanskelig.
SKulle hatt en egen Kokk

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 00:51   #7
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt motivasjon ...

Hei Lenel!
Jeg er også veldig ny med ketolyse og alt egentlig. Sleit skikkelig med å få i meg nok fett pga kvalme på starten, så begynte å lage kaffelatte med eggemelk. Hvis du drikker kaffe så er det virkelig noe å prøve. Du smaker på en måte ikke fettet og jeg ble i alle fall ikke kvalm av det Så kanskje det kan hjelpe deg også
Hvis du savner brød, så kjøp soyaprotein og bakemiks. Samboern pleier å si at alt jeg lager smaker grass, men da jeg bakte de brødene (oppskrift står bakpå pakkene, genialt) så syntes han faktisk det smakte godt. Jeg bruker paranøtter i mine brød, for å spare inn litt karbohydrater

Egg og bacon til frokost er et skikkelig ork etter ett par dager! Pleier å lage meg ostesalat jeg. Kjempegodt og enkelt! Kutter opp ost, slenger litt grønn paprika i ei litta kjele og dekker med olje, lar det puttre mens du kutter opp andre grønnsaker også heller du over paprika og oljen til slutt + krydder/salt og pepper. Godt, fettrikt, vitaminrikt og veldig mettende Grønn paprika smaker høgg rå syns jeg, men når den putrer i olje så blir smaken mye mildere, pluss at oljen får litt paprikasmak, veldig smart

Håper mine nybegynner-råd kan hjelpe litt på motivasjonen i alle fall. Masse lykke til videre, ikke gi opp

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:18   #8
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Trenger litt motivasjon ...

Tusen takk for svar, Loone
Gode tips du kommer med.
Er du nybegynner og har gått ned 15kg? Over hvor lang tid?
I dag kokte jeg bare to egg og spiste litt ost ved siden av til frokost. hehe.. Håper å slippe unna kvalmen i dag, da er det jo egentlig veldig enkelt dette.

............

Lagde vafler med Soyaprotein i går, hadde ikke sukkererstatning, så de smakte høgg!
Har Bakemixen mindre rar ettersmak?

Skal kjøpe inn og lage et brød i dag, skal prøve å lage Nøttebrød. Det står Bakemix i oppskriften, men man kan bruke Soyaproteinen? Isåfall, hvor mye, det samme målet?

Om man har spist noe "ulovlig" (feks en lompe og en boks 7UP) men allikevel er i Ketose (50), og har gått ned 0,5kg morgenen etter, hvordan kan jeg tolke det??

Ja, jeg veide meg i dag og har gått ned 0,5 kg til Nå ble jo motivasjonen stor!
1,5kg på 1,5uke er vel akuratt passe.

Har kjøpt noe som heter Engelsk Ølgjær, det er en boks med pulver som man blander i vann. Den inneholder alle vitaminene vi trenger på denne kuren, så jeg lurer på om det er greit å bruke den istedenfor Ketolyse tablettene?
(Inneholder: Tiamin(B1), Riboflavin(B2), Nikotinamid, Kalium, Magnesium, Kalsium, Krom, Selen og Praba.)

Håper noe kan svare meg

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg

Sist redigert av Lenel : 16-04-10 kl 11:31.
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:26   #9
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger litt motivasjon ...

Opprinnelig lagt inn av Lenel, her.

