Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-04-10, 12:14   #851
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg har jo alltid mensen jeg. Men har ikke hatt mensen på en stund no så tror den er blitt normal igjen. Men det kan jo være eggløsning.

Jeg kom forresten på at jeg kjente i går at jeg var veldig hoven i beina og fingrene, så det er sikkert vann ja.. Får vel bare bli flinkere med vannet. Den pepsi max'n har en tendens til å overta litt innimellom.!
Og fett får jeg vel prøve å veie sånn ca slik at jeg vet ca hvor mye jeg får i meg Har tenkt på det lenge, så no får jeg vel bare begynne .. Jeg har ikke veiet noe annet på denne kuren jeg heller. Det har jo gått greit uten, men må vel kanskje prøve å få en liten oversikt på fettet iallefall..

Kjenner at jeg letta litt no når jeg kom på at jeg var hoven i går kveld..! Men uansett så var det jo sinnsykt mye jeg har gått opp den siste uka, men men HÅPER det ordner seg igjen. Så sinnsykt demotiverende å komme over 80 kg grensen igjen!!

Gruer meg litt til å begynne på jobb igjen og, så det hjelper jo ikke heller. Stresser vel litt for mye med det tenker jeg.. Men satser på at når jeg er kommet tilbake på jobb så ordner det seg vel Men må vel lage meg noe brød og knekkebrød som jeg kan ta med meg på jobb.. Vi får egentlig mat på jobb, men det er jo brød og knekkebrød som jeg ikke kan ete, men jeg kan jo spise pålegget Betaler jo for det! (men er litt redd for at disse erstatningene ødelegger)

Vekta mi skal være i orden. Fikk samboeren til å sjekke sin vekt og da var det rett, så kan ikke skylde på den

Sist redigert av 65kgmamma=perfekt : 18-04-10 kl 12:21. Årsak: skriveleif
65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 13:57   #852
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Hei jenter er deppa selv i dag.. ser jo ut som en bulldoser jo.. ja har sett bilder fra solstrand av megselv.. hvær gang jeg begynner å føle meg normal så får jeg set meg selv.. sukk..

Men en ting vil jeg si.. Vi må slutte å henge oss opp i når vi går opp igjen en liten stund, er TYDELIGVIS normalt, selv om vi ikke liker det .. Pluttselig fyker vi ned igjen ..

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 14:10   #853
65kgmamma=perfekt
Medlem

Huff da, Mona du har jo gått ned mye Må jo se på det positive i det Men jeg skjønner hva du mener. Men bare tenkt på at når du er der du ønsker, DA blir det kjekt å se på gamle bilder

Nei vi kan ikke henge oss opp i alt, men jeg gikk så kraftig opp at jeg ble skremt! MEN veide meg nettopp og har tatt av 1,3 kg allerede så var nok bare mye vann Heldigvis

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 14:20   #854
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

takk for gratulasjonene alle sammen.

Gratulerer med 12 (!!) kg, eilinee.Det går jo så det suser hos deg. Kjedelig med vektoppgang ja, men det er jo innlysende at det er vann og ikke fett som kommer så mye og så fort. Men demotiverende ja.

I morgen er det veiedag igjen. Jeg aner ikke hva jeg skal forvente meg. Jeg er usikker på om det har blitt litt for lite fett den siste delen av uka, men etter å ha spist for mye noen dager så måtte jeg trappe ned for å få orden på magen.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 15:28   #855
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 47
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Var sikker på at jeg hadde gått ned litt i helga og hopper på vekta i mårrest med stor iver... :/ det var bare tull. Lurer på om digitalvekta mi har hengt seg opp? Den rikker jo ikke på seg. Skulle jo tru den varierte litt opp og ned i løpet av tre-fire uker, men nei.. ikke et gram i forskjell! Synes det er rart.

Prøver å drukne det meste jeg spiser i meierismør, men jeg tror ikke jeg får i meg nok allikevel.. Tror jeg må gå til innkjøp av sånn cocosa eller noe for å få tilført litt til. Har kjøpt avocadoolje for å ha på salaten og tenkte jeg skulle ta ei skje, men grrrrøss så ekkelt å drikke olje.

I dag ble jeg litt desperat og kobla trekkbikkjene mine foran meg i selene og løp som en gal i skogen. Hehe.. man henger bak dem som et slips når man skal prøve å holde dem igjen med bare kroppsvekta. Egner seg best til slede og vogn de beista mine, men jeg fikk ivertfall pulsen opp på full guffe og er skjelven i lårene.. Håper at mere trim kan sette fart på sakene.. da nytter ikke en liten rusletur tror jeg.

