Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-10, 11:59   #51
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Whaat? Seriøst? Er du sikker? Det vet jeg ikke helt om jeg klarer å tro på, så spesielt er det.

det var en amerikansk venn av meg som sa det... Hun var sjokkert selv da hun kom hjem fra butikken etter første gang å kjøpe morsmelkerstatning og så dette!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:39   #52
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei
Red face

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det verste syns jeg er den motstanden han møter fra ungenes foreldre. Foreldre som kommer ekstra til skolen med "junk food" til dem fordi de ikke liker at Jamie "tvinger" dem til å spise sunt. De påstår også at han gjør ungene kresne og fratar dem valgmuligheter. For all del, ungene kan få pizza en gnag i blant. Hamburger en gang i blant osv, men hvorfor kan ikke basisen i kostholdet deres være sunt? Hva er det som gjør dette til ett stort problem for foreldrene?

Latskap! Ren og skjær latskap! Tenk deg den dagen barnet deres kommer hjem og sier "mamma, kan vi ikke ha salat til maten?". Regner med at etter 10 år med å bare servere pølser og burgere, så vet ikke mamma hva salat er?

Jeg har lest en del av denne tråden nå og må bare kommentere dette med kniv og gaffel før de er 10 år gamle:
Mamma og pappa reiser på cruiseferie to ganger i året til karibien og sør amerika. En ting hun har bitt seg merke i er at samtlige amerikanere får kniv og gaffel til maten, de skjærer opp maten i små biter, legger ned kniven, albuen på bordet og spiser resten av middagen med bare gaffelen...

De kan være så stolte av landet sitt som de bare vil, men sannheten er at selv om de føler at USA tar vare på deres behov, så skjer nettopp det motsatte, USA ødelegger dem.

Jeg gikk selv på en skole i Wales da jeg var 3 år gammel og mamma nektet meg å spise kantinematen - jeg fikk matpakkelunsj! Søs og bror som var litt eldre og hadde lært seg å spise grønnsaker fikk spise fra kantina.

Jeg er veldig opptatt av at mine barn skal spise mat som er så naturlig som mulig Selv når jeg ikke har vært på diett har jeg fremdeles servert god hjemmelaget mat, og selv om jeg ikke er så begeistret for grønnsaker, så smaker eldstemann på 3 år og jeg grønnsakene sammen. Hun går også i en barnehage der selv rundstykkene er laget fra scratch, med ett varmt måltid om dagen og frukt hver dag.

Slik skulle det vært flere steder

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:00   #53
IsBjorn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 30
IsBjorn er på en erverdig vei

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

måtte og laste ned denne serien for å se om dette virkelig var så ille som det ble fremstilt her, og jeg er i sjokk... har akkurat sett episode 3... satt her med gåsehud å ståpels på hele kroppen gjennom hele episoden. Det å se de stoore kistene for stooore folk, se han radiomannen få treffe folk i sitt eget nabolag som sliter så veldig med overvekt, og hun jenta på 16-17 år, som har fått beskjed, "slanker du deg ikke nå, dør du om 5-7år"... var fantastisk å se han radiomannen snu 180grader rundt å støtte hele prosjektet!

Puh.. ble engasjert nå... men det er fordi jeg kjenner til hvordan det er å slite med vekta, det har jeg selv gjort siden midten av barneskolen.....

__________________


IsBjorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 15:59   #54
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Hei,
Jamie slanker USA – Jamie Oliver’s food revolution starter på TV Fem tirsdag 17/8-2010, kl. 21.00

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:21   #55
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Jamie slanker USA – Jamie Oliver’s food revolution starter på TV Fem tirsdag 17/8-2010, kl. 21.00

Herlig!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 20:27   #56
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Jamie Olivers Food Revolution - jeg er i sjokk

Aaaah, hvorfor får jeg ikke inn kanal Fem? Det er jo der alle seriene mine går nå (og gubben er overlykkelig fordi vi ikke har den )

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jamie Oliver og ren mat Vettel Generell ernæringsdebatt 10 03-03-10 15:15
Holdt på å få sjokk i dag! Sungrazer Generell diskusjon 26 15-11-09 12:40
Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak Nike Generell ernæringsdebatt 14 23-06-08 09:15
Hurra for Jamie!!! nalana Barns kosthold 12 24-11-06 23:57
Vaniljesukker, Jamie Oliver guro Kake/dessert og snacks 3 21-06-04 22:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no