Er du nybegynner og har gått ned 15kg? Over hvor lang tid?
I

For ett år siden veide jeg 90 kg, de første 11 kg har vært med lavkallori (GreteRoede, suppedietter, shaker etc.). Så jeg har slanket meg lenge, men er nybegynner når det kommer til lavkarbo

Jeg syns bakemiksen har mye mildere ettersmak enn soyaproteinet. Slik jeg har forstått det så kan du "velge" hvem av de du vil bruke i oppskriftene, og tror det er ca samme mengde. Smarteste er bare å prøve seg frem

Jeg bruker JBK i vafler for å få røren tykk, så blir det ikkenoe rare bi-smaker Putter i litt vaniljeessens de gangene jeg bruker soyaprotein, for da skjuler man mye av den rare smaken

Tror ikke det er noe fasit når det gjeller mengden karbohydrater for å være i ketose. Grensene er vel såpas langt nede at det sikrer de fleste å komme i ketose, så kanskje kroppen din tåler mer enn grensen? Det er jo ingenting som er bedre enn det

Gratulerer med nedgang foresten Kjempedeilig tenker jeg!

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:29   #10
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon ...

Godt med nedgang ja Har belønnet meg selv med å farge håret i dag!
Takk for svar på spørsmålene!
Flink du er som har gått ned så mye!

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 17:50   #11
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Trenger litt motivasjon ...

Opprinnelig lagt inn av Lenel, her.

Har kjøpt noe som heter Engelsk Ølgjær, det er en boks med pulver som man blander i vann. Den inneholder alle vitaminene vi trenger på denne kuren, så jeg lurer på om det er greit å bruke den istedenfor Ketolyse tablettene?
(Inneholder: Tiamin(B1), Riboflavin(B2), Nikotinamid, Kalium, Magnesium, Kalsium, Krom, Selen og Praba.)

Håper noe kan svare meg

Engelsk ølgjær har vel druesukker i seg? I så tilfelle må du holde deg langt unna det.

Ketolysetilskuddene er jo laget spesielt for kuren, bl.a. for å
• motvirke søtsug,
• øke forbrenningen og
• kompensere for tap av/ubalanse i mineraler som kan skje når man er på ketolyse.
Mengden av de ulike stoffene er tilpasset det spesielle behovet du har når du er i ketose.
Sammensetningen av vitaminer og mineraler er fordelt på tre ulike tablettyper for å sikre godt opptak av alle stoffene (enkelte mineraler/vitaminer bremser opptaket av andre i tarmene). De tre ulike tablettypene skal tas med noen timers mellomrom.
Jeg vil absolutt anbefale deg å bruke ketolysetablettene, i alle fall den første tiden. Du får kjøpt dem i noen butikker og selvfølgelig på www.ketolyse.no.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 08:31   #12
HenrietteH
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: oppland
Innlegg: 8
HenrietteH er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon ...

Opprinnelig lagt inn av Lenel, her.

Jeg har slitt fælt de siste dagene med utrolig dårlig form, ingen energi, veldig kvalme og diarè..
Blir kvalm av å spise grønnsaker, salat og egg&bacon..

Nå trenger jeg virkelig motivasjon!
Vurderer å gå over på Lavkarbo bare, så kan jeg hvertfall spise brød fra butikken.
Ingen problem å holde meg unna godteri og brus, heldigvis, og det er et stort skritt fram.

Men det er så vanskelig å motivere seg alene når man er i så dårlig form og sulten, men ikke lyst på den maten..

Flere som har hatt det sånn, og hvor lenge?

Har testet med Ketostix i to dager, den viser 50(mørk rosa).

Tror ikke det hjelper på motivasjonen med vektnedgang om jeg fortsetter å være sånn..

Litt sipping, men det tåler dere vel?

snuppa mi da!! du har jo meg..jeg er bare en telefonsamtale unna!!! u and me girl=)

__________________


HenrietteH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:46   #13
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt motivasjon ...

takk

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger motivasjon GKS Ketolysekuren 3 25-02-10 12:32
Trenger litt sårt motivasjon ... smiley75 Ketolysekuren 3 15-11-09 19:53
Har mista litt motivasjon og ska snart på ferie, trenger råd!! Chalenty Ketolysekuren 9 06-03-09 12:14
Trenger motivasjon ... nita58 Ketolysekuren 22 08-06-08 15:18
Trenger litt motivasjon! geysirland Ketolysekuren 21 28-09-07 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no