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 15:36   #856
wevi
Medlem

wevi sin avatar

Hvor: Ullerøy
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Jeg har mista all motivasjon no, Jeg gikk på vekta i dag og var FAEN (sorry) meg gått opp til 81 kg!!! Jeg var 77,5 kg. Aner ikke hva som er gått gale! Vekta bare går oppover og oppover! Forbaska dritt! Er flink å spise grønnsaker og salat og ok flink å drikke nok vann! Så kan likssom ikke forstå hvorfor jeg går opp så jæ**** MYE no..! Kanskje jeg må sjekke om jeg får i meg nok fett da! Men så drit å veie og styre på, spes siden jeg skal begynne å jobbe igjen om en uke!!! Da kommer det sikkert å gå til H pga av jobben. Har ikke tilgang på noe oppvarmings ting!
Æsj, kjenner verden holder på å gå under no

Føler så inderlig med deg. Det er grisefrustrerende!! Gikk litt opp i starten å ble nesten hysterisk. Her står det bare helt stille.. stiiiiiiiiiiiilllllllleee!!!!!
Vi må bite tenna sammen og holde ut. Andre går jo ned i søkk og kav på denna kuren? Klemmer og klemmer!

wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 22:10   #857
JeanneJ
Juniormedlem

JeanneJ er på en erverdig vei

Føler veldig med deg 65kgmamma=perfekt ... veldig kjedelig når vekta hopper opp og ned !! Men ikke gi deg da -- det går nedover !!! tilslutt...

Har ikke vært mye lyd fra meg : har både vært syk og litt bortreist...
Vekta står bom stille, - har gjort i 6 uker -- men jeg føler meg vel så lenge
jeg ikke spiser melkeprodukter. Har bestemt meg for at jeg skal VINNE, så jeg
tar det med godt humør og koser meg med maten...

Har og lært at endel prinsipper som gjelder ketotyse ikke gjelder skaldemann,
så det blir nok mer lesing av blogger på meg fremover, og lite her i tråden..
Men lykke til alle sammen, og takk for vandringen sammen så langt...

JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 22:28   #858
65kgmamma=perfekt
Medlem

Tuuuuuuuusen takk for all støtte og gode råd Trengte det i dag
Men jeg har ikke gitt opp, hjalp veldig på å se at jeg bare noen få timer etterpå var gått ned 1,3 kg Sikkert mer også. Grugleder meg til å stå på vekta i morgen.(hadde egentlig veiedag i dag, men nå kommer jeg til å følge vekta dag for dag til den er nede i rett tall igjen.)

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Her står det bare helt stille.. stiiiiiiiiiiiilllllllleee!!!!!
Vi må bite tenna sammen og holde ut. Andre går jo ned i søkk og kav på denna kuren? Klemmer og klemmer!

Wevi klemmer tilbake til deg Det er ikke noe kjekt at det står stille!! Håper det løsner igjen snart. Det er så lett å begynne å stresse, men det vet jo vi at ikke er lurt. Men som du sier, Alle andre går jo ned Og disse ekspertene sier jo at det er normalt så vi må jo TRO på de. Men gjerne ikke ALLTID like lett

Opprinnelig lagt inn av JeanneJ, her.

Har ikke vært mye lyd fra meg : har både vært syk og litt bortreist...
Vekta står bom stille, - har gjort i 6 uker -- men jeg føler meg vel så lenge
jeg ikke spiser melkeprodukter. Har bestemt meg for at jeg skal VINNE, så jeg
tar det med godt humør og koser meg med maten...

Har og lært at endel prinsipper som gjelder ketotyse ikke gjelder skaldemann,
så det blir nok mer lesing av blogger på meg fremover, og lite her i tråden..
Men lykke til alle sammen, og takk for vandringen sammen så langt...

Ja skaldemann er vel ikke heeelt det samme.. Men det er no kjekt at du popper innom i blandt MASSE lykke til videre, HÅPER det løsner snart igjen

Gammel 18-04-10, 23:02   #859
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Så bra, 65kg, da var det nok vann, ja! Kanskje du har spist litt mer salt enn vanlig?
JeanneJ, jeg klagde på å ha stått i ro og opp i 2,5 uke, og du holder ved mot etter 6 uker! Fliiink. Jeg hadde såå lyst på sjokolade og potetgull i dag. Var hos noen venninner og så på film og de spiste og koste seg, litt deprimerende å sitte der med de jævla ifaene. Men jeg merker at nå når jeg nærmer meg målet mitt, så vet jeg ikke om jeg tør å spise sånt igjen, for vil ikke legge på meg Men, det tid den sorg.
Wevi, enig at det er litt rart. Den burde ha variert noe...

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 23:05   #860
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

HIhi trodde jeg hadde lest alt og så poppa du inn =)
koselig å ikke være heelt alene i kvelden =)

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 00:06   #861
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Så bra at vekta er på tur ned igjen allerede 65kgmamma! Håper resten er vekk i morgen tidlig.

JeanneJ: Jeg håper du titter innom oss og legger igjen et spor etter deg selv om du har tenkt å forlate oss til fordel for skaldemenn. Du har jammen vært utholdende som ikke har gitt opp etter å ha stått stille i seks uker. Imponerende! Intet mindre enn imponerende. Stå på videre.

Da er det vel på tide å finne senga og forhåpentligvis blir det et blidt møte med badevekta i morgen tidlig. Natta.

Gammel 19-04-10, 03:10   #862
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

God natt folkens måtte alle kiloer renne av i løpet av natta!

Gammel 19-04-10, 06:48   #863
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

God morgen jenter

Jentehelga som var sååå godt planlagt skulle være lavkarbo - ble en høykarbohelg desverre Så nå sitter jeg her da - proppfull av vann, turde ikke engang gå på vekta i dag tidlig.... Men jeg får være flink denne uka tenker jeg. Det blir lite vektnedgang å melde fra min side de neste ukene tenker jeg...Denne uka streve for å komme på rett kjøl etter helga, og neste uke nærmer det seg med stormskritt mensen igjen. Men men - sånn er det bare, være flink nå - så blir det kanskje nye klær og nye muligheter rundt 17 mai

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 09:08   #864
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Etter en travel helg uten tid til nett er det så hyggelig å komme inn her!

Supert loppisfunn da Elinee! Fant noen kupp jeg også på et bruktmarked her i nærheten. Der hadde de ikke priset så nøye nei, så fikk en masse fine saker for ca. 200,-. Alt servise jeg kjøpte var merket Stavanger Flint, Figgjo eller Porsgrund.

Gratulerer med vel overstått bursdag Namba!

Ellers klemmer og hurra alt ettersom. Det er gøy når det løsner og SÅ slitsomt når det står stille. Her er jeg nå tilbake på det jeg var midt i forrige uke, så litt opp og ned her også. Kom meg gjennom nok en bursdag igår; nå er det liksom ikke noe stress å stå over kakematen synes jeg, så lenge jeg passer på å være passelig mett.

Lykke til denne uka da folkens!

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 09:59   #865
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Ned 100 gram på meg denne uka. Jeg forventet at det ville bli lavt denne uka etter 1,4 kg ned forrige uke. Håper det blir bedre neste uke. Jeg hadde jo en stor drøm (og null tro) om å gå ned 10-12 kg på 3 måneder, men nå begynner det å haste hvis jeg skal rekke ti også. Kom igjen, fettet!! La meg være i fred!!

Nå har jeg så godt som gått ned 10 % av kroppsvekten min. da heter det seg at jeg har hatt bra helsegevinst. La oss håpe at det stemmer.

I kveld skal jeg på Aafk-RBK kamp. Jeg lovde meg selv at jeg aldri skulle sitte på hjemmetribunen igjen fordi jeg er trønder og heier på Rosenborg, og det var så kjipt forrige gang å være den eneste på hele tribunen som feiret rosenborgs scoringer og seier... men nå skal jeg altså gjøre det igjen fordi jeg fikk gratis billett. Jeg er visst ikke så lur, men det blir uansett godt å komme seg vekk en stund.

Gammel 19-04-10, 10:59   #866
65kgmamma=perfekt
Medlem

God morgen
Her er jeg nede i 79 kg så er 1,5 kg igjen til der jeg var, men er heldigvis på rett vei iallefall.. MEEEEEn, jeg har fått mensen i dag igjen, så kanskje det var det som gjorde det?! Da er jeg fornøyd at jeg går ned midt oppi det

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Jeg har jo alltid mensen jeg. Men har ikke hatt mensen på en stund no så tror den er blitt normal igjen.

Tok visst feil der ja gitt

StegforSteg: Hmm.. Så kjipt at det ble høykarbo.. Men det er jo bare sånt som kan skje. Får håpe det går greit uansett om det ble litt høykarb.

Slektskap: Ja så lenge man holder seg mett når man skal i selskap der en veit at det er mye kaker og sånn, så blir iallefall jeg ikke frista =)

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Ned 100 gram på meg denne uka. Jeg forventet at det ville bli lavt denne uka etter 1,4 kg ned forrige uke. Håper det blir bedre neste uke. Jeg hadde jo en stor drøm (og null tro) om å gå ned 10-12 kg på 3 måneder, men nå begynner det å haste hvis jeg skal rekke ti også. Kom igjen, fettet!! La meg være i fred!!

Nå har jeg så godt som gått ned 10 % av kroppsvekten min. da heter det seg at jeg har hatt bra helsegevinst. La oss håpe at det stemmer.

I kveld skal jeg på Aafk-RBK kamp.

Jeg syns 100 gram ned er bra, for jeg pleier å stå stille eller gå litt opp, etter et sånt kraftig vektap ene uken.. Håper du klarer 10 kg og kanskje 12 også. Men du har uansett vært flink, 10% er jo dødsbra

Kos deg på kampen og gi F*** i de andre hehe

Gammel 19-04-10, 11:07   #867
65kgmamma=perfekt
Medlem

Glemte å skrife om min kanon gode frokost!!
Lagde omelett med 4 egg en dæsj med fløte, en stor champion og en liten pølsesnapp med chorizo skine/pølse og litt hvitløk! Og litt salt, pepper.. Stekte soppen i lag med chorizo'en med hvitløk og helte eggeogfløte over..!! NAM!! Kommer til å bli frokosten min no når jeg skal begynne å jobbe igjen Kan sikkert lager den kvelden før og varme den om morningen

Gammel 19-04-10, 13:32   #868
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Jeg tenkte jeg skulle holde meg low key på kampen i kveld. Mye greiere å utbryte et lite yess på RBK scoring enn å være den eneste på hele tribunen som reiser seg og jubler. Det lærte jeg forrige gang. Håper jeg klarer å styre meg mer denne gangen så jeg slipper så mye glaning og sinte blikk. Hun jeg skal på kamp med har lovet at hun kan reise seg sammen med meg når RBK scorer, men jeg tror hun skal slippe det hun som er fra Ålesund og har sesongkort.

Gammel 19-04-10, 17:36   #869
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Hurra! Etter glippen min på mange dager i påska, så viste vekta i dag endelig det samme som den gjorde før påske! Koster dyrt å skeie ut ja... Håper det fortsetter litt nedover nå da!

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 17:55   #870
Ana
Medlem

Ana sin avatar

Ana er på en erverdig vei

Jeg har igjen klart å gå opp, men nå er jeg tilbake igjen og har tilogmed funnet frem "bibelen" så jeg leser meg litt opp igjen. På tide å bestille nye vitaminer også, begynner å nærme seg tomt.

Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 21:46   #871
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Steg for steg, ikke tenk på det. Tenk at du har kost deg, og så tar vi en ordentlig kjøring nå frem mot sommeren
Namba, jeg er halvt trønder og heier med deg!!! Å, Rosenborg, Å rosenborg... Og 100g ned, er 100g ned! Alt som går bort, er bra!
Slektskap, det er så gøy med sånt! Folk vet ikke hva de har....
Superteddy, ja, dyrt å skjeie ut. Jeg tør ikke, selv om jeg har såå lyst på sushi nå.
65kg, så bra det bare var vann eller mensen da. Jeg går visst ned selvom jeg har mensen, eller har gjort det hittil. Nå når jeg sier det, stopper det sikkert, men virker som om jeg stopper FØR jeg får mensen, og når jeg får mensen, løsner det. Rart...
Stå på Ana!

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:36   #872
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

65kg, så bra det bare var vann eller mensen da. Jeg går visst ned selvom jeg har mensen, eller har gjort det hittil. Nå når jeg sier det, stopper det sikkert, men virker som om jeg stopper FØR jeg får mensen, og når jeg får mensen, løsner det. Rart...

Ja jeg er kjempe hæppi for det, og håper jo resten forsvinner i løpet av uken iallefall

Huff, dette er flaut,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

men jeg er blitt totalt avhengig av Paradise hotel..! Forstår ikke hvordan det skjedde.. Hehe Flere som er det eller??

Gammel 19-04-10, 23:12   #873
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Jeg er avhengig av paradise hotell!!
-OG stolt av det!!

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 08:27   #874
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Damer - har dere meldt dere på forumtreffet i sommer?

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 10:59   #875
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Nannahs knekkebrød er nå spredd til resten av kontoret, og det faller i smak! Må vel lage oftere nå ja.

Idag tok jeg på et fint skjørt jeg kjøpte i desember som jeg liker så godt. Det er jo nå selvfølgelig altfor vidt og henger som en sekk... Jeg vil at det skal krympe! Men det gjorde det ikke i tørketrommelen en gang...

Vel, da kan jeg kanskje bryte nyttårsfortsettet om å la være å kkjøpe nye klær? Ellr får prøve å sy det inn først.

EDIT: ikke meldt meg på treff nei. Denne vestlendingen har det litt for travelt desverre.

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.